היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

ח"כ חיים כץ (יו"ר הועדה לעבודה ורווחה בכנסת) סייר במרכז הרפואי "זיו"

ביקור נוסף, לזה של מנכ"ל משרד הבריאות ד"ר רוני גמזו, בתחום הבריאות, נערך במרכז הרפואי זיו בצפת ע"י ח"כ חיים כץ, יו"ר ועדת הכנסת לרווחה, עבודה ובריאות, שהגיע לסיור וישיבת עבודה. הביקור נערך לאחר דיון רב משתתפים שהתקיים לרגל יום הנגב והגליל, בשבוע שעבר בכנסת בנושא פערים בשירותי הבריאות בין הפריפריה למרכז, במסגרתו הוגש דו"ח של מרכז המחקר בכנסת ממנו עלו נתונים קשים על ההבדלים בין הפריפריה למרכז בשירותי הרפואה הניתנים לאזרח.
שוקי אוחנה, יו"ר פורום גליל גולן וחבר מועצת העיר צפת, שליווה את הביקור, ברך על ביקורו של ח"כ כץ שהגיע לראות מקרוב את הדברים. אוחנה אמר, כי זהו סיור חשוב וכי ח"כ כץ הבטיח המשך סיוע ומעקב לפעילות לצמצום הפערים העולים מן הדו"ח. כמו כן הבטיח ללוות את האזור כולו ולסייע בקידום נושאים קריטיים בעתיד הקרוב כמו, תוספת מכשיריMRI   והקמת מרכז הקרנות לחולי סרטן ויסייע להקמת בי"ח לילדים במסגרת  מרכז רפואי זיו וכן ליווי לטווח הארוך בנושא צמצום הפערים. אוחנה אמר עוד, כי ח"כ כץ התעניין בסיוע לקידום ביה"ס לרפואה במרכז הרפואי זיו, שאמור לקדם עם הקמתו הבאת רופאים  נוספים, סטודנטים, הקמת מרכז מחקר, שיפור תשתיות ומחלקות ועוד.
יו"ר אגודת ידידי המרכז הרפואי זיו, מאיר מוסקוביץ אמר, כי בנוסף לביה"ס לרפואה הובאו בפני ח"כ כץ התכניות להקמת בית חולים ממוגן לילדים, האמור להכיל מספר מחלקות לטיפול במחלות ובעיות רפואיות לילדי אזור הצפון, בדומה לבתי חולים דומים הקיימים במרכז הארץ "זהו פרויקט חשוב ואני שמח שח"כ כץ הראה בו עניין ומודע לחשיבותו, אנו מקווים כי נוכל לגייס תרומות להקמת הפרויקט, שהינו בהחלט חלק מחשיבה לשדרוג תנאי הבריאות לילדי הפריפריה" אמר מוסקוביץ.
 
עוד הוסיף מוסקוביץ, כי משרד האוצר חייב להבין כי אין להשוות בין יכולות כלכליות של בית חולים במרכז לזה שבפריפריה וכי תוספת המיטות על פי הרפורמה שמציע האוצר, האמורה לתת מענה על מחסור במיטות אשפוז, לא יכול לבוא בבתי חולים בפריפריה כנגד הכנסות. כמו כן אמר מוסקוביץ כי הוא מקווה כי מנכ"ל משרד הבריאות וח"כ חיים כץ יפעלו לקידום תוספת מכשור קריטית לבתי החולים בצפון.
 
בין השאר וכחלק מהדו"ח שנמסר ע"י ועדת הכנסת לעבודה, רווחה ובריאות, בדיון המיוחד בכנסת, נמצא כי רשימת המתנה לבדיקות וניתוחים אורכת זמן רב יותר בבתי החולים בפריפריה, שיעור הרופאים והאחיות המועסקים בפריפריה נמוך במידה ניכרת משאר המחוזות: בתל אביב 5.5 רופאים מועסקים לאלף נפש ובמחוז צפון 1.6. בתל אביב 6.3 אחיות לאלף נפש ובמחוז דרום 3.7 בלבד. גם מומחיותם של הרופאים בפריפריה, כך עולה מהדו"ח, נמוכה משמעותית. פחות מ- 60% מרופאי הקהילה בפריפריה הם מומחים, לעומת למעלה משני שלישים בשאר המחוזות. שיעור מיטות האשפוז בצפון ובדרום נמוך גם הוא מאשר במרכז: במחוז תל-אביב ישנן 2.5 מיטות לאלף נפש ובדרום 1.4 בלבד. על פי הדו"ח התמריצים לרופאים הבוחרים לעבוד בבתי חולים בפריפריה, אינם גבוהים והתוספת הממוצעת עומדת על 2,750 שקלים בחודש, כאשר מדובר בתוספת לעלות המעביד.
 
את ביקורו של ח"כ כץ ליוו: שוקי אוחנה יו"ר פורום גליל גולן וחבר מועצת העיר צפת, מהמרכז הרפואי זיו, יו"ר אגודת הידידים מאיר מוסקוביץ, סגן המנהל ד"ר קלין שפירא, מנהל האדמיניסטרטיבי מאיר חמו, וחבר הנהלת אגודת הידידים יהודה איטח.

אולי יעניין אותך

Bottom ad