היום ה-15 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

יגאל שושן פרופסור מוח

הכותרת מלפני שלוש עשרה שנה שונתה מ-ד"ר לפרופסור, בזכות הזינוק המטאורי שלו בתחום ניתוחי המוח, חקר המוח והישגיו בתחום הנוירוכירורגיה & האיש מצויד בניגוד תכונות. ביטחון עצמי ברמות ואדם בגובה העיניים & אולי זה סוד הקסם שאלוקים מחפש באדם כדי שיהיה שותף ברזי הבריאה

לקראת הראיון עם פרופסור יגאל שושן, בן קריית שמונה שהיום הוא מנהל המחלקה הנוירוכירורגית בהדסה ירושלים, חזרתי לראיון שקיימתי איתו בגיליון "חדשות הגליל" מספר 14 מחודש יולי 2005.

הראיון נפתח במילים המצמררות האלה, שהיום מופיעות בסדרת הטלוויזיה "סלאח, כאן זה ארץ ישראל" של הבימאי דוד דרעי.

"זהו סיפורו של הילד יגאל שושן שנולד בקזבלנקה ובן חודש נשפך עם עוד עולים במעברת קריית-שמונה.

את יגאל לא שופכים סתם ככה, בסוף העולם, ימינה ועוד במעברה. 'אתם עוד תיראו', הוא ממלמל לעצמו ויצא לדרך ארוכה ומרתקת".

…פניתי אל פרופ' שושן לפני כחודש במייל, עוד לפני שהסדרה עלתה לאוויר וגרמה לרעידת אדמה בחברה הישראלית.

'ערב טוב יגאל. מעוניין לראיין אותך 13 שנים אחרי הראיון ההוא ב-2005, ולראות מה קרה מאז. מעוניין?'

תשובתו הייתה 'ברצון. כרגע אני בכנס בסין. אגיע לארץ עוד יומיים ונדבר'.

וכשפרופסור יגאל שושן שב לארץ, זה קרה. הינה.

אי אפשר שלא לחזור לשורש, לגן המכונן שדחף והאיץ את יגאל שושן הצעיר, מי ש'נשפך' בקריית שמונה עם בני משפחתו. אז, כמו היום, התקדמותו של פרופסור יגאל שושן היא במגמת עלייה, נסיקה לשחקים. כל יעד שהוא הציב לעצמו, הוא גם כבש. כל חלום שהוא חלם, הוא הגשים.

 

אי אפשר לקפוץ הישר אל שנת אלפיים ושמונה עשר, מבלי לחזור ולהתעכב על מספר דברים, כמו זה למשל. המנהל, המחנכת האגדית וכמובן החברים מבית הספר והשכונה. "למדתי בבית ספר קורצ'אק, המנהל היה ציון וידל ז"ל והמחנכת הייתה צבייה פוגל. החברים מאותה התקופה היו אהרון קריספל, דוד רווח, שרגא אלרון (פייביש אולרשו) דוד כהן ז"ל שנרצח בפסח תשל"ד ע"י מחבלים, אלי מלכה, אילן הורוביץ ונחום זונדר". אבל, הדמות שהשפיעה הכי הרבה על יגאל הייתה סבתו חנינא, אשת חייל המחוברת לצדיקים בכל נימי ישותה.

יגאל: "בביתה של סבתי היו תלויות שתי תמונות, האחת של רבי חיים פינטו זצ"ל והשנייה של רבי עמרם בן דיוואן זצ"ל.

 

 

  • פרופסור שושן, ספר על שעבר עליך מאז אותו ראיון בשנת..

פרופסור יגאל שושן: "אכן עברו כבר 13 שנה מאז. במישור האישי עברתי לגור ברמת רזיאל שממערב לירושלים בבית שבניתי ב-10 אצבעותיי. בבית זה חיתנתי את ביתי הבכורה ענהאל אשר היום חיה ועובדת באירלנד בגוגל יחד עם בעלה. יש להם בן, בן שנתיים נועם שמו, כך שאני סבא כבר שנתיים. מקווה שיחזרו לארץ ב 2019.

לפני כשבוע נולדה נכדתי הראשונה לבתי תמר אשר גרה בסמוך אלינו ושמה של התינוקת כרם.

בני חגי, לאחר שהשתחרר מצה"ל, החל ללמוד במכינה של תל חי עבודה סוציאלית וחינוך. אוהב מאוד את האזור גר במטולה בדירה שכורה לא רחוק מרינה אחותי אשר עבדה ב-"חדשות הגליל" וב"ידיעות הצפון". למעשה מבחינתי ומבחינתו עושה איזו שהיא סגירת מעגל", אומר פרופ' שושן בסיפוק, ואגב כך 'מציג קבלות', הבן שלומד במכללה האקדמית תל חי והמגורים במטולה.

 

 

  • זה באשר לפירות האישיים. ומה באשר לתחום המקצועי?

פרופסור שושן: "בשנת 2009 התמניתי למנהל המחלקה לנוירוכירורגיה בבית חולים הדסה עין כרם. הצלחתי בעמל רב להפוך את המחלקה לטובה ולחזקה בישראל (זה לא עניים של שויץ, זו פשוט עובדה). במחלקה זו יש פינה חמה לכל חולה מקריית שמונה שמבקש לבוא ולקבל טיפול ללא המתנה. וזו אחריות שלי!

בשנת 2013 התמניתי לפרופ׳ חבר באוניברסיטה העברית בירושלים, תואר בו אני מחזיק עד היום. בסוף 2017 נבחרתי להיות ראש האיגוד הישראלי לנוירוכירורגיה (ראה מסגרת. ה.ב.א) לתקופה של 4 שנים. אחד הדברים הראשונים שעשיתי זה לחתום על חוזה לחמש שנים עם מלון 'גליליון' בעמק החולה כדי לקיים בו את הכינוס השנתי של האיגוד. הכינוס יתקיים ב-ימים 16 עד 18 בחודש מאי השנה. בין היתר, המיקום נבחר כדי לחזק את הקשר בין הקהילה הנוירוכירורגית לגליל העליון", בשטף הדברים, צריך להדגיש את אחד ההישגים חסרי התקדים של רופא-מנתח מוח, והוא. פרופסור יגאל שושן נבחר בשבע השנים האחרונות ברציפות לאחד מעשרת הרופאים הטובים בנוירוכירורגיה בארץ של מגזין פורבס.

פרופ' שושן לא יושב על זרי הדפנה שלהם הוא זוכה, ופעילותו רב תחומית.

פרופ' שושן: "מבחינה מחקרית אני קשור עם חברות הזנק ויוזם פרויקטים בתחום הטכנולוגי הקשור לחקר המוח ולטיפול בחולים. במקביל לכך אני ממשיך במחקר גנטי של גידולי מוח בהדסה דבר שלא הפסקתי לעשות מאז שחזרתי מהשתלמות בארה"ב ב-1999".

 

פרופסור שושן לא ניתק את קשריו עם החברים בקריית שמונה וממש לפני שנה, ב-2017.4.13, נערכה פגישת מחזור של בית ספר קורצ'אק בבית הספר.

פרופ' שושן: "יחיאל בן הרוש לקח על עצמו את הארגון וכמעט כל בוגרי המחזור הגיעו לפגישה. היה מאוד מרגש. מחנכת כיתה ח' שלנו צביה פוגל ובעלה דוד פוגל כיבדו אותנו בנוכחותם".

 

התענוג בלראיין אדם דוגמת פרופסור יגאל שושן היא העובדה, שהשורשים שלו יונקים את הנקטר המחייה מאלה שהתוו את דרכו החינוכית והערכית הוריו אסתר ושמעון שושן, צביה פוגל המחנכת, תבדל"א ומעל כולם הסבתא המיוחדת חנינא ז"ל שעיצבה את דמותו הערכית והשאפתנית.

מכן השיגור בקריית שמונה יצאו אל העולם הגדול רבים ורבות מבניה ובנותיה של העיר הזו.

נדמה לי שיגאל שושן, פרופסור יגאל שושן הוא מהמוצלחים שבהם.

אי אפשר לסיים את הראיון מבלי להביע משאלה קטנה, שנזכה ונפגש לעוד ראיון בעוד 13 שנים. אמן.

 

פרופ' יגאל שושן נבחר לתפקיד יו"ר איגוד הנוירוכירורגים הישראלי

פרופ' יגאל שושן מ"הדסה" נבחר לתפקיד יו"ר איגוד הנוירוכירורגים הישראלי ומחליף בתפקיד את ד"ר זאב פלדמן מ"שיבא", ששימש כיו"ר האיגוד שמונה שנים.

באיגוד הנוירוכירורגים חברים 70 רופאים בכירים ו-44 נוירוכירורגים בהתמחות.

פרופ' שושן, נשוי, אב לשלושה וסב לנכד ונכדה (נכון להיום. ה.ב.א), סיים בהצטיינות את לימודיו בבית הספר לרפואה של הטכניון. בשנת 1995 סיים התמחות בנוירוכירורגיה בהדסה עין כרם.

בשנת 1997 יצא פרופ' שושן ל"קליבלנד קליניק" שבאוהיו להתמחות בנוירוכירורגיה אונקולוגית וברדיו-כירורגיה סטראוטקטית של גמא נייף ומאיצים קוויים. בתוך כך היה מעורב בחקר הגנטיקה המולקולרית של גידולי מוח ראשוניים ובביולוגיה של התא הסרטני.

בשובו לארץ ולאחר התמחות-על חזר להדסה עין-כרם כנוירוכירורג בכיר וב-2009 התמנה למנהל המחלקה.

פרופ' שושן מתמחה בניתוחים להסרת גידולים מוחיים ראשוניים וגרורתיים ובטיפול הלא-פולשני בגידולי מוח לסוגיהם ברדיו-כירורגיה סטראוטקטית. הוא היה שותף מוביל בהקמת היחידה לרדיו-כירורגיה סטראוטקטית בהדסה עין כרם ב-2003, שבה טופלו עד היום יותר מ-1,700 מטופלים. במקביל לפועלו שירת פרופ' שושן במילואים כרופא חטיבתי בדרגת רב סרן.

פרופ' שושן משמש כפרופ' חבר בנוירוכירורגיה באוניברסיטה העברית בירושלים. תחומי מחקריו הם: ניתוחים מונחי מחשב והדמיה, רובוטיקה ומציאות מדומה/רבודה. כמו כן הוא מעורב במחקרים קליניים שבחנו טיפולים תרופתיים בגידולי מוח ממאירים ובמטופלים לאחר חבלת ראש קשה וכן במחקרים מעבדתיים באבחון המולקולרי של גידולי מוח.

עם היבחרו ליו"ר האיגוד אמר פרופ' שושן: "מבחינתי מדובר בתפקיד חשוב. אני רואה בו אחריות ושליחות לקידום הכשרת דור הנוירוכירורגים העתידי של מדינת ישראל. האיגוד הנוירוכירורגי הוא גם מוסד חיוני לשיתוף ידע ומחקר בין אוכלוסיית הרופאים הנוירוכירורגים בארץ ובעולם, תוך שיתוף פעולה עם איגודים מקבילים בארה"ב, אירופה, אסיה ואוסטרליה".

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad