היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

חשוב שתא"ל גל הירש יחזור לצה"ל להשלים את משימותיו

את החקירה החפוזה והמוזרה ניהל האלון דורון אלמוג, ולא שאני חושד ביושרו האישי, אולם על פי העבר המצטבר של התנהלות צה"ל במה שמכונה 'תחקירים', נשאר טעם מוזר בפה מהחקירה הזאת ותוצאותיה.

יצא לי בעבר לראיין את תא"ל הירש ברדיו קול הגליל העליון בעקבות העמותה שהוקמה לזכרו של רס"ן איתן בלחסן ז"ל מפקד סיירת צנחנים שנפל בקרב על הבית.

השיחות איתו היו מרתקות, שונות מסתם שיחות חולין וניכר בו שעולמו מתחיל ומסתיים בחיפוש בלתי נדלה אחר הנוסחה שתעצב דמות ישראלית שיש בה אהבת האדם, העם והמולדת.

ערכים, אפשר לומר זה האמצעי של הירש.

היום משמש תא"ל במיל' הירש כיו"ר המכון למנהיגות העתיד אשר שׂמה לה מטרה לחנך את דור העתיד ללקיחת אחריות ושותפות בבניית דמותו של העם והמולדת.

הירש התפטר מצה"ל בעקבות אותו דו"ח של האלוף דורון, כזכור אלא שהתיק הזה נשאר פתוח.

המון שאלות נשאלו מאז, וכמספר השאלות שנשאלו, יש עוד המון שלא נשאלו.

הצד המכוער של צה"ל כארגון התגלה במלוא עוזו במקרה של הירש. שרשרת פעילותו ותפקידיו, הישגיו והצלחתו במהלך שירותו במגוון תפקידי פיקוד ומטה, לא עמדו לזכותו של האיש היקר והנדיר הזה כאשר גורמים בצה"ל ובראשם הרמטכ"ל השנוי במחלוקת רא"ל דן חלוץ הביאו לפרישתו טרם עת וטרם השלים את משימותיו ותפקידיו.

המימרה 'תגיד לי מי חבריך ואומר מי אתה' תקפה באופן מדהים למקרה של הירש.

תא"ל במיל' עודד טירה, מפקד התותחנים ואלוף במיל' אייל בן ראובן סגנו של אלוף פיקוד הצפון במלחמה ההיא אודי אדם (שגם סיפור פרישתו מוזר), הם שניים שאני מחזיק מיושרם האישי ומאישיותם המופתית, הם חבריו הקרובים. דעתו שלהאלוף בן ראובן חשוב היות והוא היה גם מפקדו של הירש כאשר האחרון היה מפקד אוגדה 91 שהחזיקה את הגזרה וניהלה את המלחמה בשטח.

הדרישה להחזיר את תא"ל במיל' גל הירש, יש בה יותר מעשיית צדק פואטי. היא חייבת להיעשות כחלק מתיקון שאנחנו כחברה חייבים לעבור, ובראש צה"ל.

בימים שהשחיתות גואה, העבריינות הפכה לסוג של התמחות ויצוא מועדף מישראל, שרבים נושאים לשווא את התואר 'מנהיג' בכל שׂדרות העשייה, אנחנו צריכים הרבה גלים בים המציאות והאתגרים בפניהם עומדת מדינת ישראל, או לפחות גל אחד…

הרצל בן אשר

 

    

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad