היום ה-15 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

ירידה של 60% במספר הילדים במעונות היום

משבר כבד פוקד את מעונות היום בעיר עקב מדיניות משרד התמ"ת, מאז נטל משרד הכלכלה לפני ארבע שנים את ההטבה המיוחדת לה זכו הורים עובדים לילדים במעונות.

ההטבה הייתה אחידה וניתנה ללא מבחן הכנסות, כלומר אימא עובדת שילמה עבור ילד במעון כאילו שהיא מדורגת בדרגה 3, הדרגה הנמוכה ביותר לתשלום למעונות.

מדיניות הרסנית ואכזרית זאת פגעה באופן אנוש במערך המעונות בעיר, לא רק בהורים אלא קודם כל בילדים מהם נמנעת מערכת הכנה לחיים מיטבית, עשירה ומגרה.

עקב כך ששישה מכל עשרה ילדים לא נרשמים למעונות, נסגרו מעונות וצומצמו שירותים מסוימים.

מעגל הקסמים פגעה גם בעובדות במעונות וחלקן פרשו ממעגל העבודה.

השבוע נפגשתי לשיחה עם יו"ר נעמת בגליל ובגולן אליס יצחקי, מנהל מעון נעמת בטרומים נעמה בן דוד ושני הורים מלי פיין ויוסי בלר.

השיחה הייתה מעט מוזרה היות והיה מוסכם על כל משתתפים שהמעון מעניק חוויה מיוחדת ומעשירה לילדים וגם להורים, אולם בגלל המחירים האסטרונומים שעל ההורים לשלם (ראה טבלה), החוויה נמנעת מהם שלא מהחלטתם.

בלר: "בגלל שלאישתי חסרות שלוש שעות עבודה, אני משלם סכום גבוה יותר ולא נהנה מההטבה שאני זכאי לה. ההתחשבנות הזאת מעמידה אותי במצב קשה, ולמרות שאני עובד במספר עבודות אני מתקשה לעמוד בגזירה. אני לא חושב שאנחנו צריכים לקבל עונש כאילו שכאן מרוויחים משכורות שמנות", אומר בלר, ומוסיף "עם כל הקשיים שאנחנו מתמודדים איתם, לא מוכן לוותר על המעון, אבל זה לא צודק מצד הממשלה".

מלי פיין, תושבת מטולה, ממש מעריצה את המעון ו'רצה' אחרי המעון עם כל ילדיה "לא מוכנה לוותר על השפע והטוּב שמעניק המעון לילדיי. הרמה, הצוות, תוכניות הלימודים וההעשרה, הם משהו מיוחד. גם אני משלמת מחיר שאילו היו מתחשבים, הייתי משלמת פחות".

אליס יצחק: "אנחנו עושים כל מאמץ, לא רק במעונות נעמת, אלא אצל כל הארגונים, לתת בקריית שמונה את המיטב, ואנחנו עומדים במשימה בכבוד. השנה החלטנו ללכת לקראת ההורים אשר מסיימים את עבודתם אחרי השעה ארבע אחר הצהרים, וכל הורה שיבקש להשאיר את ילדו עד חמש, נאפשר לו", אומרת אליס ומוסיפה "קרוב למאה ילדים מקריית שמונה נמצאים במעונות מחוץ לעיר, וזה בנוסף לירידה הדרסטית של כ-60% במספר הילדים לאימהות עובדות שלא מגיעים למעונות היום. נעשתה מהפכה והיום הילדים מקבלים ארוחות בשריות ושפע של פעילויות. מספר המטפלות פר ילד גדל משמעותי, והכל לטובת הילדים".

נעמה בן דוד המנהלת את מעון הטרומים, יוצאת מגדרה, ואף שבאותו יום חגגה בת מצווה לבתה, היא ויתרה על החופש והגיעה לשיחה.

נעמה: "אנחנו עושות את כל הנדרש שההורים יוכלו להפקיד את ילדיהם בידינו האמונות מתוך ידיעה שהילדים מקבלים בנוסף לחום ולאהבה, גם תפריט עשיר של תוכניות והעשרה. ההורים הם חלק בלתי נפרד ושותפים מלאים להצלחת המעון. מפריע מאוד שיש הורים שבגלל הסכומים הגבוהים משאירים את ילדם בבית, זה ממש חבל", אומרת נעמה.

…לא הייתי צריך לשמוע את הדברים הללו כדי להגיע למסקנה שמדינת ישראל פועלת נגד האינטרס הלאומי שלה ובמעשיה המטופשים וההחלטות השרירותיות היא מכאיבה לדור שלם של הורים החיים בפריפריה (עאלק שולה..), בנוסף לעול הכבד של ההתמודדות עם פרנסה חסרה וריחוק ממרכז הארץ, הגורם להאמרת יוקר המחייה במקום.

זהו אחד הנושאים שממשלת ישראל והשרים כחלון ודרעי יכולים לפתור בהינף יד, והם לא עושים זאת, לפחות עד עכשיו.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad