היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

"חייבים לדבר כדי שזה יגמר"

את הכנס פתחה הרצאתה של חוה לוי, עובדת סוציאלית ארצית לחוק הנוער, שעסקה בילדים על רצף ההתעללות במשפחה ושתי הרצאות נוספות של ד"ר יהודית אנטולי, מנהלת המחלקה לרפואה דחופה לילדים בבי"ח העמק בעפולה, שהרצתה על ילדים בסכנה והתיקים באפלה, איך לגלות ומה לעשות? ופולה דויד, עו"ס קלינית, הרצתה על טראומה בילדות, מדוע חשוב לדבר על זה.

התקיימו ארבע סדנאות שעסקו בהתמודדותם של ילדים בשלבי גדילה שונים, עם אלימות במשפחה: ילדים בגיל הרך, ילדים בגיל החביון (גילאי 6-12) ומתבגרים. סדנא נוספת עסקה בתפיסה המערכתית להתערבות סביב אלימות במשפחה.

לדברי ד"ר אביבה זריהן ויזמן, מרצה בחוג לעבודה סוציאלית, במכללה האקדמית תל-חי ומנהלת המרכז לטיפול ומניעת אלימות במשפחה: "יזמנו את הכנס ואת פורום יל"י כחלק מתהליך שיווק הידע בתחום של מניעת אלימות וטיפול באלימות במשפחה ובקהילה, במטרה לתת כלים ולהעשיר את כל אנשי המקצוע העוסקים בתחום האלימות במשפחה: עובדים סוציאליים, אנשי חינוך, אנשי בריאות וגם הציבור הרחב. מבינתנו מדובר בשליחות, להעלאת המודעות וטיפול בנושא חשוב וכאוב זה. בכל שנה אנו מתמקדים בנושא מסוים והשנה הכנס עסק בילדים נפגעי אלימות במשפחה". 

דפנה אברהמס, מנהלת המחלקה לקידום מעמד האישה: "יום העיון בא לבטא את ההתמודדות היומיומית עם קבלת האחר והשונה, האחריות שלנו לחינוך לסובלנות תוך כדי אמירה ברורה וחד משמעתית שאלימות היא בלתי נסבלת ולא מתקבלת על הדעת. מטרתנו בשנה הקרובה ליצור שיח ציבורי בקרב נוער ובוגרים למיגור תופעות האלימות".

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad