היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

השר סער בביקורו החוזר בעיר: יש לנו חוב מוסרי לעיר וניתן לו ביטוי תקציבי

שר החינוך גדעון סער הגיע למרתון מפגשים בקריית שמונה והאזור. את הבוקר הוא פתח בחניכת מרכז סטודנטים בקניון 8, משם הוא הגיע לרחבת האריה השואג בתל חי, שב לפגישת עבודה בעירייה וחתם את הביקור בחצר תל חי בטקס 'ברית הנוער העברי'.

בישיבת עבודה שהתקיימה בעירייה, והוגדרה על ידי מהמשתתפים כחוויה מתקנת, נראה השר ונשמע אחרת משהיה במפגש הקודם לפני שבועיים בבית ספר רננים. השר סער, מלווה במנהלת המחוז ד"ר אורנה שמחון, שפע חיוכים והיה מסביר פנים ונינוח. עוד לפני הישיבה הוא נשאל על "חדשות הגליל" אם הוא מתכוון 'לצ'פר' את מערכת החינוך בקריית שמונה. השר חייך וביקש "תחכו לישיבה ותראו. גם בפגישה הקודמת רציתי לבשר לעיר על מגוון פעולות ותוכניות", הוא אמר וחייך בזוית פיו.

בתום הביקור המוצלח השאיר השר בעיר שורה של אישורים תקציבים, בנוסף לתקציב הרגיל בחינוך המוערך בכ-15 מיליון שקלים: השר יקדם פיתרון למשבר במתנ"סים, יחד עם משרד הפנים, פעילות הנוער תועצם במתנ"ס, יועבר סכום של 180 אלף שקלים לרכישת ספרים, גויס תורם שישקם את הספריות בבתי הספר, יתוגברו לימודי המוסיקה, יחלו בתוכניות למצוינות בבתי הספר, יוגדלו ההשקעות לקידום החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי, יינתן תקצוב מיוחד להסעות מדריכים צעירים לפעילויות חינוכיות, יחלו בקורסים למבוגרים להשלמת השכלה ויינתן תקציב מיוחד לסטודנטים ובני הנוער במכללה. השר יעביר תקציב מיוחד למעבדות מדעיים במכללה שישרתו את כלל הצעירים באזור.

השר סער אמר בסיום הישיבה "אני רואה מחויבות שלי ושל הממשלה לתמוך ולחזק את קריית שמונה. נשקיע מיליוני שקלים בקריית שמונה. יש לנו חוב מוסרי גדול לעיר הזאת".

ראש העיר הודה לשר במילים חמות ואמר שהוא מעריך את העובדה שהשר מבקר בעיר פעמיים תוך שבועיים. ראש העיר אמר שיש כיוון חיובי לסיכום ופיתרון בעיית המתנ"סים. מעבר לעניינים הכספים, הגיע ראש העיר להסכמה עם מנכ"ל הרשת איתן מזרחי על מתווה לניהול תקין של המתנ"סים. "בהנהלה לא יהיו פוליטיקאים והיא תורכב מאנשי מקצוע ונציגי הקרנות השותפות. ויתרנו על כספים שמשרד הפנים חייב לנו, לטובת המתנ"ס. מתוך הערכה לעובדי המתנ"ס, הפנסיה והתנאים שלהם יהיו חלק מהפיתרון", אמר ראש העיר..

   

אולי יעניין אותך

Bottom ad