היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

השפלה ועלבון בכניסה לפאב

בליל החג השני של פסח החליטו עשרה חיילים-חברים בני קריית שמונה לצאת לבילוי ב"בית המרזח", פאב הנמצא בישוב רמת ישי. החברים התארגנו בשני רכבים ויצאו לדרכם שמחים וטובי לב, 'סוף סוף נוכל לנקות את הראש', הם אמרו תוך כדי הנסיעה.

תוכניות לחוד ומציאות לחוד, כמו שנהוג לומר. עם הגיעם למתחם שום דבר לא הצביע על מפח הנפש והעלבון שיספגו בהמשך.

אחד החיילים שמפאת תפקידו המסווג, כמו גם של רוב חבריו, מופיע ללא תמונה וללא ציון שמו המלא, מספר "כולנו בני קריית שמונה וסיכמנו לצאת לבילוי בפאב "בית המרזח" ברמת ישי. לא העלנו על דעתנו שהתוכניות לבלות יתחלפו בעלבון צורב ובהשפלה", הוא מספר ומוסיף,

"נעמדנו בתור לכניסה כמו עוד חבר'ה וכשהגיע תורנו, שלפנו את תעודות החוגר שלנו. המאבטח הסתכל על התעודות וכשהבנו שאנחנו עומדים להיכנס, הוא שאל 'איפה אתם גרים?' ענינו בצורה הטבעית ביותר ומיד 'קריית שמונה'. המאבטח היסס פתאום ובמקום לומר לנו 'אפשר להיכנס', הוא התחיל לעלעל ברשימות באופן סתמי ואמר 'אני מצטער, לא תוכלו להיכנס כי השם שלכם לא מופיע ברשימות'. זאת הייתה הצגה עלובה של המאבטח שאגב, לא הייתה מקצועית בכלל. הסתכלנו אחד על השני והבנו שהמאבטח לא מאפשר את כניסתנו רק בגלל הסיבה שאנחנו מקריית שמונה', הוא אומר.

חייל אחר אומר "זה סוג בילוי שאופייני לבני גילנו. העובדה שאין הרבה אופציות באזור שלנו, גורמת לנו ולרבים מקריית שמונה לנסוע מחוץ לאזור לפאבים, ולוּ רק בשביל לנקות את הראש מהעומס והלחץ שאנחנו נמצאים בהם".

– מה קרה בהמשך אני שואל את החייל והוא מספר שאחרי שסירבו להכניס אותם, הם הלכו וכעבור זמן ארבעה מהם חזרו "שניים מאיתנו ניסו את מזלם וניגשו לכניסה ולהפתעתנו המאבטח הכניס אותם בטבעיות. הוא לא זכר אותם, בכל זאת היינו עשרה חבר'ה. אני והחבר שלי ניסינו להיכנס אבל המאבטח עצר בעדנו ואמר 'אמרתי לכם שאתם לא יכולים להיכנס'. עזבנו את המקום מבואסים", חותם החייל את הסיפור.

נדגיש, האירוע חמור והוא חוזר על עצמו פעם אחר פעם בעיקר מול חיילים בעלי חזות מזרחית.

בעבר גזר בית המשפט המחוזי על בעלי פאב קנס בגובה 50,000 שקלים על 'סלקציה' שעשו בכניסה ומנעו מחייל אתיופי את הכניסה.

פנינו לקבל את תגובת בעלי "בית המרזח" ושוחחנו עם אחד הבעלים, עדי שמו.

"המאבטח מנע את כניסתם של הבחורים בגלל שהם היו שיכורים. אין לנו דבר וחצי דבר נגד קריית שמונה ומעולם לא מנענו ממישהו להיכנס", אומר עדי.

'אבל הכנסתם שניים מהחבר'ה כעבור זמן', אני אומר לו. "נכון, זה רק מוכיח שאין לנו שום דבר נגדם".

'יכול להיות שהם התפכחו משִׁכרותם כל כך מהר?!'

שאלתי. תשובתו הייתה ש'המאבטח בדק'.     

עוד הוסיף ואמר עדי שכנראה שהחיילים 'לא באו בטוב' מהתחלה והכוונה שלהם הייתה אחרת. "הם יכלו לבקש את אחראי המשמרת או אחד המנהלים, והעניינים היו מסתדרים".

החייל איתו שוחתי אמר שאכן הוא וחבריו ניסו להגיע לאחראיים אולם לא ניתן היה להשיג איש מהם.

"חבל שהם משקרים כי יש מצלמות ואפשר לראות הכל. הסיבה היחידה שלא הכניסו אותנו, זה בגלל שאנחנו מקריית שמונה", אמר החייל בעצב.

ראש העיר הרב ניסים מלכה התייחס בחומרה למקרה ואמר שברגע האחרון עצר מכתב קשה שעמד לשלוח אל בעלי הפאב ובין היתר ביקש לדעת אם החיילים טובים להגן עליו ועל בני משפחתו, אבל לא מספיק טובים ליהנות בפאב שבבעלותו.

במהלך השבוע הייתה הידברות בין לשכת ראש העיר ודוברו וחבר המועצה יורם מלול עם בעל המקום, שהציע להם להגיע ולצפות במצלמות האבטחה כדי שייווכח שגרסת המועדון היא הנכונה. מלול הרים את הכפפה וכאשר הוא הודיע שהוא מקבל את ההזמנה, חזר בו בעל המועדון מהזמנתו. כך לדבריו של חבר המועצה יורם מלול.

הגרסאות השונות יתבררו ככל הנראה בבית המשפט, והחיילים שכרו כבר את שירותיה של עורכת דין לייצגם.

חבר המועצה יורם מלול שהוא נצ"מ במשטרה בדימוס, שוחח עם חלק מהחיילים אותם הוא מכיר ותדרך אותם כיצד עליהם לפעול, כולל הגשת תלונה במשטרה ותביעה אזרחית בבית משפט. "המעשה הזה חמור, ואסור שיפגעו בצורה כל כך שפלה במיטב בנינו", הוא אמר.

אולי יעניין אותך

Bottom ad