היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

השכנים מאיילים

עמותת "איילים" הוקמה במטרה לחזק את מפעל ההתיישבות והמעורבות החברתית בפריפריה של מדינת ישראל: בנגב, בגליל ובעיר לוד. כל אלו נעשים ברוח יזמית צעירה, תוך יצירת אקלים ערכי ומימוש רעיונות הציונות והחלוציות גם במאה ה-21. האידאולוגיה באה לידי מימוש באמצעות הקמתם של כפרי סטודנטים בכל רחבי הפריפריה הישראלית ומשיכה של צעירים משכילים ואמביציוזיים לגור, להתאהב ולהשתקע בכל רחבי המדינה. על מנת להנגיש את הפריפריה לצעירים, העמותה מציעה לסטודנטים שלה מלגת לימודים שנתית, דיור מוזל הכולל סבסוד של חשבונות חודשיים, הסעות אל המוסד האקדמי בו הם לומדים ויותר מכל, חיי חברה וקהילה תוססים, הכוללים אירועי תרבות ופנאי ומעורבות חברתית. המטרה הסופית של התהליך, היא עידוד הסטודנטים להמשיך ולהתגורר בנגב ובגליל עם סיום לימודיהם.

כפר הסטודנטים בקריית שמונה הוקם בשנת 2007 ברחוב אילת שבשכונת עולי הגרדום ואוכלס ע"י סטודנטים ששיפצו במו ידיהם מתחם שלם של דירות עמידר. היום, כעשור לאחר מכן, הכפר הוא ביתם של 24 סטודנטים הלומדים במכללת תל-חי. בנוסף, הכפר מאכלס גם גרעין של בני ובנות שנת שירות, צעירים שבחרו לדחות את שירותם הצבאי למען תרומה משמעותית לקהילה. העמותה רואה במעורבות הקהילתית אחד מהאמצעים המשמעותיים ביותר לחיבור הסטודנטים למקום ולאנשים, לפיכך היא פועלת ליצירת קשר רציף בין הסטודנטים לבין האוכלוסיות השונות. קשר הבא לידי ביטוי בפעילויות השבועיות של הסטודנטים עם ילדים, בני נוער, מבוגרים, וקשישים וכן בפעילויות המיוחדות של העמותה בשיתוף עם מרכז הצעירים העירוני, ארגון "מוטב יחדיו" ורשת המתנ"סים.

את ההגשמה של חזון ההתיישבות של איילים, ניתן לראות במתחם הבוגרים של העמותה "מוטל סוזן", שנמצא מאחורי קניון נחמיה. המתחם מהווה מעיין "חממה קהילתית": גרעין של צעירים, כולם זוגות צעירים של סטודנטים בשנותיהם האחרונות ללימודים, אשר מתגבשים כקהילה בכדי להישאר ולהתגורר בקריית שמונה. בנוסף לפעילותם הרחבה בתחומי בינוי ותשתיות (שיפוץ מוטל הדרכים הנטוש והפיכתו למתחם נוח ואסתטי הראוי למגורים), משתתפים הצעירים גם בעבודה קהילתית בעיר.

כחלק מאורח חייהם, מחויבים הסטודנטים, חניכי שנות השירות ודיירי סוזן, במתן שעות תרומה לקהילה במסגרות שונות, כאשר כל אחד תורם קרוב ל-300 שעות בשנה לטובת הפעילות הקהילתית בעיר. הם מתנדבים במרכז ההעשרה של עמותת פר"ח ומרכזים פעילות של חינוך בלתי פורמאלי במועדון עופרים בשכונת עולי הגרדום: שיעורי עזר, חוגים וסדנאות המתקיימים פעמיים בשבוע לרווחת ילדי השכונה. הם מלווים קשישים מקריית שמונה בפעילות "קפה סבאבא" הפועל זו השנה הרביעית. הם פעילים במוטב יחדיו בעיר ועמלים על הפעלת המוטב בשכונת עולי הגרדום, הפרוייקט נועד לייצר שיתופי פעולה ודיאלוג בין התושבים לסטודנטים בכדי לבחון את הצרכים של התושבים המקומיים ולפעול למימושם.

למעט הפעילות הקהילתית השוטפת, ישנם אירועי הווי ותרבות שחברי איילים יוזמים ומפעילים לטובת הקהל הרחב: פסטיבל "מתאהבים בצפון" השנתי שמזמין אליו צעירים מכל הארץ, עדלידת פורים הפתוחה לתושבי ולילדי השכונה והעיר, הצגות במרכזי עופרים ועוד. כל האירועים פתוחים לקהל הרחב, ללא עלות או בעלות סמלית המוקדשת כולה לפעילות תרבות בכפר וכולכם מוזמנים.

ולכן, בפעם הבאה שאתם עוברים ליד אחד המתחמים, אתם מוזמנים לקפוץ להגיד שלום, הסטודנטים וחניכי שנות השירות ממש ישמחו לפגוש ולהכיר אתכם.

לפרטים נוספים: Ayalim.org.il, חפשו בפייסבוק "עמותת איילים" או כתבו אלינו: office@ayalim.org.il

 

%d7%90%d7%99%d7%99%d7%9c%d7%99-%d7%9d

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad