היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

ועידת הגליל ה-7: סיכום ביניים של עשייה וסימון יעדים לעתיד

סוללה נכבדה של פוליטיקאים, אנשי אקדמיה, תעשיה וחינוך גדשה את אולם שטרית שבטבריה במהלך ועידת הגליל השביעית.

השר שלום פתח את דיוני הועידה וציין בסיפוק ש"גולת הכותרת של החינוך וההשכלה בגליל היא בית הספר לרפואה. כבר בתום השנה הזו אנחנו מסיימים את המחזור הראשון של הרפואה בצפת ועשרות רופאים חדשים יצטרפו למערך הרפואה בגליל", וכאסטרטג מנוסה עבר וציין את היעד הבא, "היעד הבא והצורך האמיתי הוא להקים אוניברסיטה בגליל בהקדם האפשרי, זה מה שיחולל את השינוי. ניקח את המכללות המצוינות שיש בגליל ונהפוך אותן לאוניברסיטה רבת קמפוסים. התוספת התקציבית הנדרשת היא אפסית וזה יביא לשינוי דרמטי", אמר שלום, שהוביל את הקמת בית הספר לרפואה בצפת ודוחף במלוא הכח לחיזוקו של הגליל והפיכתו לחבל ארץ לגיטימי ומושך אוכלוסיה מהמרכז.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנמצא בימים אלה בעין הסערה המדינית ומתקפה חסרת תקדים של האמריקאים להגיע להסכם עם הפלסטינאים, הגיב בפתח דבריו על שחרור האסירים ואמר "את ההבדל בינינו לשכנינו, אפשר לראות בתמונה אחת. בעוד שאנחנו מוכנים לעשות צעדים כואבים מאין כמותם, במטרה לנסות להגיע להסכם שישים קץ לסכסוך, הם, יחד עם ההנהגה הכי בכירה שלהם, חוגגים. רוצחים הם לא גיבורים. ככה לא מחנכים לשלום. ככה לא עושים שלום. שלום יכול להתקיים רק כשהחינוך להסתה ולהשמדת ישראל ייפסק. שלום יהיה רק אם האינטרסים הביטחוניים וההתיישבותיים שלנו יובטחו. שלום ייכון רק אם נוכל להגן על עצמנו בכוחות עצמנו נגד כל איום", אמר נתניהו.

את באי הכנס עניינו דבריו לגבי הגליל ועתידו "את הפריפריה צריך לבטל קודם כל על ידי תכנית תחבורה של רכבות מהירות, מחלפים וכבישים כדי לחבר את הגליל והנגב למרכז. הקצנו לשם כך 27 מיליארד שקל לתכנית תחבורה שפורצת את המימד הצר של גדרה-חדרה. החזון הוא רכבת מקריית שמונה ועד אילת וכביש מהיר מקריית שמונה ועד אילת. החזון הזה יתממש. מבחינת תעסוקה, נהפוך את ערי הגליל למרכז עולמי במדעי החיים".

בהמשך, השר שלום הציג ממצאי סקר שערך משרדו בקרב סטודנטים, ולפיו 46% מהסטודנטים בארץ יהיו מוכנים לשקול ללמוד בגליל, אם תוקם שם אוניברסיטה. השר שלום הציג גם תכנית תעסוקה לבוגרי תואר ראשון, במסגרתה המשרד יממן את משכורתם בשנה הראשונה לעבודה, בהתחייבות המעסיק לשלוש שנות עבודה.

נשיא המדינה שמעון פרס, אשר 'המציא' את משרד הנגב והגליל או שהמציאו עבורו את המשרד, והשר סילבן שלום החליפו בתפקיד, חש במגרש ביתי לא רק במהלך ועידה שנתית אלא, לאורך השנה כולה, אמר: "יש לשנות את סדרי העדיפויות הלאומיים ולהשקיע משאבים בנגב ובגליל- בהשכלה גבוהה, בתשתיות ובמרכזי הייטק. לא צריך לתת עדיפות לדבר פרט לנגב ולגליל", אמר הנשיא פרס ומיד הצטרף לחזונו של השר שלום להקים אוניברסיטה בגליל ואמר "יזמנו ופיתחנו את תחום הרפואה בצפת מתוך כוונה להרחיב את זה בהמשך, צריכה להיות אוניברסיטה בגליל בעלת מספר קמפוסים. הגליל הוא כוח קסום ומושך ויש בו פנינים שאין בשום מקום אחר כמו למשל הכינרת. לממשלה יש חזון מצוין וצריך לבצע אותו מה שיותר מהר. אני חושב שבעניין הזה אני מדבר לדעת כולם", אמר הנשיא.

 השרה ציפי לבני, שרת המשפטים העבירה את המסרים הפוליטיים בהם היא מאמינה והוסיפה את ה'אני מאמין' שלה לגבי הגליל: "צריך לבנות ולהתיישב פה בגליל ובנגב על מנת להכשיר שלום, זו ציונות בעיניי. אני מעדיפה את הגליל, את קריית שמונה וטבריה ואת הנגב, על פני התנחלויות מבודדות שמחוץ לגושי ההתיישבות", אמרה השרה לבני.

יו"ר האופוזיציה החדש, יצחק (בוז'י) הרצוג, ניצל את הבמה כדי לתקוף את הממשלה על שאינה משקיעה די בגליל ובנגב, "לפני שהקימו אוניברסיטה בגליל, הקימו אוניברסיטה באריאל. לממשלת ישראל היה חשוב להקים אוניברסיטה 25 דקות מהמרכז ולא בגליל".

בראש הוועידה עומד השר לפיתוח הנגב והגליל, שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים ושיתוף פעולה אזורי, סילבן שלום. בין המשתתפים בוועידה, ובנוסף לנשיא המדינה, שמעון פרס, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שרת המשפטים, ציפי לבני, השתתפו גם שר השיכון, אורי אריאל שרים, תעשיינים, אנשי עסקים, עיתונאים, אנשי אקדמיה ואנשי המגזר השלישי הפועלים בגליל.

במהלך הדיונים, השר שלום העניק את אות יקירת הגליל לאורנה הוזמן בכור מנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל היוצאת, אשר מונתה לאחרונה לתפקיד מנכ"לית משרד 

אולי יעניין אותך

Bottom ad