היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

"חדר החדשות" – הסרט

בן מרגי: כילידת הצפון, אני מכירה היטב את נושא המצוקה התעסוקתית. האזור לא מגוון מבחינה תעסוקתית (המושג היי-טק כמעט ולא קיים פה), ההזדמנויות ותנאי השכר לא מתקרבים לאלה שבמרכז. להוסיף קושי למצוקה, בחרתי להירשם ללימודי קולנוע פה, ליד הבית, במכללת תל-חי.

במהלך השנה השנייה, התחלתי לעבוד כמפיקה בחברת "מוּלטִיקָאם", שמפיקה את החדשות המקומיות של הצפון. הסוף לעבודות מזדמנות ונצלניות, כך חשבתי לעצמי.  חודשיים אחרי שהתחלתי, קיבלנו הודעה מחברת האם, קודה הפקות, כי הֶסדֶר המימוּן הממשלתי ייפסק בסוף השנה.

אביב עזוז ועמיתיו לעבודה, עובדי החדשות המקומיות בקריית שמונה, קיבלו את הבשורה. בסוף השנה, כולם, כּמאה וּשמונים אנשי תקשורת מרחבי הארץ, הולכים הביתה. הם שמסקרים מאבקי עובדים במפעלים קטנים כבר קרוב לעשרים שנה, לא מתכוונים להזדכות על ציודם ללא מאבק. אביב וחבריו הפכו בן לילה ממסקרי החדשות  לנושאי החדשות. סיפורם נבלע בין אייטמים של ביטחון, כלכלה, השתקת תקשורת ואיומים מבית ומחוץ, אבל גם קול צעקה דק ימצא את דרכו אל אוזני העם והכנסת. זהו סיפור של מאבק, אחד מני רבים, למען חופש העיתונות, ביטחון כלכלי וקולם של תושבי הפריפריה.

בן מרגי: אני יכולה להעביר את הסיפור והתחושה הזאת לצופים טוב יותר מכל אחד אחר. להכניס אותם לנעליהם של אביב עזוז, שמעון פרץ, אייל ישכיל ושאר אנשי החדשות. להראות שאָמנם זהו מקרה בודד של כמה אנשים בנקודה רחוקה בצפון הארץ, אבל זהו סיפור של חבל ארץ שלם. זהו סיפור שיכול לקרות לכל אחד מאתנו, בכל רגע.

יוסי חזן, ראש החוג לקולנוע בתל חי: הפקת הסרט הדוקומנטרי הוכתרה בהצלחה רבה. כולי תקווה שנמשיך להתברך בעוד יוצרים גליליים שישמרו את העשייה הקולנועית בגליל ובארץ ככלל וימשיכו ליצור מפגשים בלתי אמצעיים בין יוצרי הסרטים לקהל ובינם לבין עצמם.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad