היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

השר כץ החליט להוזיל את מחירי התחבורה הציבורית ליישובי הפריפריה עוד לפני חג הפסח


מהפכת התעריפים בתחבורה הציבורית יוצאת לדרך. שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ החליט היום (יום שני) להקדים ליום ראשון הקרוב (ה-17 באפריל) את הפחתת תעריפי הנסיעה הבינעירונית בין ישובי הפריפריה למטרופולינים בכל הארץ.

 

 

השר כץ החליט להקדים את הפחתת התעריפים בתחבורה הציבורית לישובי הפריפריה, עוד לפני חג הפסח, על רקע העלייה החדה של מחירי הדלק. "החלטתי להוזיל את התחבורה הציבורית מהמרכז לפריפריה, במטרה לאפשר למאות אלפי בני משפחה לחגוג עם קרוביהם בכל רחבי הארץ ולחסוך עשרות שקלים בכל נסיעה", אמר כץ.

 

במסגרת החלטת הממשלה לעידוד הנסיעה בתחבורה הציבורית, יושקעו בשנתיים הקרובות כ-600 מיליון שקלים בהפחתת תעריפים בתחבורה הציבורית ובשיפור מיידי של השירות לנוסע. במסגרת זאת, הופחתו בחודש שעבר מחירי כרטיס "חופשי חודשי" בקווי האוטובוסים של התחבורה הציבורית בשיעור של 10%.  

 

שר התחבורה ציין כי מדובר ברפורמה הגדולה והמקיפה ביותר שבוצעה אי פעם בתעריפי הנסיעה של התחבורה הציבורית והיא תכלול בשלב הראשון את קווי התחבורה הציבורית הבינעירונית, המקשרים את ישובי הפריפריה לערים המטרופולינים. בשלב השני היא תכלול הפחתת תעריפים בתוך יישובי הפריפריה ובקווי הפריפריה האזוריים.

 

נסיעה מקרית שמונה לירושלים תעלה 45 שקלים בלבד, לעומת 63 שקלים כיום, הוזלה של 28%. נסיעה מקרית שמונה לתל-אביב תעלה 45 שקלים בלבד, במקום 61 שקלים כיום, הוזלה של 26%. נסיעה מעמיעד וכורזים לירושלים תעלה 45 שקלים בלבד, במקום 59 שקלים כיום, הוזלה של  24%.

 

נסיעה מצפת, קצרין ומירון לתל אביב תעלה 45 שקלים בלבד, לעומת 59 שקלים כיום, הוזלה של 24%. נסיעה מכרמיאל, חצור הגלילית וראש פינה, לתל אביב תופחת מ-51 שקלים ל-42 שקלים בלבד, הוזלה של 18%.

 

הפחתת התעריפים בקווי האוטובוסים הבינעירוניים בפריפריה מבוצעת בהמשך להחלטת השר כץ להרחיב את הסדר ההנחות בכרטיסי "חופשי חודשי" לכל קווי הרכבת בארץ לשיעור של 35% הנחה, ובהמשך עד ל-42.5% הנחה.



 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad