היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

ירידה בפשיעה חקלאית גם ב-2014

בשנת 2014, חלה ירידה של 39% במספר האירועים של גנבות בעלי חיים אל מול התקופה המקבילה אשתקד. ירידה כזו נרשמה לא רק בכמות האירועים, אלא גם בהיקף  הגנבות. בשנת 2013 נגנבו 3408 ראשי בקר וצאן אל מול 1688 בלבד בשנת 2014- ירידה חסרת תקדים של למעלה מ-50%. 

מפקד משמר הגבול ניצב עמוס יעקב, התייחס להישגים אלו וציין: "המאבק המתמשך בפשיעה החקלאית נר לרגלנו. ביצענו רפורמה מקיפה בטיפול בפשיעה זו, תוך השקעת המשאבים העומדים לרשותנו, והגברת נוכחות הסיורים בתוך הישובים עצמם. הירידה המתמשכת בפשיעה החקלאית והעלייה בדיווח מצד האזרחים, מלמד על אפקטיביות הטיפול. מיקוד הפעילות במחוללי הפשיעה, בכנופיות המאורגנות הביא להישגים משמעותיים. גם בשנת 2015 תמשך המלחמה בפשיעה החקלאית ובימים אלו מתבצעת עבודת מטה רחבה אל מול המשרד לביטחון פנים, שתכליתן תוספת כוחות ואמצעים טכנולוגיים מתקדמים למרחב הכפרי לחזק את הקשר עם החקלאי ולהעניק לאזרחים מתן שירותי משטרה מיטביים".

הפשיעה החקלאית אופיינית בעיקר במרחב הכפרי של מדינת ישראל המהווה את רוב שטחה הטריטוריאלי ומשתרעת על כ-85% ויותר משטחי מדינת ישראל. למאמץ שתכליתו סיכול, מניעה, והרתעה, שותפים שוטרי משטרת ישראל ובעיקר לוחמי משמר הגבול ומתנדבים רבים. קיים שיתוף פעולה מיוחד עם: רשות הטבע והגנים, יחידות הפיצו"ח החקלאי, חברת החשמל, קק"ל ועוד. הכנופיות משתמשות בטכניקות מתוחכמות לביצוע העבירות, והלוחמים נאלצים ללמוד כל הזמן את דרכי הפעולה ולשדרג את המענה המבצעי בהתאם. 

סנ"צ מירה קליין ק' אח"מ של משמר הגבול. "ניתן לומר באופן מובהק כי כלל העשייה הזו מייצרת הרתעה משמעותית שבאה לידי ביטוי בהורדת היקפי הפשיעה החקלאית בכל  רחבי הארץ. מבחינתנו, זהו המפתח להגברת תחושת הביטחון של האזרחים בכלל והחקלאים בפרט".

במהלך שנת 2014, נבחנו נתוני הפשיעה החקלאית בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ונמצא כי חלה ירידה מרשימה של כ-14% בכמות אירועי הפשיעה החקלאית על כל גווניה. ירידה זו מצטרפת לירידה חדה ומתמשכת בשנים האחרונות. רק בשנת 2013 נרשמה ירידה חדה של למעלה מ-22%. 

באספקט נוסף  של פשיעה חקלאית- גנבת ציוד חקלאי, נרשמו ירידות משמעותיות. בשנת 2013 נרשמו 324 אירועים, ולעומת זאת בשנת 2014, 292 אירועים בלבד, ירידה של כ-10%. ירידה זו הינה מתמשכת ועקבית כיוון שבשנת 2012 נרשמו 430 אירועי גנבות של ציוד חקלאי. בתחום ההיזקים (עבירות גרימת נזק) נרשמה עלייה של כ-11% בכמות האירועים.

הירידה בכמות הפשיעה החקלאית הינה עקבית ומתמשכת לאורך העשור האחרון.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad