היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

ועידת אצבע הגליל ה-5 לזכר אלעד ארליך ז"ל הבחירות הארציות והמשך התכנית הממשלתית לחיזוק הצפון

 

בשאלות אלו ואחרות תעסוק השנה ועידת אצבע הגליל ה- 5 לזכרו של אלעד ארליך ז"ל, אשר תתקיים ביום שני 25 במרץ 2018 בקמפוס מזרח של המכללה האקדמית תל-חי ופתוחה לתושבי האזור. הועידה מתקיימת בהובלת המכללה ותנועת שינוי כיוון שאלעד ארליך ז"ל היה ממייסדיה.

הוועידה תפתח עם הרצאה קצרה וממוקדת על תכנית הצפון של המרכז להעצמת האזרח בשותפות החוג לעבודה סוציאלית במכללה, שתסקור מה הובטח ע"י הממשלה לפני כשנתיים ומה קרה בפועל. לאחר מכן, חברי כנסת ומועמדים מהמפלגות השונות יתייחסו לסוגיות הבוערות בגליל המזרחי ואיך הם רואים את המשך היישום והתקצוב של התוכנית הממשלתית לחיזוק הצפון.

המושב השני יעסוק בנושא "האביב העירוני" המהפכה הפוליטית בערי הפריפריה הצפונית. במושב ייקחו חלק: ראש עיריית טבריה רון קובי, ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן ודוד אזולאי ראש מועצת מטולה. כמו כן במושב זה ישתתפו ראש מוא"ז מבואות החרמון, המשמש גם כיו"ר אשכול גליל מזרחי בני בן מובחר וכן ראש מוא"ז הגליל העליון, גיורא זלץ. ראשי הרשויות יתבקשו להתייחס לסוגיות העומדות על סדר היום ונוגעות לתושבי הגליל.

 

החלק האחרון של הכנס יכלול שלושה מושבי תוכן.

מושב הצעירים. מנהיגות אזורית משותפת, מאורגן ע"י ארגוני צעירים באזור. מטרתו ב לייצר מפגש בין תושבים אכפתיים ופעילים חברתיים, לבין נציגי וראשי הרשויות ולדון בהקמת פלטפורמה משותפת לצעירים שמאפשרת לשנות ולהשפיע. המושב יפתח עם הרצאות קצרות על מנהיגות אזורית: נורית צור- מנכ"לית אשכול גליל מזרחי, תציג את מפת היוזמות הצפונית, מיכאל ביטון- ראש המועצה לשעבר של ירוחם, שידבר על מועצת הנגב ומעורבות צעירים וקהילה בהנהגה האזורית וסתיו חביבי- מנהלת מחלקת אחריות משותפת בעיריית חיפה, תתמקד בפעולות העירייה לעידוד, מעורבות ושיתוף ציבור. לאחר מכן יתקיים פאנל בהשתתפות פעילים וראשי רשויות אשר ידונו בסוגיית הקמת קואליציה אזורית למען קידום הגליל.

מטרות המושב לצמצום פערי בריאות בין הגליל למרכז הן לבחון יישום של תכניות קיימות, לקבל מחויבות מח"כים עתידיים לעסוק בנושאי הבריאות הרלוונטיים באזור, ולהציע פתרונות של אנשי אקדמיה, חברה אזרחית ותושבי הגליל  למשבר הבריאות בפריפריה הרחוקה. רוני היינבך, העומדת בראש המסלול פרקטיקה לשינוי מדיניות, תציג מבט כפול: אישי ומקצועי, על פערי הבריאות באצבע הגליל. ד"ר רון גולן, מנהל מחלקת שיקום לב בבי"ח זיו על קריסת מערכת הבריאות באצבע הגליל. לאחר מכן יתקיים פאנל דוברים בהשתתפות הח"כים מוטי יוגב, יעל גרמן ואילן גילאון. הפאנל יעסוק במבט אל תכנית הצפון, וכיצד יש לפעול לתיקון העוול וצמצום הפערים. את המושב יוביל הפורום האזרחי לקידום הבריאות בגליל.

 

את מושב התרבות והספורט יובילו חברי קבוצת המנהיגות האזורית גליל UP . מטרת המושב היא לערוך דיון על סוגיית תקצוב ופיתוח אצבע הגליל בנושא התרבות והספורט, על  שיתוף הפעולה בין הרשויות במטרה לאגם משאבים ולפתח שירותים בתחום, ועל ההזדמנויות והחזקות של האזור לפיתוח ענפי ספורט ואירוע תרבות. במושב ישתתפו: אלי סבתי דובר שרת התרבות והספורט, איזי שרצקי יזם ובעלי קבוצת הפועל קריית שמונה, חיים אוחיון יזם אזורי ובעלי קבוצת גליל גלבוע, גאזי נוג'ידאת- מנהל מחוז צפון, משרד התרבות והספורט, אורי שפר, אור נדב ארגוב- תאטרון מראה, ורותם מנור- מחלקת תרבות גליל עליון.

ועידת אצבע הגליל פתוחה לקהל הרחב ואנו מזמינים את כל תושבי הגליל להשתתף בוועידה חשובה זו, שנועדה לקדם ולשפר את המקום היפה בו אנו חיים.

אולי יעניין אותך

Bottom ad