היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

השר להגנת הסביבה לזלץ: עוברים להדברה ביולוגית

השר אמר כי בקרוב יוציא משרדו קול קורא משותף עם משרד החקלאות לסיוע לפרויקטים המעודדים הדברה ביולוגית על פני שימוש בחומרים מזהמים. פרץ אמר "לכל שקל יש ערך ובמקרה של החינוך הסביבתי כל שקל מחולל פעילות רבה וחשובה שנותנת הרבה יותר משקל אחד ומשפיעה על ילדים ונוער הרבה יותר מכל הרצאה שישמעו. אנחנו צריכים להיות הרבה יותר מעורבים בתחום החינוך הסביבתי, כי הוא מייצר שינוי תרבותי. באחריותנו למצוא את הדרך להראות לאזרח את התמריץ שלו לשינוי".

ראש מועצה אזורית הגליל העליון, גיורא זלץ: "המועצה עסוקה כבר שנים רבות בהובלת שינוי בתחום איכות החיים והסביבה באזור, הפרדת הפסולת שתחל השנה יכולה להיות גם מנוף כלכלי באזור, שעלינו לקדם יחד עם המשרד. הפרדת שגם הפסולת תקטין את עלויות הטמנת הפסולת ואני מאמין שגם תוביל להגבת המודעות לסביבה. אני קורא למשרד לראות בנו מקרה בוחן שממנו ניתן יהיה להסיק גם על רשויות אחרות".

במהלך הביקור קיבל השר סקירה על הפרויקטים שבהם מטפלת המועצה בתחום איכות הסביבה בהם הפרדת פסולת וכניסה לפיילוט בין-לאומי מטעם האיחוד האירופי המתמקד בטיפול בפסולת אורגנית באזורים כפריים פריפריאליים בכל מדינות הים התיכון, הסדרת מנגנון לשמירה על שטחים פתוחים וניקיון נחלים, מעורבות המשרד במניעת שרפות גזם וסיוע לקיבוץ יפתח למניעת פתיחת מחצבה בסמוך ליישוב.  

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad