היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

חברי המועצה, תתבגרו

השבוע התקיימו שתי ישובות שלא מן המניין, האחת על פי הזמנת חמשת חברי האופוזיציה והשנייה שנקבעה על ידי הנהלת העיר.

הפעם, בניגוד לישיבה הקודמת בה לא נכחו חברי האופוזיציה, כל חמשת החברים הגיעו.

אם הישיבה הקודמת דמתה לסוג של ישיבת וועד כיתה, הפעם זה היה שונה לגמרי.

הנושא שביקשו חברי האופוזיציה לדון עסק כולו בקיצוצים המתוכננים במערכת החינוך, ובראשם סגירת בית ספר וגנים, כדברי המזמינים את הישיבה.

חברת המועצה ד"ר אביבה וייצמן-זריהן שפרשה לא מכבר מהקואליציה הציגה את הנושא וטענה שלא מדובר ב'הבראה' אלא בקיצוצים נטו שיפגעו אנושות במערכת החינוך.

"אתם לא מבריאים את המערכת, בדרך הזו אתם פוגעים בה יותר משהיא נפגעת מהמצב", אמרה זריהן-וייצמן.

נעצור כאן לרגע כדי לומר…

ישובות המועצה נדמות יותר ויותר כריב של ילדים בארגז החול. הרבה צעקות, מדברים יחד, נכנסים זה לדבריו של זה, דורסים כללי משחק אלמנטריים, ואולי זה בגלל המצלמות והשידור הישיר.

היטיבה לומר זאת חברת המועצה חן אדלר-לגיסימו "פעם ראשונה שאני מבקשת רשות דיבור כדי לומר לכם. לא נעים לשבת כאן. הצעקות, הכניסה של חבר בדברו של האחר, ממש לא נעים. טוב, אני מבינה שלא על כל דבר מסכימים. זה בסדר, לא צריך להסכים, אבל מעט כבוד הדדי, מעט הקשבה כדי שלפחות נבין את העמדה, גם של מי שאנחנו לא מסכימים לדבריו או לעמדתו".

ממש, חותם על כל מילה.

ולכן, הכותרת ההולמת שחשבתי לתת לכתבה הזו היא "חאל'ס, תתבגרו".

נחזור לישיבה. לאחר שאביבה תמצתה את עמדת האופוזיציה לכדי שאלה, וראש העיר אביחי שטרן רשם אותה, החל ויכוח מתיש, קטנוני, ומיותר. 'האם ראש העיר ישמע את כל השאלות ויענה עליהן או, כדרישת האופוזיציה, יענה כאן ועכשיו על השאלה. לא תאמינו, אבל סביב שאלת המיליון דולר התווכחו כארבעים דקות. לא ייאמן, בעצם, כן. כי הדברים שודרו בשידור ישיר בפייסבוק.

כן, היה עוד ויכוח, אם הוויכוח הקודם לא הספיק, על קביעת הישיבה, מבלי לדון בתוכנית ההבראה הכוללת. "אתם ביקשתם לדחות את הישיבה לסוף החודש, והנה את באים עכשיו ומבקשים לקיים ישיבה, וזה אחרי שנעתרתי לבקשה, ובאישור הממונה על המחוז, הישיבה נדחתה לסוף יולי. תחליטו מה אתם רוצים?", אמר וחזר ואמר ראש העיר.

נשוב למהות הדיון. ראש העיר הודיע שאין כוונה לסגור את בית ספר יצחק הנשיא או כל בית ספר אחר, לעומת סגירת מועדונית וגני ילדים.

"בית הספר לא ייסגר, והנה תרשמו את זה בכל שפה, ותקליטו אותי", אמר בגרון ניחר שטרן ראש העיר לחברי האופוזיציה.

לעומת זאת המצב בגנים שונה. "איחדנו בין גנים עם מספר ילדים קטן מאוד. מה שנחסך מהאיחוד, יחזור למערכת בצורת פעולות. לגבי המועדוניות, גם שם יש מיעוט תלמידים והחיבור יעשה לכולם טוב. מעבר לזה אנחנו חייבים לצמצם בהוצאות ולהתאזן, ואת התוכנית הכוללת של תהליך ההבראה נציג בישיבה מיוחדת בסוף יולי", חתם ראש העיר את הנושא.

נ.ב בהמשך, קשה היה לצפות בישיבה כפי ששודרה בפייסבוק עקב תקלה מתמשכת.

הישיבה הבאה, שתהיה חשובה ואפילו מכוננת, לפחות מבחינתם של אלה שישלמו את המחיר, תתקיים בסוף החודש תחת הכותרת "תוכנית הבראה לעיריית קריית שמונה".

אולי יעניין אותך

Bottom ad