היום ה-15 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

"זיכרון מנחם", מוות שמצמיח חיים

מותו מנחם, בנם של חיים ומירי ארנטל, הביא למהפך בחייהם.

…מנחם, היה בנם בכורם של הזוג ארנטל, זוג צעיר מאוד. מנחם לקה במחלת הלוקמיה ושרד טיפולים מכל הסוגים במהלך כארבע עשרה שנים ברציפות. "אבל כאשר מנחם החליט שזהו, שהוא מרים ידיים, הוא נפטר. זאת למרות שהרופאים היו משוכנעים שמנחם יכול היה לחיות עוד חודשים ושנים", אומר חיים האבא, בשיחה איתו.

מותו של הבן מנחם הביא להקמת "זיכרון מנחם", התומכת ומגשימה חלומות לילדים וצעירים עד גיל שלושים.

"הנפש היא המפתח בכל התמודדות. לקחנו על עצמנו לעשות טוב לילדים הנפלאים האלה, והתגובות, הן הרפואיות והן הנפשיות, הן מדהימות בכל קנה מידה", אומר חיים.

להפוך מקרה טרגי-פרטי למפעל חיים של נתינה, זה לא עניין של מה בכך. לכאורה, הכעס על האובדן האישי, מביא רבים לתגובות הפוכות הסתגרות, התכנסות ובמקרים מסוימים גם ניכור. אבל לא אצל בני הזוג ארנטל.

השיחה עם חיים מייסד ויו"ר הארגון ההתנדבותי הגדול והחשוב הזה נותן יותר מתקווה לכך שבכל זאת יש אנשים מלאכים, אנשים שטוב להם כאשר טוב לאחרים.

 

– האם בדקתם מחקרית, אם הגשמת החלומות לילדים משפרת או אפילו מרפאה את מחלת הסרטן?

ארנטל: "לפני זמן לקחנו קבוצה של ילדים חולים ובדקנו להם פרמטרים של דם, מצב נפשי ועוד, בתחילת הנופש. בסיום הנופש והפעילות שהם קיבלו, כל הערכים קפצו, ממש קפצו באחוזים גדולים. הדבר מוכיח כאלף עדים עד כמה אנחנו נמצאים בדרך הנכונה ומה שאנחנו ואלפי המתנדבים עושים הוא נכון ומועיל".

חופשת הפסח השנה איפשרה לקחת הפוגה קצרה מהחיים, לצאת לבלות ולטייל עם הילדים. מזג האוויר הנאה והפריחה ברחבי הארץ, הייתה תפאורה מצוינת לצאת וליהנות, גם עבור משפחות לילדים ונוער חולי סרטן האופציה לבלות בחופשת החג היא כמעט בלתי אפשרית. החולים עשויים להזדקק להשגחה ולשירות רפואי מיידי כך שאינם יכולים ליהנות כשאר בני גילם מהחופשה.

ארנטל: "לצאת עם מאה וחמישים ילדים למסע אתגרים זה לא עניין פשוט. אנחנו מלווים את הילדים, בנוסף לאנשי הצוות והמארחים גם בבית חולים נייד ומצויד בכל הנדרש לטיפול בילדים. צריך לזכור שילד חולה יכול לעבור מהפך בדקות והוא חייב לקבל את הטיפול מיד, ואם צריך גם לפנות אותו במסוק לבית חולים", אומר ארנטל.

ואכן, כאשר הילדים יוצאים לנפוש הם חשים בטוחים ומוגנים, והשמחה מרקיעה לשמיים.

"זיכרון מנחם", תומכת לאורך כל השנה בילדים ובנוער חולי סרטן ובבני משפחותיהם, השנה קיימה העמותה מחנה פסח ייחודי ומהנה בצפון הפורח אשר נבנה במיוחד לצרכיהם המיוחדים של הילדים החולים. במהלך שלושה ימים, זכו כ-150 ילדים ובני נוער חולי סרטן ובני משפחותיהם לשים בצד את הדאגות והכאבים בעודם נהנים מאירוח במלון "כינר גליל" שלחוף הכנרת והשתתפו בפעילויות מדהימות כגון טיסות במסוקים, טיולי טרקטורונים וסוסים, פיינטבול, סנפלינג, וטיול ג'יפים בחסות חברת "לנדרובר" עם ארוחת צהריים מגבשת. בגלל הצרכים המיוחדים של החולים, הוצמדו מדריכים מתנדבים בעלי ניסיון רב ויחד עם צוות הכולל רופאים, אחיות ופסיכולוגים, ציוד רפואי מתאים לטיפול בכל בעיה ואף מעבדת דם לספירות דם ולבדיקות שונות. 

 

חיים ארנטל מסכם את הרעיון העומד מאחורי הפעילות המלאכית שלו ושל אלפי המתנדבים ואומר: "אנחנו מסיחים את דעת הילדים החולים ושל משפחתם ממחלת הסרטן, ולוּ לזמן קצר. זה עוזר, עוזר מאוד".

 

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad