היום ה-15 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

השר לביטחון פנים אהרונוביץ': קריית שמונה "עיר ללא אלימות"

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ החליט השבוע להכניס את קריית שמונה לפרויקט הארצי שמפעיל המשרד ברחבי המדינה "עיר ללא אלימות".

בישיבה בלשכתו של השר אהרונוביץ בירושלים בה השתתפו: ראש העיר, סגנו ד"ר בוריס סידליקובסקי, מפקד מרחב גליל תנ"צ מנחם חבר ומפקד משטרת קריית שמונה סנ"צ מיכאל שפשק סוכמה כניסתה של קריית שמונה לתוכנית וראש העיר התבקש לגבש את הצוות מהרשות שאמור להפעיל את התוכנית בקריית שמונה.

פרויקט "עיר ללא אלימות" היא פעולה עירונית מערכתית המכוונת להתמודדות עם כלל סוגי ומצבי האלימות המתרחשים בעיר.

התכנית מבוססת על התמודדות מערכתית ברמה עירונית עם תופעות שונות של אלימות ובכלל זה אלימות במשפחה, אלימות בכבישים, אלימות בקרב מתבגרים, אלימות בבתי ספר ואלימות עבריינית, תוך זיהוי מכנים משותפים ובניית פתרונות לתופעות השונות, שיתוף פעולה בין גורמים מהמגזרים השונים, וגיוס כל המערכות המתמודדות עם הנושא (חינוך, רווחה, משטרה, בריאות) במטרה לפתור את בעיות האלימות בעיר.
ראש העיר הודה לשר אהרונוביץ על הכללת העיר קריית שמונה בתוכנית. ראש העיר הודה גם לסגנו ד"ר בוריס סידליקובסקי על המאמצים שעשה על מנת שקריית שמונה תיכלל בתוכנית.

מלכה התייחס לתוכנית ואמר כי "החזון שלנו הוא יצירת אקלים עירוני המקדם ערכים של כבוד הדדי, סובלנות, הידברות ושמירה על זכויות האדם וכבודו והשולל עברה על החוק, הפרת זכויות אדם ושימוש בכוח לא לגיטימי מכל סוג שהוא".

סגן ראש העיר ד"ר בוריס סידלקובסקי אמר: "צריך לראות את הנוכחות של השוטרים והמשטרה. צריך 'לתקוף בכל החזיתות', לקיים עבודה מערכתית ברשות ולא להתמקד רק בתחום אחד. התוכנית תקיף את כל מערכת החינוך הפורמאלית, את פעילות הפנאי בשעות אחה"צ ואת הגורמים שיש להם נגיעה לנושא. ברגע שכולם מדברים בשפה אחידה, יש לכך תרומה מאוד משמעותית".

בימים הקרובים יקיים ראש העיר ישיבת עבודה מסודרת עם בעלי התפקידים בעירייה על מנת לגבש את הצוות הרשותי שיוביל את התוכנית.יצוין כי עלות התוכנית בעיר מוערכת בכ-800 אלף שקלים.

נזכיר, שבעבר קריית שמונה לא נכללה בפרויקט והיו שפרשו זאת כתוצאה ממורת הרוח של ראשי ישראל ביתנו מיחסו של ראש העיר אל יו"ר ישראל ביתנו בעיר, ד"ר בוריס סידלקובסקי. עתה משנבחר ד"ר סידלקובסקי לסגן רה"ע, הרצועה הותרה.

 

ימונה רכז לרשות למלחמה בסמים

השר לביטחון פנים אישר לסייע לקריית שמונה במסגרת פעילותה ברשות למלחמה בסמים. עיריית קריית שמונה תמנה רכז לרשות במימון מלא של המשרד לביטחון פנים.

 

שרות לאומי במשטרה

השר את בקשתו של ראש העיר "לגייס" 6 תושבים חרדיים למשטרת קריית שמונה במסגרת השיטור הקהילתי והדבר יוכר לחרדים כשרות לאומי.

 

שיתוף פעולה בין המוקד העירוני ותחנת המשטרה בקריית שמונה

השר אישר את בקשת העירייה לחבר בין המוקד העירוני של הרשות לבין מוקד המשטרה העירונית כך שהתמונות המצולמות במצלמות העירוניות יועברו ישירות גם לתחנת המשטרה בעיר. המשרד לביטחון פנים יממן את עלות חיבור המערכות.

אולי יעניין אותך

Bottom ad