היום ה-14 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

"יצא שכרה בהפסדה" בגדה ואיבדה את כתובתה

בתביעת גירושין שהגיש בעל נגד אשתו הוא טען כי לאורך  שנות הנישואין התייחסה אליו האישה בהשפלה ובזלזול אף הודתה בכך במכתבים והבטיחה להשתנות. לפיכך פנו השניים לייעוץ זוגי, אולם במהלכו נודע לו כי האישה בוגדת בו עם חבר לעבודה ואינה רוצה שלום בית אמיתי אלא להוציא ממנו כספים שלא מגיעים לה.

 

להוכחת טענותיו בדבר הבגידה, צרף הבעל התכתבות מיילים בין האישה לאותו חבר, הכוללת התבטאויות ארוטיות ואינטימיות שאינן מותירות מקום לספק.

הבעל הודה כי לאחר שגילה את דבר הבגידה וגמר אומר להתגרש מהאישה, הכיר אישה ועבר להתגורר עמה לאחר כשבועיים.

 

האישה לעומת זאת טענה כי היא מאוד רוצה שלום בית ומוכנה לכך במידה ויעזוב את חברתו.

בתגובה טען הבעל כי מזה שלוש שנים מנהלת נגדו האישה תביעה לבית המשפט לענייני משפחה בה ביקשה לחלק את הרכוש ביניהם מיידית, מה שמעיד על כך שבקשתה לשלום בית אינה כנה.

 

האישה הוסיפה בין טענותיה, כי הייתה רעייה מסורה אולם הבעל מאס בה ולקח לו פילגש עוד בזמן שהיו יחד, לפיכך אם אינו מעוניין בשלום בית היא מבקשת את כתובתה וכן פיצוי בגין הבגידה. את התביעה הרכושית הגישה, לטענתה, כדי לשמור על זכויותיה.

 

בית הדין קיבל את תביעת הבעל. נפסק כי לא ניתן לקבל את טענת האישה כי היא מעוניינת בשלום בית, שעה שתבעה חלוקה מיידית של הרכוש המשותף כולו ובפרט כשבבית המשפט למשפחה מעולם לא העלתה האישה את טענת שלום הבית.

"האישה אינה דוברת אמת זה קרוב לשלוש שנים רק כדי להשיג רווחים ממוניים, ובשל מטרה זו מעגנת את בעלה בכחש" כתב הדיין.

 

עוד נפסק כי הוכח ברמה מספקת כי הקשר בין האישה לאותו חבר לעבודה לא היה תמים ומקצועי.

"מתוך ההתכתבויות נראה כי לא רק שדיברו והתכתבו העד והאישה בענייני זימה, אלא אף נעשו על פי המתואר שם מעשים מכוערים ברמה הנמוכה ביותר ואף קוימו יחסי אישות נורמאלים ובלתי נורמאלים בין השניים" כתב הדיין.

 

משכך, נקבע כי הבעל רשאי לגרש את האישה לאלתר ואילו היא אינה זכאית לכתובה או לפיצוי, במיוחד לאור המכתבים שהציג הבעל, בהם הודתה האישה כי לאורך השנים לא עשתה בשבילו דבר ולא העניקה לו חום ואהבה.

 

הבת ביקשה למחוק את האב מחייה.

האב לא ישלם מזונות.

 

בצעד חריג, ביטל בית המשפט לענייני משפחה חיוב אב במזונות בתו בת ה 10 וזאת בשל סרבנותה הקיצונית להיפגש עמו, עד כדי שביקשה למחוק אותו מחייה.

"אם הוא אוהב אותי, שיעזוב אותי" אמרה הקטינה לבית המשפט, שקבע כי מצב זה הינו תוצר של הסתה בוטה מצד האם.

 

קטינה כבת 10 שנולדה לאם יהודייה ולאב מוסלמי שהיו בני זוג ושנפרדו לפני כ-8 שנים מסרבת להיפגש עמו מזה כ-6 שנים ומבקשת למחוק אותו מחייה, למרות שבית המשפט והגורמים המקצועיים ניסו ככל יכולתם לחדש את הקשר, הקטינה עומדת בסירובה וכיום לא מתקיימים בינה לבין האב מפגשים.

 

בתביעה שהגיש האב לבית המשפט לענייני משפחה הוא ביקש לבטל את חיובו במזונות עד שהקטינה תסכים להיפגש עמו.

 

לטענתו, אם הקטינה ובעלה החדש הסיתו אותה נגדו ושטפו את מוחה במסרים שליליים במטרה להעלים אותו מחיי בתו. לטענתו בעוד שהוא עשה את כל המאמצים לקיום הקשר עם בתו, התנהלות האם ובעלה הביאו לכך שהיא מסרבת לראותו, מתנכרת לו ומכנה אותו "ההוא".

הוא הוסיף כי ביטול המזונות לא ייפגע בבתו שכן האם ובעלה משתכרים היטב.

 

האם טענה מנגד כי האב מנסה לנקום בה על גב הקטינה וכי אינו נוהג ברגישות ואכפתיות כלפי בתו, שאין להאשים אותה על כך שמצבה הרגשי עדין וסבוך.

עוד טענה האם כי ביטול מזונות הוא צעד קיצוני וכי מצבה הכלכלי אינו מאפשר לה לספק את צרכי בתה.

לטענתה בהיותה חוזרת בתשובה היא מחנכת את בתה בהתאם לדיבר "כבד את אביך ואת אמך".

 

"התנהגות אמה ובן זוגה והמסרים שהטמיעו בה הביאו את הקטינה לכך שהיא מבקשת למחוק את האב מהווייתה, זהותה וממציאות חייה. משאלתה כי אביה ייעלם, ובלשונה 'אם הוא אוהב אותי, שיעזוב אותי'" כתבה השופטת.

נפסק כי רצון הקטינה מושפע מאוד מהמידע הקיצוני אליו היא נחשפה על ידי האם ובעלה, אשר אף הכניסו אותה לקונפליקט לאומני באשר לזהותו המוסלמית של אביה. התנהלות זו, קבעה השופטת, עלולה לסכן את בריאותה הנפשית של הקטינה אשר רואה באביה כ "אויב".

 

"אין להתיר מצב בו בת תתייחס לאביה כאל אויב, תתעלם כליל מרצונו להיות עמה בקשר ובאותה עת תמשיך ותדרוש ממנו כי ישא במזונותיה…. חובתה של הקטינה לכבד את אביה וזו גם טובתה" כתבה השופטת.

 

השופטת, שציינה כי פיה וליבה של האם אינם שווים, והצרה על כי לא הצליחה לגרום לה להבין את מידת הנזק שהיא גורמת לבתה, קבעה לבסוף, בלית ברירה כי כל עוד הקטינה תתעלם מאביה לא ישלם לה מזונות.

זאת ועוד, האם חויבה בהוצאות משפט של 10,000 שקלים.

אולי יעניין אותך

Bottom ad