היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

חובת הביומטרי בפתח ובקריית שמונה 'מרשם האוכלוסין וההגירה' לא ערוך

סוד גלוי שמשרדי הממשלה השונים לא סופרים אותנו & שר הבריאות עדיין לא התפנה לפתוח מוקד מציל חיים בעיר & מס הכנסה מבטל קבלת קהל בגלל סדק בקיר & משרד התחבורה סוגר את המשרד באופן שרירותי & וכדי להוציא תעודת זהות צריך לעמוד בגשם

 

השירותים שמשרדי הממשלה השונים מעניקים לתושבי קריית שמונה והאזור, המונה יחד כ-60,000 תושבים לוקה בחסר, בלשון המעטה.

הבעיה היא לא רק בשירותים שמעניק כל משרד ומשרד, אלא במגמה השלילית אשר אפשר לסכמה בשלוש מילים: לא סופרים אותנו.

בעוד תושבי האזור וראשיו נלחמים מלחמה עקרה בשר הבריאות על הפעלת המוקד הרפואי בארץ, הריצה של חולים לקבל טיפולים שונים ותור לרופאים מסוימים, עוד ועוד שירותים מצומצמים.

לפני שבוע הבאנו את הסיפור על ביטול קבלת קהל שנקטו מנהלי מס הכנסה וגרמו עוגמת נפש והפסדים לתושבים שבאו לתאום מס, בשל סדק בקיר, והשבוע סיפור חדש.

ביום ראשון השבוע פנו מספר תושבים שבאו לקבל שירות במשרדי מרשם האוכלוסין בקריית שמונה. היה זה יום חורפי ובחדר הצר הצטופפו תושבים לפני הדלפקים שהיו מאוישים בשני פקידים חרוצים שעשו הכל כדי לשחרר את הלחץ. מחוץ למשרד עמדו בזמן ההפוגה של הגשם עוד תושבים, לא רק מקריית שמונה, מחכים לתורם.

ראוי לזכור שבמקום אין תנאים מינימאליים המאפשרים שהות סבירה כמו" שירותים, מקום נאות להמתנה מפני השמש הקופחת בקיץ והגשם בחורף וחוסר בכח אדם האמור לטפל במאות התושבים המגיעים למקום כדי לקבל שירות: בהוצאת תעודת זהות, דרכון, רישומים שונים של נישואין, ולהבדיל פטירה ועוד.

הבעיה הולכת להחריף היות ועל שולחן הכנסת מונחת הצעת החוק לחייב כל אזרח במדינת ישראל לתעודת זהות ביומטרית. משמעות החוק, אם יעבור כבר בחודש מרץ השנה, שאלפי תושבים יצבאו על משרדי מרשם האזרחים כדי לעמוד בדרישות החוק ולהוציא תעודת זהות ביומטרית.

במצב הקיים תהיה זו משימה בלתי אפשרית, לא לפקידים ולא לתושבים שיבואו בשערי המשרד בקריית שמונה.

פנינו אל רשות האוכלוסין וההגירה ובפינו מספר שאלות: בקריית שמונה מצויה לשכה המשרתת את אוכלוסיית קריית שמונה והאזור, ההערכה כ-50-60 אלף תושבים.

השבוע פנו תושבים מהעיר ורמת הגולן בטענות קשות שהמקום צר מלהכיל את עשרות הפונים וחלקם נאלצו להמתין בחוץ תחת כיפת השמיים. להזכירך, יום חורפי וגשם.

אין במקום שירותים, שני פקידים בלבד מתמודדים עם המון פניות.

עם כניסת חובת הביומטרי, המצב יהיה קטסטרופלי.

כיצד אתם מתכוונים לפתור את הבעיות הללו?

להלן תשובת הדוברות במרשם האוכלוסין וההגירה: "מיקומה של לשכת רשות האוכלוסין וההגירה בעיר קריית שמונה הוקצה לה על ידי העירייה.

הרשות פנתה מספר פעמים לעירייה בבקשה לדאוג לקירוי אזור ההמתנה של תושבים מקבלי שירות, או למצוא מקום אחר. למענה נוסף יש לפנות לעירייה.

במקביל לצעדים אלה, פועלת רשות האוכלוסין וההגירה לשיפור השירות ולקיצור התורים ולרשות הציבור עומדים שירותים רבים הניתנים מרחוק: באתר האינטרנט, בדואר או במוקד השירות הטלפוני (3450*)". עד כאן התגובה.

אנחנו נמשיך ונעקוב אחר ההתפתחויות ונעדכן אתכם קוראינו היקרים בהתאם.

 

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad