היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

חשמל על הגג

לקראת ביצוע העבודות, נפגשו השבוע נציגי העירייה עם נציגי ההורים ובתי הספר, כדי להסביר ולפרט בדבר עבודות ההתקנה.

אלי כהן מנכ"ל העירייה בירך את הנוכחים על השתתפותם וציין כי העירייה השקיעה מאמץ רב כדי שתוכל להתקין את המתקנים הפוטו וולטאים, לרבות עמידה בהצלחה בהליך תחרותי שיזמה חברת החשמל. 

המהנדס יצחק אדם, אשר מלווה את הצד המקצועי של הפרויקט, הסביר כי יצור חשמל באמצעות אנרגיית השמש נעשה באירופה במשך עשרות השנים האחרונות, ובישראל צבר תאוצה בשנים האחרונות. המשרד לאיכות הסביבה מעודד יצור אנרגיה ירוקה כזו, שכן היא מאפשרת להפחית את פליטת גזי החממה, תוך ניצול אנרגיית השמש שהיא משאב טבעי.

המהנדס אדם הוסיף כי המשרד לאיכות הסביבה התיר התקנת מתקנים פוטו וולטאים ליצור חשמל גם על גגות של מוסדות חינוך, וההתקנה תתבצע בהתאם לכל הוראות הבטיחות.

מנהלת אגף החינוך פירטה כי עבודות ההתקנה יעשו לאחר שתיערך בדיקה של איטום המבנים, והקבלן המבצע אחראי שהמתקנים לא יגרמו נזילות או פגיעה אחרת בשגרת הלימודים.

כאמל אדוואן, נציג הקבלן, הבטיח כי העבודות יבוצעו בסטנדרט גבוה, ויסתיימו עוד במהלך חופשת הלימודים. 

בני קונפורטי גזבר העירייה, הודיע כי חלק מהכנסות המתקנים, בשיעור שעוד לא נקבע, יעבור לטובת מערכת החינוך, כדי שבתי הספר יהיו שותפים להכנסות של המיזם.

ראש העיר אמר כי הוא רואה ערך חינוכי בייצור חשמל באמצעות אנרגיית השמש, לצד היתרון הכספי הברור שהפרויקט מביא לעיר. "אנרגיה ירוקה בקריית שמונה היא ערך חינוכי לצד היתרון הכספי הברור שהדבר מביא לעיר", אמר ראש העיר הרב ניסים מלכה.

בפגישה השתתפו נציגי ועדי ההורים בבתי הספר, נציגי הנהלות בתי הספר, חבר המועצה יגאל בוזגלו, אלי כהן מנכ"ל העירייה, בני קונפורטי גזבר העירייה, תמי לוי, מנהלת אגף החינוך, נציגי העירייה והקבלן.

אולי יעניין אותך

Bottom ad