היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

חדר המיון הקדמי בקריית שמונה לא ייסגר

בשבוע שעבר הבאנו את סיפור היו-יו של "כן סוגרים לא סוגרים" את חדר המיון הקדמי בקריית שמונה השייך למרכז הרפואי רבקה זיו. לאחר פרסום הידיעה החלו גורמים שונים במערכת לפעול כדי לברר את פשר האיום המתחדש לקראת סוף כל שנת תקציב. כזכור, התסריט הזה עולה זה מספר שנים לסירוגין ובכל פעם מגיעה הישועה מכיוון אחר. בשנה שעברה, ממש באותה תקופה, איום הסגירה הופרח לחלל האוויר וגם אז נמנע סגירתו של חדר המיון הודות להתערבותה של ח"כ פאינה קירשנבאום והעברת מאות אלפי שקלים מהתקציב הקואליציוני לה זוכה מפלגת "ישראל ביתנו".

נזכיר עוד, שישראל ביתנו העבירה מיליוני שקלים גם אחרי מלחמת לבנון השנייה לטובת בתי החולים בפריפריה ובהם בתי החולים ע"ש רבקה זיו בצפת וביה"ח הממשלתי בנהרייה. הכספים הללו הושקעו בבניית חדרי ניתוח וחדרי מיון ממוגנים בבתי החולים האמורים.

הייתה זאת ח"כ פאינה קירשנבאום, הנחשבת לאחת הנשים החזקות בפוליטיקה הישראלית, שסגרה את הדיל ומנעה את סגירת חדר המיון עם סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן השבוע בשיחה איתה היא אמרה "נפגשתי עם סגן שר הבריאות ליצמן, וסיכמנו שחדר המיון לא ייסגר", אמרה ח"כ קירשנבאום בשיחה ל"חדשות הגליל".

אם לא יחולו שינויים של הרגע האחרון ובהסתמך על הניסיון המוצלח מהשנה שעברה, סביר להניח שחדר המיון יקבל חמצן לעוד שנה.

בתוך כך אמרו גורמים המעורבים בנושא בשנים האחרונות שהדרך בה מתייחסים במשרד הבריאות לנושא אינו ראוי "מדינה מתוקנת לא יכולה לשחק על המזל. פעם מול החיזבאללה שלא ירה קטיושות ופעם מול ביטחונם של תושבי הגליל המזרחי שחדר המיון משמש עבורם כתובת מצילת חיים ביום יום אם מתאונות דרכים או מסתם תאונות ופגיעות. יש לקוות שהאחראיים על הנושא יתעשתו וימצאו פיתרון קבוע, כפי שנושא כזה מחייב". 

אולי יעניין אותך

Bottom ad