היום ה-14 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

זלץ: "עדיפות א'-א' לגליל המזרחי"

עשרות מנהלים מהתעשייה הצפונית השתתפו במפגש שנערך בפארק תעשיות צח"ר, ועסק במענקים לתהליכי מחקר, פיתוח וחדשנות בתעשייה המסורתית. את המפגש פתח גיורא זלץ, ראש המועצה האזורית גליל עליון, שציין: "אני מזהה באזור חדשנות, יצירתיות וחזון. ואולם, על מנת לסייע למפעלים מסורתיים בפריפריה להגשים את חזונם, עלינו לייצר בגליל המזרחי "אזור עדיפות לאומית א'-א'", ולתמרץ את המפעלים הפועלים כאן, באזורים היותר מרוחקים, כראוי. יש לסבסד משכורות לעובדי הייטק, מותנה בהעסקת עשרה עובדים חדשים, בעוד שבמפעלים הפריפריאליים נדרש סיוע גם אם מדובר בהעסקה מצומצמת יותר".

מיכאל (מיקי) בניון, מנכ"ל צח"ר פארק תעשיות הגליל: "פיתחנו תכנית אסטרטגית חדשה למנועי צמיחה אזוריים, ואנו קולטים בימים אלו יזמים חדשים. צח"ר, פארק תעשיה המעסיק כיום כ-1500 עובדים מיישובי הסביבה, סבל מרמת סבסוד של 65%, אולם כעת ניכר תהליך של שינוי".

ליאור אפלבאום, מנהל מרחב צפון בהתאחדות התעשיינים: "אני סבור שיש ליצור תמהיל מאוזן שמשמר את כוחה המשמעותי של התעשייה המסורתית בצפון הארץ. תעשייה זו ראויה לטיפוח, להגדלה משמעותית של ההשקעות בה ולא להזנחה, והיא מרוכזת באחוזים גבוהים בצפון. הכנס עם מרכז ההשקעות בפריפריה, הוא עוד כלי עזר משמעותי להנגשת כלי הסיוע והתמריצים הממשלתיים להמשך פיתוח חברות ומפעלי תעשיה בצפון".

עוד הרצו במפגש, אורן הרמבם, מנהל תחום מימון ותמריצים ממשלתיים בהתאחדות התעשיינים, אבנר שדמי, ראש תחום תעשייה מסורתית בלשכת המדען הראשי, וד"ר דרור יגר, מנהל מחלקת תמריצים משרד רו"ח פאהן קנה.  

אולי יעניין אותך

Bottom ad