היום ה-10 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

התוכנית לקידום הצפון יצאה לדרך

בתכנית לקידום הצפון יושקעו למעלה מ-10 מיליארד שקלים. תקציבה ההתחלתי עומד בשלב זה על כ-5 מיליארד שקלים והיא תתמקד במספר נושאים, אשר ישדרגו את הצפון בצורה משמעותית.

הקמת אוניברסיטה בגליל, בעלות של כ-900 מיליון שקלים תוביל להקמה של ארבעה קמפוסים: לימודי מדעי החיים בקריית שמונה, מקצועות ההנדסה והטכנולוגיה בכרמיאל, מדעי החברה והרוח בעפולה ובית ספר לחינוך בקצרין.

קפיצה משמעותית במערך הבריאות בגליל, הכולל הקמת מרכז שיקומי, פיתוח וקידום מחלקות ייעודיות  בבתי החולים בכ- 850 מיליון שקלים.

יינתן דגש על פיתוח אזורי תעשייה, דוגמת פארק בר לב ופארק ההיי טק בנצרת והעברת מפעלים רבים לאזור, בין השאר באמצעות הגדלת שיעור הטבות המס ל30%, אשר תוביל ליותר מ-140 אלף מקומות עבודה חדשים בעשור הקרוב. בתחום התיירות, יוגדל מספר המועסקים ב-25% ומספר לינות התיירים בצפון יגדל ב-35%.

על פי התכנית, יוקצו למעלה מ-750 מיליון שקלים בחומש הקרוב ויינתן דגש על הגדלת מספר התיירים המגיעים ולנים בצפון.

התכנית הכלכלית העומדת על סך של מעל 3 מיליארד שקלים, מתמקדת בחיבור הכלכלה הערבית, אזורי תעשייה מרחביים, הקמת מכון מחקר יישומי ועידוד הבאת מפעלים לצפון.

בנוסף, ישודרג תחום החקלאות, בסכום של כ 600 מיליוני שקלים, על ידי השקעה בפרויקטים של חקלאות תיירותית, חקלאות ידידותית לסביבה וטיפוח החקלאות קיימת. מעבר המכון הוולקני לצפון נמצא בשלבי אישור אחרונים.

שר הפנים והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריה דרעי: "אנחנו עושים היום צעד משמעותי, אשר נועד לצמצם את הפערים בין הצפון למרכז הארץ וגם לדרום הארץ. צפון הארץ סובל מנחיתות השקעות וזקוק לדחיפה ממשלתית בכל התחומים ואנחנו ניתן את זה: הגדלת מספר מקומות התעסוקה, יצירת מנועי צמיחה רבים וחיזוק משמעותי של האקדמיה בצפון יובילו את הגליל לעתיד מבטיח, אשר טומן בחובו את מיצוי הפוטנציאל המלא של צפון הארץ".

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad