היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

חי"ל: ותיקי קריית שמונה לאליפות הארצית

הפטאנק הוא משחק כדור תחרותי שמקורו בצרפת. המשחק משלב טקטיקה, יכולות חשיבה וקואורדינציה והוא אחד מענפי הספורט הבודדים בהם רשאים גברים ונשים להתחרות בצוותא באותה קבוצה או זה-מול-זה. בישראל החלו לשחק בפטאנק בשנות ה-50 ובתחילת המאה ה-21 החל המשחק לתפוס אחיזה איתנה בקרב המתנ"סים, מרכזי הגמלאים ובבתי הספר. המשחק הוא כיפי, קליל, מאתגר ומתאים לכל הגילאים.
ותיקי הפטאנק מקריית שמונה של פרויקט חי"ל, מתאמנים החל מיוני האחרון בכל שבוע במגרש של העמותה למען הקשיש ומתכוננים לאליפות הארצית באוקטובר. בשבוע שעבר הגיעה הנבחרת למגרשים המקצועיים בחצור, שהוקמו ע"י המועצה של חצור הגלילית, לאימון בהדרכתו של מאמן פטאנק מהתאחדות מועדוני פטאנק ישראל. אנחנו מברכים ומעודדים את הנבחרת ומאחלים להם הצלחה באליפות הקרבה.

חַיִל (חיים יפים לשַנִים) הינו פרויקט העוסק בקידום בריאותם של מבוגרים בקריית שמונה דרך הכשרת מתנדבים מבוגרים. הפרויקט שהחל לפעול לפני כחצי שנה, מופעל על ידי העמותה למען הקשיש בקריית שמונה, בניהולה של מיכל זיו אור. מטרת הפרויקט היא להגביר את המודעות של מבוגרים למצבם הבריאותי ולהעניק להם את כל הכלים שיסייעו להם לטפח בעצמם אורח חיים בריא וכמו כן ליצור פעילות פנאי מעשירה ואיכותית לגיל המבוגר. הפרויקט מיועד לתושבים בני 60 ומעלה מקרית שמונה והאזור.
למתנדבי חיל מוצע לעסוק במגוון תפקידים בהתאם לסוג השירותים הנדרשים במקום. המתנדבים עוסקים הן בהפצת מידע על הדרכים לניהול אורח חיים בריא בגיל המבוגר והן ביצירת תנאים בפועל לעידוד וטיפוח שמירה על אורח חיים בריא. בנוסף לפעילות במישור המקומי, מתנדבי חיל משתתפים במפגשים ארציים לפעילות ולמידה ופיתוח משותפות, לימי עיון והכשרות ספציפיות מעמיקות ומקצועיות בתחומים השונים.

ביום שלישי שעבר, הסתיימה הכשרה בקרית שמונה של 12 נאמני משחק הפטאנק, משחק כדור צרפתי תחרותי, בהדרכתה של מאמנת בכירה. במהלך ההכשרה נסעו השחקנים למגרשי הפטאנק שבחצור הגלילית ונהנו ממקצועיות המגרשים שם. קבוצת המתנדבים הוכשרו לנאמני המשחק והינם מתחילים להתאמן, לשחק וללמד מבוגרים אחרים לפחות פעם בשבוע במשטח שהעמותה למען הקשיש הכשירה.
באותו היום, התקיים מפגש הסיום לסדנא ב"עקרונות בתזונה נבונה בגיל המבוגר וביישום לבישול מהיר" שהועבר על ידי שתי מתנדבות. לכבוד סיום הסדנא ארגנו והכינו המשתתפים חגיגת אוכל בריאה.
בשבוע הבא ביום שלישי תיפתח סדנא בהובלתן של 3 מתנדבות בנושא "בעיות שינה ופתרונן" בשפה הרוסית בעמותה למען הקשיש וביום רביעי יתקיים המפגש האחרון להכשרת מתנדבים לבדיקות סינון לשיווי משקל.
נושאים נוספים בהם עוסקים ויעסקו המתנדבים הינם: שיפור מיומנויות תפקוד זיכרון בחיי יום – יום, קבוצות הליכה, רכיבת אופניים, גידול צמחי מרפא ותבלין באדניות, בדיקות שמיעה וראייה בקופות חולים ובמרכזי קשישים, שיפור מיומנויות תקשורת בין-אישית, טיולים בשביל ישראל ועוד.
אנו רואים בתכני תכנית חי"ל ערך עליון, שכן יש להגביר את המודעות לבריאות בכל גיל, קל וחומר כשמדובר בגיל המבוגר, בו מתחילות לצוץ בעיות לא מוכרות. כמו כן, ההתנדבות תורמת ומעשירה רבות הן את המשתתפים המבוגרים והן את המתנדבים המבוגרים עצמם.

אולי יעניין אותך

Bottom ad