היום ה-10 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

חדר מיון קדמי/מוקד לילה לא סופרים אותנו

הסיפור של חדר המיון הקדמי לשעבר, שלאחר מסע ייסורים הפך ל'מוקד לילה', חוזר לפיתחו של מי שהגה את המהלך, סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן.

כזכור, במסגרת המאמץ (האפקטיבי) של המדינה להשתחרר ממחויבויות כלפי אוכלוסיות דוגמת קריית שמונה והפריפריה, לתת מענים בשורה ארוכה של נושאים, משרד הבריאות השתחרר מחובתו לקריית שמונה.

אין אנחנו עוסקים בזוטות, אלא בדבר הכי חשוב בחיים, החיים עצמם. נהרות של דיו נשפכו כדי להסביר את הצורך בקיומו של שירות רפואי נאות באזור השוכן הרחק מהמרכז וקרוב לקטסטרופות בפוטנציה. כל מה שעבר עלינו במהלך שלושה עשורים וחצי, ים הקטיושות שנורו, מלחמות שלום הגליל ולבנון והאיום התמידי לתבערה מעכשיו לעכשיו, לא משכנעים את העומדים בראש משרד הבריאות לתת מענה הולם וענייני לנושא רפואת החירום והשירות הזמין במצבי חירום.

היה זה הרב ליצמן בקדנציה הקודמת שהחל במהלך, השרה גרמן שהקימה וועדה, והנה שוב העניין נמצא לפתחו של הרב ליצמן מוליד הרעיון.

כזכור, לאחר המחאות והמאבק בסוף 2014 הקימה שרת הבריאות את ועדת גמזו שאמורה הייתה לתת את המלצותיה תוך חודשים ספורים, אולם, כל כך לא מפתיע, פרופ' גמזו התפטר מתפקידו והנושא נקבר ויחד איתו, כנראה התקווה לשנוי ההחלטה האומללה לצמצם ולחנוק את השירות המהותי שחדר המיון הקדמי אמור לתת, לעוד נקודה שתפעל לצורך הפרוטוקול, ולא לטובת החולים והפצועים של קריית שמונה והאזור.

מלשכת סגן שר הבריאות נמסר:

מצב מתן המענה הרפואי לתושבי קריית שמונה מוכר היטב לסגן שר הבריאות. סגן השר מודע לפרטים אלו ונושא צורכי הבריאות של תושבי קריית שמונה קרוב לליבו.

כחלק ממדיניות הרב ליצמן לצמצום הפערים בשירותי רפואה בפריפריה ולשם הבטחת פריסה רחבה של שירותי רפואה דחופה ראשונית, הוחלט לפני כחמש שנים, בעת כהונתו הקודמת במשרד הבריאות, על מיזם להקמת מוקדי לילה, בשיתוף עם קופות החולים והרשות המקומית. החל משנת 2013 נפתחו 10 מוקדים על פי הקריטריונים שקבע משרד הבריאות (בדימונה, ירוחם, ערד, מצפה רמון, קריית גת, בית שאן, קריית שמונה, אום אל פחם, מועצה אזורית שומרון וערבה תיכונה). מוקדים אלה משרתים את המבוטחים של כל הקופות. מתוכננים להיפתח עוד 8 מוקדים בפריפריה (בסכנין, ערערה, חורה, נתיבות, אופקים, טייבה, מועצה אזורית בנימין ורהט). 

משום מה, בניגוד לכל רשות מקומית אחרת, בה הרשות משתתפת בשליש מעלות הפעלת מוקד הלילה, הרי שבקריית שמונה סירבה הרשות המקומית להשתתף בכך. למרות זאת, הופעל מוקד רפואי לילי באמצעות מד"א בקריית שמונה בתקצוב משותף של המשרד ומד"א, אך בקרוב המוקד יוגבל לפעילות רק בשעות בהן קופות החולים אינן נותנות מענה רפואי (בין 19:00-7:00), כפי המקובל בכל מקום.

אנו מקיימים דיונים מול הרשות המקומית כדי להבטיח המשך פעילותו בתקצוב משולש (משרד הבריאות, המפעיל, במקרה הזה מד"א והרשות המקומית).  

תגובת העירייה לא התקבלה עד סגירת הגיליון.

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad