היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

חיוך של זהב

 

השבוע, לקשישי העיר חיכתה הפתעה מיוחדת, בעלי עסקים קטנים מהצפון, תושבי האזור ותלמידי י"א מבי"ס ברנקו וייס יחד עם המורות והמדריכים החברתיים ובשיתוף הנהלת המקום הפכו את חדר האוכל לאולם שוקק חיים, צבע ומוזיקה.

ההיענות לעניין הייתה מדהימה, הן מצד הקשישים שנכנסו לאווירה בחפץ לב ובסקרנות והן מצד המתנדבים שסחפו בהתלהבותם את כל באי המקום.

יום זה, בהובלתה של מרים גדסי, מורה בברנקו וייס ופעילה חברתית ממטולה, נועד להעלות את המודעות בנושא הטיפול בקשישים בישראל ולעודד יוזמות נוספות של מעורבות בקהילה בכלל והעצמת אוכלוסיית גיל הזהב בפרט.

יוזמת הפרויקט, מרים גדסי: "אוכלוסיית הקשישים תמיד נגעה ללבי והרצון להיטיב ולשמח אותם מלווה אותי תמיד. זוכרת איך נחמץ לבי כילדה לראות את סבתי ז"ל חסרת אונים מול קשיי השפה והמגבלות הפיזיות, איך נלקחו ממנה עצמאותה ויופייה והיא הפכה תלותית, קמוטה ובודדה. בעקבות הפרסומים שחשפו מקרי התעללות, אלימות והזנחה של קשישים, החלטתי לעשות מעשה ולהביא לסדר היום את נושא הטיפול בקשישים בישראל על-ידי קיום אירוע מסוג זה. כולי תקווה שבעקבות הפרסום יקומו יוזמות נוספות להעצמת וטיפוח אוכלוסיית גיל הזהב", אומרת מרים, מורה ופעילה חברתית.

 

אלי זפרני, יו"ר העמותה למען הקשיש והמשנה לראש העיר: "מאז שאני מכהן כיו"ר העמותה למען הקשיש אחד הדברים שדאגתי זה להביא את כל תלמידי בתי הספר להתנדב בבית הקשיש, זה מקנה ערכים ואהבת הזולת. כמי שלמד בברנקו  וייס עד כיתה י' אני רוצה לומר לכם שאת הערכים שקיבלתי בבית הספר ברנקו וייס אני לוקח איתי כל החיים והמון בזכות האהבה שהרעיפו עלינו המורים בבית הספר. היום אני בן אדם יותר טוב. אני גאה לומר תמיד שהייתי תלמיד בית הספר ברנקו וייס ובמיוחד שהיום אחרי שסיימתי תואר ראשון בחינוך ותואר שני בהיסטוריה במכללת תל חי".

שני גבאי, מנהלת מרכז היום לקשיש: "אני רוצה להודות לתלמידי בית ספר ברנקו וייס היקרים שמתמידים ומגיעים מידי שבוע להעשיר ולהפעיל את הקשישים שלנו. יום הסטיילינג שנערך השבוע היה מושקע ביותר וכל מטרתו לשמח את הקשישים. ברנקו וייס הוא חלק ממערכת שלמה של בתי ספר, חברות, מפעלים קרנות סטודנטים ומתנדבים רבים שעוטפים את בית המייסדים באהבה ועל כך אני מודה מעומקי ליבי. מייסדי קריית שמונה בוחרים להגיע אלינו מידי יום ליהנות מיום מלא בטיפול אישי סוציאלי".

ראש העיר הרב ניסים מלכה, יחד עם סגניו ביקרו בבית המייסדים. ראש העיר ברך את מייסדי העיר בברכת חג שמח. "ללא מייסדי העיר לא היינו יכולים להגיע עד הלום. המייסדים של העיר הם הלב של קריית שמונה", אמר ראש העיר.

לקחו חלק בהצלחת האירוע:

ברנקו וייס קריית שמונה, אין שנייה לך- חנות בגדי וינטג' ויד שנייה,

סיימון פרידמן- צלם, אתי אשכנזי- פדיקור רפואי מקצועי וטיפוח, שלומצי- עיצוב שיער עד הבית, פרחונית- פרחים שאוהבים אנשים,

אם ובד- מתנות שמבינות בנות וDJ בבא גוזמבא.

צילום: סיימון פרידמן

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad