היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

ועדת הקבלה של גליל עליון קיבלה את משפחת קמפלר להרחבה במעיין ברוך

ועדת הקבלה האזורית קיימה מפגש עם בני הזוג ביום חמישי האחרון וכן עדכנה את בג"צ בהחלטתה.

מזכירת מועצה אזורית הגליל העליון, הגב' יונית קורן ציינה כי "ההחלטה התקבלה לאור הנחיות בג"צ ולאור הקריטריונים של ממ"י".

המועצה מקווה כי אהובה ודוד קמפלר יצליחו להקים את ביתם במעיין ברוך וישתלבו במערכת החברתית התוססת במקום.

קיבוצי המועצה האזורית הגליל העליון מקווים כי בעקבות חוק ועדות החדש יוכלו יישובים קטנים לשמור על אופיים, על מרקם החיים המשותף ואורח חייהם הייחודי. קורן מבארת "החוק החדש קובע כי בישובים פריפריאליים, כדוגמת מעין ברוך שיושב על גבול לבנון, שבהם פחות מ-400 בתי אב יוכלו להשפיע על קבלת התושבים. כל הקיבוצים בגליל העליון מתבססים על עקרונות של שיתוף, ערבות הדדית וערכים משותפים והתנהגות של פרט אחד משפיעה על הקהילה כולה. למשל בנושאי חינוך, שעבורנו הוא קריטי, מי שמגיע בלי ילדים לא מוצא לנכון לשלם על מערכת חינוך יקרה, מי שלא רוצה להיות שותף בפעילות חברתית מחליט לא לשלם וכך במהירות מרקם החיים בקיבוץ המתחדש הולך לאיבוד ומישוב כפרי קטן עם קהילה מעורבת ותוססת הופכים לישוב מת שאין בו חיי חברה".

מועצה אזורית הגליל העליון נמצאת בקצה הצפון מזרחי של מדינת ישראל ומרבית יישוביה הנם יישובי קו עימות חלקם סמוכים לגדר הגבול עם לבנון. כל ישובי המועצה הם קיבוצים העוסקים בקליטה, ב- 22 מהם כבר קיימות הרחבות קהילתיות שוקקות חיים. במועצה 16,700 נפש והיא מפורסמת בזכות החינוך הקיבוצי האיכותי שקיים באזור לבני כל הגילאים.

ביום שלישי השבוע (3.5.11) יתקיים בפארק השקמה בראשון לציון יריד התיישבות בגליל. המועצה תציג בדוכן של 72 מ"ר את מגוון אפשרויות התעסוקה והמגורים באזור ומזמינה משפחות צעירות עם ילדים להגיע להתרשמות.

אולי יעניין אותך

Bottom ad