היום ה-15 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

יותר מסיפור אהבה

 

לאחר שהשתחררה מצה"ל כמדריכת ספורט החליטה שמרית אוחיון, בתם הבכורה של מאיר מבעלי דפוס "אדיר" ומירי המזכירה בבית-ספר תל-חי, לעזוב את קריית-שמונה לתל-אביב.

די מהר היא התאקלמה בעיר הגדולה והחלה לעבוד כמנהלת תיקי לקוחות בחברת פלאפון. לפני שלוש שנים, הגיע אל משרדי החברה, בחור צעיר ששמו אדם, מבטיהם הצטלבו וכך החל רומן בין השניים. לשמרית התברר כי אדם רק הזדמן לביקור בארץ והוא בכלל מתגורר בארה"ב שם הוא עוסק באבטחת אישים. כשהתהדקו הקשרים בניהם החליטה שמרית לסיים את עבודתה בחברת פלאפון ולצאת לקורס דיילות באל-על בתקווה שתוצב אח"כ בלוס-אנג"לס שם מתגורר אדם.

שמרית סיימה את קורס הדיילות בהצלחה והיא אכן הוצבה בשדה התעופה בלוס אנגל'ס שם התגורר בן זוגה.

לאחר שנה של חיים משותפים, הם החליטו למסד את הקשר בניהם וקבעו תאריך לחתונה. בתקופה זו למדה שמרית כי החלום האמיתי של אדם הוא להיות שחקן תיאטרון מקצועי, לצד עבודתו כמאבטח, הוא השתלם בבית ספר לתיאטרון. כשהם מתכננים את פרטי החתונה, הוא נבחן לאודישן במטרה להתקבל, לסרט עם השחקן המפורסם ואן דאם.

 פגישה בשדה התעופה

תאריך החתונה המיוחלת נקבע לפני שנתיים, בגני אלון שבטבריה. מקום טוב באמצע הדרך לשתי המשפחות מיוקנעם ומקריית-שמונה. ההזמנות לחתונה הודפסו וכעת נותרה רק הגעתם של בני הזוג ארצה לקיים את טקס החופה.

אלא שלגורל יש דרכים משלו. בוקר אחד כששמרית עבדה בשדה התעופה, נעצרה מול הדלפק ג'קלין, אישה יהודיה בדרכה לטיסה לישראל. מהרגע הראשון שג'קלין פגשה בדיילת, נוצר חיבור מדהים והיא מתאהבת בה כבבתה. "יש לי בן בשבילך", היא אמרה לצעירה הישראלית. "את בדיוק האישה שהייתי חולמת שבני ישא". שמרית חייכה במבוכה: "תודה לך על המחמאות, אני מאחלת לך ולבנך את כל הטוב שבעולם. אבל אני עומדת להינשא בעוד חודשיים לבחיר ליבי". היא השיבה לג'קלין.

פגישה עם הרב מויאל

לא ברור למה ואיך, אבל משהו בן אדם לשמרית התערער, עד כדי כך שהנישואין בוטלו. השבוע, שוחחתי עם שמרית שנמצאת בארה"ב, ניסיתי להבין ממנה מה התרחש. "הרגשתי שזה לא יהיה נכון. כל דבר קורה לטובה. אלוהים כיוון כך את הדברים", היא אמרה ולא פירשה. ביטול החתונה היווה משבר לכל המשפחה, שבועיים לפני מועד החתונה שבה שמרית בטיסה מארה"ב, היא הגיעה לישראל לביקור בבית הוריה בקריית-שמונה.

 

מירי האם שהינה אישה מאמינה החליטה לנסוע יחד עם שמרית למירון לקבל את ברכתו של הרב המקובל הרב מויאל. הרב שמגיע פעמיים בשנה ממרוקו לישראל ומצוי ימים רבים בתענית דיבור, הקשיב בקשב רב לשמרית. לבסוף בסימני ידיים הוא הבהיר "אדם הוא לא המזל שלך, אל תישארי בישראל, חזרי לארה"ב".

 

פגישה בבית-הכנסת

ואכן שמרית שבה לדירתה שבלוס-אנג'לס. באחד מערבי שישי היא הלכה לבית הכנסת על שם באבא סאלי בית כנסת גדול, שאותו מנהל אדם בשם רפאל גבאי.

כשהיא עמדה בעזרת נשים והביטה למטה לעבר המתפללים, עיניה הצטלבו לפתע עם עיניו של גבר גבוה ונאה.

הגבר לא הסיר את עיניו ממנה במהלך כל התפילה. רגע לפני שהיא חמקה מבית הכנסת, הוא השיג אותה והפציר בה להיפגש עמו. שמרית סירבה, חלף רק חודש מאז שנפרדה מבן זוגה, הפצע עדיין היה טרי. מאותו יום הבחור לא וויתר ולא פספס אף תפילה, הכול במטרה שאולי יפגוש שוב את שמרית. שבוע אחר כך שמרית מגיעה להתפלל שוב בבית הכנסת הוא מציג את עצמו: "שמי יניב", הוא לא וויתר ומתעקש להזמין אותה לפחות לכוס קפה. כשנעתרה לבסוף, הוא סיפר לה שאביו הוא זה שמנהל את בית הכנסת ושהוריו הגיעו ממרוקו לפני כשלושים שנים לארצות הברית, אביו הינו מראשי הקהילה היהודית בעיר. לאחר הפגישה הזו כשחשה יותר בנוח בחברתו הזמין אותה יניב לארוחת ערב. אט אט נרקמה ביניהם מערכת יחסים חברית, שמקום המפגש העיקרי הוא עדיין בית הכנסת.

כמה שבועות אחר כך הוא פנה אליה בבקשה מאוד מיוחדת: "הוריי מאוד רוצים להכיר אותך, בואי אלינו לארוחת ערב".

שמרית נעתרה והגיעה אל ביתו של יניב גבאי. כשהיא נכנסה לבית הגדול סביב השולחן ישבה כבר כל המשפחה, מביטה בה בכניסתה. כשאימא של יניב קמה לקראתה, נשימתה נעתקה, זו ג'קלין אותה אישה שפגשה בה בשדה התעופה, האישה שרצתה כי היא תהיה כלתה…

                               

 החתונה

לפני כחודש ששמעתי את הסיפור על שמרית, פניתי להוריה למירי ומאיר אוחיון בבקשה להיפגש איתם ולהביא לכם את הסיפור. הם סירבו מתוך צניעות, הם מאלו ששומרים על פרטיותם בקנאות. אפילו תמונה שלהם הם סרבו לפרסם הכול מתוך צניעות וענווה. אבל אני, רומנטיקן חסר תקנה, לא הרפיתי עד אשר הם התרצו לבסוף. מאיר ומירי הורים לארבעה ילדים שמרית 27 אדווה שלומדת לתואר במכללה למנהל בראשון לציון, אלה חיילת בגבעתי ואדיר בין הזקונים שלומד בחטיבה ועל שמו נקרא בית הדפוס של מאיר.

אתם בטח תוהים, מה קרה בהמשך לאותה ארוחת ערב בביתם של משפחת גבאי בלוס אנג'לס?  שמרית וג'קלין נפלו זו בזרועותיה של זו והתקשו שלא להזיל דמעה. אפילו בהוליווד איש לא היה ממציא המשך לסרט שכזה. האהבה בין יניב לשמרית פרחה והם החליטו להינשא. את האירוסין הם ערכו בוורלי הילס, את מסיבת החינה המפוארת הם ערכו באולמי קזבלנקה בחצור.

לפני שלושה חודשים, באולמי קלה שבחיפה נישאו שמרית ויניב גבאי. לחתונה, הגיעו כמאה ועשרים אורחים מארצות הברית והיא נמשכה עד השעות הקטנות של הלילה. שמרית מצאה את בחיר ליבה והיא מאושרת ושמחה, הגעגועים והמרחק קצת קשים לה ולמשפחתה.

"אלוהים הוא זה שכיוון כך את הדברים", אמרה לי שמרית כששוחחתי איתה השבוע בטלפון ובקולה שמעתי אושר גדול. 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad