היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

זו לא רעידת אדמה: בניין מספר 10 בהר הצופים

 

דבר כזה לא ראיתי המון שנים. קומת העמודים של בניין מספר 10 ברחוב הר הצופים נראה כמו אחרי רעידת אדמה. המרצפות מונחות כאילו ואומן עיצב מראה של גלי ים, אלא שמדובר בבניין מגורים בו מתגוררים קשישים, ילדים ונכים. במהלך הצילומים מעדתי וכמעט נפגעתי.

אחד הדיירים, אלי בן ישראל: "המצב הזה לא מהיום. אנחנו לא מאמינים שאנחנו גרים ככה. תראה בעצמך, ככה אפשר לגור בבנין בשנות האלפיים? מי שרואה את התמונה בטוח שהקבלן נמצא באמצע העבודות והוא הפך את הבלטות", אומר אלי ולידו מהנהנים בראשם דיירים נוספים לאות הסכמה.

באחת הפינות אנחנו רואים קבלן שיפוצים המחליף את צנרת הביוב שהתפקעה, כפשוטו. "בגלל שהאדמה כאן רעדה, הצינור של הביוב נשבר ואנחנו מחליפים אותו", אומר הפועל העסוק בעבודות השבירה וההחלפה.

כמו בכל בניין מגורים בעיר גם כאן מונחים בלוני הגז בקומת הקרקע חשופים לתנודות הקרקע. הבלונים הם פצצה מתקתקת היות והבסיס עלים הם עומדים שקוע באדמה וכתוצאה מכך צינורות הגז מתוחים עד קצה גבול היכולת. דליפת גז ולוּ הקטנה ביותר עלולה להביא לאסון. אחד הדיירים מעשן אולם נזהר שלא להתקרב יתר על המידה למקום הסכנה. אבל מה קורה כאשר מגיע אורח לביקור בבניין ובידו סגריה בוערת? האם הוא מודע בכלל לעובדה שבאותו זמן הוא חלק מפצצה מתקתקת העלולה להתפוצץ ולהמיט אסון על הדיירים ועליו?

זאת ועוד. מסתבר שבעבר היו תקלות עם הספקת המים לבניין ומישהו חיבר את צינור המים המרכזי לבניין באופן לא בטיחותי ומסוכן לכשעצמו. הצינור תלוי, כך כפשוטו, ונאחז בזיז ברזל קטן האמור לשאת את כובד הצינור ואת משקל המים שבתוכו. ומה יקרה כאשר הצינור יתעייף? (יש דבר כזה עייפות החומר).

עוצמת התנודות של הקרקע הצליחו לעוות גם את הקיר והדלת המחוברת למשקוף אינה נסגרת בגלל ה'ברוגז' של המשקוף מהדלת ש'ברחה' ממקומה. 

אלי ממשיך ומספר: "אחת הדיירות המבוגרות מעדה על הבלטות והיא מאושפזת בבית חולים. מדובר באישה מבוגרת כמוה יש בבלוק עוד כמה. המבוגרות פוחדות לצאת מהבית בגלל הסכנה שהן יפלו וישברו את ה

_____1_525108386.jpg

עצמות. מה שמצחיק שגם הילדים שלנו לא יכולים לצאת החוצה לשחק. אי אפשר לרכוב על אופניים, אי אפשר לשחק קלאס או לרוץ, והכל בגלל הסכנה להיפגע. ככה אי אפשר להמשיך".

אפשר היה להמשיך ולתאר את מה שראו עינינו אולם נשאיר את היתר לתמונות ולדמיונכם ה

קוראים. לפני שעזבנו את המקום חשבתי להציע לפיקוד העורף לערוך במקום תרגיל פינוי הריסות.

פנינו לקבל תגובה מחברת עמידר אשר בבעלותה מספר דירות בבניין. לפני כן נציין, שחברת עמידר מגלה רצינות ואינה בורחת מאחריותה על הדירות שבבעלותה, וכך גם הפעם. "מבדיקה שנערכה בנושא מתברר שרוב הדירות בבניין האמור הן בבעלות פרטית ורק שש דירות מתוך כל 18 הדירות מנוהלות ע"י חברת עמידר. היות שכך, במידה שנציגי העירייה ימצאו לנכון להפעיל את חוקי העזר העירוניים ולחייב 

את הדיירים לבצע את תיקונים בבניין הנדון, חברת עמידר תישא  בחלק היחסי של ההוצאות. דני ישראל, יועץ תקשורת".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad