היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

זהירות מסיונרים בתיבת הדואר

מידי תקופה, בעיקר כאשר חגי ישראל קרבים ובאים, שוטפים את רחובות העיר חומרים בעלי מסר מיסיונרי נוצרי. לפני חצי שנה, ערב חג הפסח, הגיעו למערכת "חדשות הגליל" תלונות של תושבים אשר מצאו בפתח ביתם עלוני תעמולה בעלי אופי מיסיונרי. רבני העיר והמועצה הדתית גינו אז את התופעה והיו שכינו אותה "מסע ציד" בעיקר כלפי תושבי העיר הסובלים ממצוקה כלכלית. אותם מיסיונרים ידעו גם 'להציע' תמיכה כלכלית לאותם נזקקים.

לפני כחודש מצאו תושבים בתאי הדואר שלהם עלונים בעלי אופי 'דתי יהודי' ובו מצולם איש חיזבאללה ש'התגייר' ועוד סיפורי "ניסים ונפלאות" היוצרים רושם של עלונים יהודיים כשרים למהדרין.

רב העיר, הרב צפניה דרורי, שהגיעו אליו תלונות, הוציא מכתב חריף להנהלת הדואר ובו הוא מלין על כך שעובדים נאלצים לחלק חומר תעמולה מיסיונרי נוצרי, מעשה הנוגד את צו מצפונם ואת אמונתם. המכתב הופץ בכל בתי הכנסת ועורר תגובות נזעמות אצל המתפללים.

מסתבר, שהעניין אינו פשוט כלל וכלל, על פי חוקי מדינת ישראל הדמוקרטית-יהודית. אי אפשר הדואר אינו יכול למנוע, על פי חוק, הפצת חומרים המשווקים תחת הכותרת "חומר פרסומי", גם אם תוכנם הוא מיסיונרי הקורא ליהודים לעבור על דתם.

רבני העיר הרב צפניה דרורי והרב שלום לוי, ויו"ר המועצה הדתית הרב יצחק קקון הביעו את מורת רוחם מהמצב בו מקבלים שליחי המיסיון גיבוי והגנה מחוקי מדינת ישראל. הרב דרורי אומר שיועציו המשפטיים בוחנים את הנושא לעומקו ובזמן הקרוב הם יגבשו תגובה משפטית.

פנינו להנהלת  חברת דואר ישראל לקבל את תגובתה, להלן התגובה: "חברת דואר ישראל פועלת מכח חוק הדואר, תשמ"ו – 1986, הקובע עונש מאסר לפקיד דואר המעכב או משהה העברה של דבר דואר. המחוקק הסמיך את חברת הדואר למנוע העברה של דברי דואר במקרה שקיים חשד סביר כי נעברה עבירה לגבי דבר הדואר או באמצעותו לפי חוק זה או לפי דין אחר. העלונים נשוא הפניה נבדקו ולא נמצא שהתנאי האמור נתקיים לגביהם. מטעמים ברורים לא ניתנה לחברת הדואר, שיעודה הוא לתת שירותי דואר, סמכות לשמש כצנזור על תכנם של דברי הדואר המועברים באמצעותה ועל כן נאלצה חברת הדואר לפעול בהתאם להוראת המחוקק, ללא שהיה בידה להפעיל שיקולים שמחוץ למסגרת החוק ובניגוד להוראתו המפורשת של החוק שמכוחו היא פועלת".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad