היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

וונדליזם בגן המשחקים

 

השבוע פנו הורים לילדים קטנים שהגיעו לגן משחקים בעיר וסיפרו שהם הופתעו להיתקל בשלטים שהעירייה הציבה על המתקנים ובהם אזהרה באותיות מאירות עיניים "אזהרה. גני משחקים אלה אינם בטיחותיים. אין להשתמש בגן זה. ראו הוזהרתם". התלונה נשמעה מופרכת, בגלל שההורים ציינו שמדובר בגן המשחקים הגדול והיקר שהוקם בעיר ושוכן ליד קניון נחמיה._____2_629060034.jpg

הגענו למקום ואכן, הגן היפיפה עומד על תילו אבל מעוטר בשלטים המזהירים את באי הגן מפני סכנה.

לפני שנמשיך, הסיפור הזה הזכיר שלפני שנים רבות הייתה נפוצה בעיר (ואולי לא רק כאן) התופעה שמשפחות רכשו במיטב כספם מערכות ישיבה (ספות) עם כיסוי עור צבי לסלון הבית. אלא מה, מיד עם הצבת הספות בחדר האורחים, השטח הוכרז, בדרך כלל על ידי אֵם הבית כ"שטח סטרילי", ובמקביל כוסתה הספה בשמיכה מכף רגל ועד ראש.

התורמים תורמים ממיטב כספם כדי שילדי קריית שמונה, ולא רק הם, ייהנו ממתקנים איכותיים ומשוכללים, והעירייה באה ובצורה לא מובנת, לכאורה, מונעת מהם את התענוג.

גן המשחקים המדובר עומד בתקנים, לפחות כלפי חוץ.

אולם, מבדיקה מדוקדקת עולה שיד משחיתה פגעה במתקנים הללו באופן שאכן מסכן את הילדים. בני נוער המגיעים אל הגן בשעות הלילה מצוידים בנרגילות, עושים שמות במתקנים העשויים פלסטיק וגורמים לנזקים המסכנים את המשתמשים במתקנים.

הם שורפים את חלקי הפלסטיק במגלשות וגורמים למלכודות מסוכנות לאצבעותיהם של הילדים הגולשים.

המשטח המיוחד שעלותו עשרות אלפי שקלים קולף ביד זדונית ותרם את חלקו להחלטה של מכון התקנים לפסול את הגן.

המשחיתים, לא מסתפקים רק בלהרוס את המתקנים וברוב חוצפתם עקרו ספסל ממקומו והניחו אותו מול ספסל אחר כדי שיהיה להם 'נוח' להניח את הרגלים.

חטא על פשע היא הפגיעה במתקנים שהוקצו לאוכלוסיית הנכים. גם מתקנים אלה 'הפריעו' למשחיתים וגם בהם הם שלחו יד זדונית.

לצערם של הורים לילדים קטנים, חלק לא קטן מגני המשחקים בעיר, אינם ראויים להיקרא "גן משחקים", והתואר "גן ממולכד" הולם אותם יותר.

אתמול הגיעו למקום חבר המועצה גבי חסין הממונה על אגף שפ"ע יחד עם יוסי אלגריסי האחראי על המתקנים. מעבר לתסכול לו היינו שותפים, אומר חסין שיש החלטה לצאת למלחמת חורמה במשחיתים "הצבנו כאן מצלמה הפועלת 24 שעות ביממה ונציב מארבים כדי לתפוס את המשחיתים. ראש העיר יפנה בימים הקרובים למנהלי בתי הספר התיכוניים להקצות תלמידים שבליווי מבוגרים ישהו בגן יסבירו וירתיעו מפני ההשחתה. נפנה למשטרת ישראל ונתאם את כל הפעולות עד שהתופעה הזאת תבוא לקיצה", אומר חסין.

 _____3_790675048.jpg_____1_572424921.jpg

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad