היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

זמרת השנה – עדן בן זקן

עדן, עדן בן זקן, אשר הגיעה למקום השני באקס פקטור, כלומר למקום הראשון מבחינתנו, נוסקת לגבהים אולם כבל ארוך מפלדה מחבר אותה לקרקע המציאות. אל תתאמצו לחפש רמזים על עייפות, אכזבה וכל מילה המבטאת משהו שקרוב  לחוסר שביעות רצון שלה מהתפתחות המהלכים.

הסיפור של עדן זה הסיפור של סינדרלה מקומית, בת קריית שמונה שהלכה לנסות את מזלה על הבמה של הגדולים, כאילו. תוכנית הריאליטי המוסיקלית אקס פקטור נתנה לה במה ועדן לא איכזבה. חמושה בהרבה חן וכריזמה, תמימות של בת קריית שמונה וניסיון של מישהי הבוגרת בנפשה ובקורות החיים שלה, היא חדרה כטיל מונחה אל ליבם של השופטים ואל לבבות של מאות אלים בארץ.

בימים אלה, אחרי שעשתה כברת דרך לא קצרה, היא מועמדת לתואר זמרת השנה של 'מאקו' 'ערוץ 24' ושורה של תחנות רדיו, ושניים משיריה מועמדים לשיר השנה, "מלכת השושנים" "ומנגינה" אשר גרפו מיליוני צפיות.

 

       מה עבר עלייך מאז הזכייה באקס פקטור במקום השני, סליחה הראשון מבחינתנו?

עדן: "מבחינתי, עברתי תקופה מבולבלת. לרגע אתה בפריים ומשגעים אותך במובן החיובי, ולרגע הכל מאחור ואין תוכנית וצילומים ועבודה קשה, אבל ישר התחלנו לאסוף חומרים לאלבום שלי פגישות עם כותבים תוכניות טלוויזיה ואז הרגשתי את העשייה שכל כך חיכיתי לה. גיליתי שבעקבות התוכנית יש לי קהל מעריצים גדול שמלווה אותי לכל מקום באהבה גדולה והם חשובים לי מאוד. חשוב לציין שחברת ההפקה שמלווה אותי נתנה לי דחיפה בתעשייה משהו שלא הייתי יכולה לעשות לבד. עברתי מקריית שמונה האהובה לעיר הגדולה וצריך לדעת לחיות במקום הגדול והעצום הזה ללא האוכל והחום של אמא, בלי האחים שהם קרובים אליי מאוד. המזל שאבא שלי איתי תמיד ומלווה אותי צעד צעד בלעדיו אני לא זזה. בכל השנתיים אשר אני חיה במרכז ההורים תמכו בי כלכלית מהשכרת בית, קניות וצרכים אישיים הם פשוט הקריבו בשבילי והיום אני מבינה שבלעדיהם לא הייתי מגיעה לאיפה שאני".

 

נו, אני שואל. מתי בפעם האחרונה קיבלתם תשובה כה כנה וכה נטולת פוזה ממי ש'עשתה את זה בגדול?!'.

זהו סוד הקסם של עדן, פשטות, במובן החיובי והמכובד של המילה.

אם כבר אנחנו מדברים 'פשטות', אני נזכר במשפט האלמותי שלה באודישנים עם האוברול המנומר ומחיר השוק שלו…

 

       היום כאשר את חוזרת לאותו רגע מיוחד באודישיין בו הצגת את עצמך כעדן מקריית שמונה עם האוברול המנומר, מה את אומרת לעצמך?

עדן "עליתי לאודישן ופשוט הייתי אני, עניתי מה שהרגשתי ואמרתי את האמת שלי כך גם היום אני נוהגת. אין ספק שהאודישן הזה נשאר חלק ממני ומלווה אותי עד היום".

 

       בראיון הזכייה סיפרת על הדרך שעשית כילדה וכנערה והקשיים שהיו לך עד ההתמודדות. היית

   שנה משהו בדרך?

עדן "כמובן, היום אני רואה את הדברים אחרת. כנערה הייתי מרדנית ועשיתי בעיות להורים וקשה לי היה לקבל מסגרות. אני מודה לאלוקים שההורים שלי ליוו אותי ועשו כל שביכולתם לעזור לי. אין ספק שאני היום לוקחת הרבה דברים מהעבר חלקם השתניתי באופן משמעותי וחלקם איתי גם היום".

 

עדן ידעה התמודדויות קשות במהלך התבגרותה. האהבה שקיבלה ממשפחתה, התפקיד שמילאו הוריה גם כספוג הקולט את הזעזועים והסטירות, הביאו את עדן להכרת הטוב שנים אחרי שעברה את חוויות הילדות.

עדן ידעה להפוך את הלימון של נערותה ללימונדה צוננת ומרווה להוריה, אחיה ולמעריציה בכל מקום שהיא מופיעה.

 

       ספרי על העבודה המוזיקלית, הלהיטים ועל ההופעות שמושכת קהל מעריצים היסטרי?

עדן "אני מאמינה שהאישיות שלי היא חלק בלתי נפרד מכל ההצלחה. אין ספק שבחירת החומרים לדיסק שלי הייתה מוצלחת מאוד. אני מרגישה שבהופעות יש לי כימיה עם הקהל והם אוהבים אותי מה שנותן לי בטחון עצמי. אני משתפרת מהופעה להופעה ומתחילה להתמקצע כזמרת על במה בהופעות חיות. חשוב לציין שאני משתדלת לתת יחס חם למעריצים ולהתייחס אליהם כי בסופו של דבר הם המנוע אחרי ההצלחה שלי".

 

       מי כותב לך את השירים? יש לך כותב מועדף?

עדן "יש מספר כותבים שאני מחוברת אליהם, אין ספק שדנה וחנה לפידות כתבו לי להיט היסטרי "מנגינה", רם דולב ופז כתבו שני להיטים נוספים "מלכת השושנים" ו"שיכורים מאהבה" אני מאוד מתחברת אליהם".

 

       הקהל שלך רק הולך וגדל, בלי עין הרע. את יכולה לומר מה מאפיין אותו? מי הם המעריצים?

עדן "הקהל שלי בעקרו מתחבר לג'אנר אותו אני מבצעת. לשמחתי הוא מגוון ולא פוסח על אף גיל. אני שמחה שככל שאני מוציאה סינגלים הקהל גדל בצורה משמעותית".

 

       שמתי לב שהקהל מחבק אותך באהבה כנה ואת מקבלת את אהבתם בזרועות פתוחות. מרגישה נוח עם זה?

עדן "אני שמחה שהקהל אוהב אותי, אני נשארתי אותה עדן והם אוהבים את זה. אני מרגישה מאוד נוח עם זה, כמובן שזה נותן לי כוחות ורצון להצליח".

 

       כמה להיטים הוצאת עד עכשיו?

עדן "עד היום יצאו שלושה להיטים, אפשר לראות לפי כמות הצפיות ההיסטרית ביו-טיוב. בקרוב יצא אלבום עם שירים מדהימים. אני מאמינה שהקהל התחבר לשירים ולאלבום".

 

עדן אומרת ביחס ללהיטים ולמספר הצפיות שאפשר לראות ביו-טיוב. ואכן, צפיתי, מיליוני צפיות במצטבר, משהו היסטרי מה שהולך בהופעות ובקליפ. אין ספק, עדן באה מאהבה.

 

       את מועמדת לשני תארים: זמרת השנה ושיר השנה עם הלהיטים "מלכת השושנים" ו"מנגינה". כאשר הכתבה תראה אור בערב החג כבר נדע, פחות או יותר את התוצאות. מה ההימור שלך?

עדן "אני מאוד רוצה לזכות בתארים, אבל אם זה לא יקרה אז לא קרה שום דבר נמשיך לעבוד קשה ואולי בשנה הבאה. זה כיף להיות מועמדת לתארים כאשר את מוקפת בזמרים ושירים של גדולי הזמרים. בשבילי זאת כבר מחמאה ונותן כוח להמשיך".

בניעות, חברים, צניעות.

מסתבר שחכמנו לא טעו. במקום שאין צניעות, ההצלחה לא קיימת.

 

       מהן התוכניות שלך? לאן את מכוונת מהמקום בו את נמצאת כרגע?

עדן "כמובן לסיים את האלבום הבכורה שלי. לאחר מכן להופיע הרבה ולהתחיל לאסוף חומרים נוספים לאלבום הבא. הכי חשוב לי להישאר בתודעה של הקהל המקסים שהחזיר לי אהבה ובגדול להיות שמחה ומאושרת. אני רוצה להודות לזוג שמלווה אותי בנאמנות ועוטף אותי, משפחת פרנקו שרית ולירון. הם הולכים יד ביד איתי ממש כמו משפחה שנייה. זה חשוב לי כי אני רוחקה מהוריי וסומכת עליהם".

 

ולסיום עדן. אי אפשר בלי שאלת ההופעה בקיסריה…

עדן "כמובן שהחלום של כל זמר להגיע לשם. גם אני חולמת ובעזרת השם והקהל המדהים שלי מקווה לעמוד ולצעוק "ערב טוב קיסריה" אתה יודע כמה פעמים עשיתי את זה לבד באמבטיה" וצוחקת.

 

מה אתם אומרים?! יכול להיות סיום יותר אוטנטי מזה לעדן שמזוהה עם העם. כל כך פשוט ואמיתי. כל כך אמיתי ואמין. עדן בן זקן.

אולי יעניין אותך

Bottom ad