היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

ולנסי אהרון – סוף תקופה

 

במסיבת עיתונאים שקיים ראש מועצה האזורית הגליל העליון השבוע, הוא הודיע שלא יתמודד בבחירות הקרובות לראשות המועצה.

ולנסי, על אף ניסיונו בעבודה הציבורית ובמגע עם ציבור, היה נרגש ונבוך לרגעים נראה היה שאינו מבין שהוא הנושא במסיבת העיתונאים.

ולנסי, פתח את דבריו, כמנהגו בהלצה ובסגנון מחוספס, ואמר: אחרי 21 שנה, ארבע קדנציות, אעזוב מועצה מסודרת ואיתנה. אני עוזב כשאני יכול עדיין לתרום. אני הולך בשיאי ולא עם הזנב בין הרגליים. אמשיך לתרום בעיקר בשיתוף פעולה עם קריית שמונה, פורום חמש עשרה הרשויות והאקדמיה".

ולנסי, שב-21 שנות כהונתו חווה את המצב הביטחוני הקשה, אמר: "לא צריך לבכות ולילל על מר גורלנו. אני מאמין שאנחנו צריכים לעשות למען עצמנו, ולא לחכות שיעשו עבורנו. עשינו דברים יפים תוך כך שיצרנו לעצמנו את ההזדמנויות תוך שיתוף האנשים שיש לנו".

ולנסי השתדל מאוד לא לטפוח לעצמו על השכם, על אף שאם הוא היה עושה זאת, היה עושה בדין.

אבל ולנסי כמו ולנסי, נתן לכל מי ששהה באולם להבין שההצלחה שלו ושל המועצה בראשה הוא עומד, היא תוצאה של עבודה קשה, ולא דיבורים.

ולנסי: "עייפתי מלדבר על הפקולטה לרפואה אותה אני מלווה מהתחלה. צריך להסתכל קדימה ולשאוף למטרות נוספות, חדשות. האקדמיה והמחקר, תעשיה חכמה וגם צימרים וחקלאות. אבל צריך לדאוג לעתיד ולעשות למען ידינו ונכדינו. צריכים להיות ווינרים".

מי שמכיר את אופיו של ולנסי, לא הופתע מהמהלך. לולנסי כבוד עצמי מפותח, לא אגו, שעליו הוא שומר. הוא לא יעשה צעד, ולוּ הקטן, בלי שחשב היטב ותכנן את המהלך.      

הרקורד שלו עמוס במהלכים שהחלו בחשיבה (אסטרטגית) וחתירה מתמדת להשגת המטרה. על אף, ואולי בגלל שביעים שנותיו, ולנסי לא מרשה לעצמו להתעכב על זוטות. הוא בתחושה אמיתית שהזמן קצר וצריך להספיק המון ואם הוא לא יעשה, לא יעשו עבורו את המלאכה.

בתקופת כהונתו כראש מועצה אזורית הגליל העליון שינתה המועצה את פניה בתחומים רבים. עיקרי פעילותו ראש מועצת הגליל העליון: 

גולת הכותרת ללא ספק, צמיחה דמוגרפית, הרחבות ושינוי מבנה הקיבוצים: במועצה 29 קיבוצים. בשנות השמונים והתשעים עזבו צעירים רבים את הקיבוצים ונרשמה הגירה שלילית. המועצה פעלה בשני מישורים, ליווי הקיבוצים בתהליך השינוי המבני והחברתי והקמת הרחבות במרבית הקיבוצים אשר משכו תושבים חדשים ובנים חוזרים. משפל של 12,000 תושבים, וכמעט ללא משפחות צעירות וילדים, למועצה בתנופת קליטה בה מתגוררים כ-17,000 תושבים.

במהלך עשר השנים האחרונות נבנו ואוישו בישובי המועצה כ 750 יחידות דיור צמודות קרקע ב-17 הרחבות קהילתיות. במקביל שנים עשר קיבוצים קלטו חברים לקיבוץ בלבד ללא הרחבות חיצוניות. גם בקיבוצים שהקימו הרחבות קהילתיות מתקיים תהליך צמיחה דמוגרפי פנימי של קליטה לחברות.על פי הצפי בתוך כעשור יתווספו למועצה כ-2,500 משפחות נוספות. הבניה בהרחבות מלווה בבניה ציבורית-קהילתית בכל הישובים: בתי ספר, גנים ומעונות בגיל הרך, מועדוני נוער, מועדוני חברים, כיתות, מעבדות ועוד.

לפני מספר שבועות הבאנו ראיון נרחב עם ולנסי בנושא שיתוף הפעולה עם קריית שמונה והמאבק על הקרקעות.

נושא זה חוזר ומצהיר ולנסי, גם במסיבת העיתונאים, הוא דגל להמשך עבודה חשובה ואפילו מקודשת בעיניו.

לולנסי יד, רגל וראש בעשייה ברוכה ורבת שנים באזור ואת את חלק מהם הוא ימשיך אם באקדמיה ובבית הספר לרפואה, מכון המחקר מיג"ל ואם בעשייה בתחום התשתיות והסיוע לחבריו ברשויות המקומיות להן הוא משמש יו"ר פורום ה-14.

מעמד מסיבת העיתונאים היה מעט מוזר לאדם שהשימוש במילה היא חוק חיים. עדיין האיש לא מעכל את ההחלטה, כך היה אפשר להתרשם, אולם נראה שההחלטה היא סופית והיא התקבלה לאחר מחשבה רבה והתייעצות עם רעייתו הגר ואנשיו הקרובים.

דרך צלחה בבריאות טובה, ולנסי.   

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad