היום ה-15 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

ישיבת מועצת העיר: ויכוחים, הלוואות ומחלקת הגביה

הישיבה נפתחה בסקירה של מנכ"ל העירייה, אלי כהן, שהוא עצמו אל"מ במיל', על התרגיל שנערך בנושא רעידות אדמה.

על פי הדיווח ששמעו הנוכחים התרגולת עברה בהצלחה, על אף שיש מקום לשיפור במספר נושאים.

ראויה לציון העובדה שבקריית שמונה, ולא רק, קושרים את ההיערכות לנושא רעידות אדמה גם להיערכות בנושא הביטחוני.

המנכ"ל עדכן את חברי המועצה על ההיערכות במסגרת הרובעים והאנשים שיפקדו על כל רובע "מזון לא יחולק על ידנו, בטח לא בימים הראשונים", הודיע המנכ"ל.

"ארבעה עשר ציבוריים אינם ראויים 'למגורים', תשעה אפשר להציל ויש לנו תקציב לשבע…".

היה מצער לשמוע, שעדיין אחרי שנות דור, פתיחת המקלטים עדיין לא הוסדרה בהפעלה מרחוק. בעירייה סומכים יותר מידי על כושרם הקרבי ורגליהם הקלות של הצוותים שיעברו ממקלט למקלט ויפתחו את שעריהן…

  

רשויות נוספות ל"התנור"

חברי המועצה אישרו צירופן של רשויות מקומיות לתאגיד המים והביוב "התנור" וחלוקה שונה של המניות.

הרשויות שצורפו הן: מג'דל שמס, בוקעתא, מסעדה ועין קניה, כולן מרמת הגולן.

חלוקת המניות והנציגים במועצת המנהלים תהיה: קריית שמונה במקום אחזקה ב-63.22% מהמניות, 44.25% ובמקום ארבעה נציגים, שלושה. קצרין תרד מ-25.56% מניות ל-17.89% ומשלושה נציגים לשניים. מטולה החזיקה ב-11.23% מהמניות עד עתה, ובהסכם החדש יהיו ברשותה רק 7.86% מהמניות, ומשני נציגים היא תרד לנציג אחד במועצת המנהלים.

לשלוש מהרשויות יהיה שהצטרפו יהיה נציג אחד במועצת המנהלים ולעין קניה יהיה משקיף.

בעקבות צירופן של הרשויות הללו תעניק המדינה שני מיליון שקלים כמענק.

שאלה אחת לא נשאלה על ידי חברי המועצה והיא מה היא מידת חוסנן הכלכלי של הרשויות המצטרפות ומה מוסר התשלומים, שתי שאלות החייבות להישאל במקרים מעין אלה.

 

כסף לשיפוץ והשמשת "ארתור פוקס"

לאחר מאבק ממושך לפתיחת המתנ"ס שעיקרו קיבל ביטוי שוטף ורציף כאן בעיתון "חדשות הגליל" לפתיחת המתנ"ס, חלק מהסכום שהובטח ע"י ראש הממשלה נתניהו, שר החינוך סער ושרת התרבות ליבנת, הופקד כבר בחשבון.

עתה, מתפנים בעירייה לתקן ולנקות את המתנ"ס מההרס וההזנחה שהיו מנת חלקו אחרי כשנתיים של עזובה.

למטרה זו תקבל העירייה סך של כשמונה מאות אלף שקלים כהלוואה שלא צריך להחזיר (הלוואת בלון) בתנאי, שהכסף יוצא לייעודו בפרק זמן קצוב והמתנ"ס יפעל שנה אחת לפחות.

עו"ד אריאל בר יוסף שהציג את הסעיף ציין שהמלווה היא קרן הידידות, ההלוואה תילקח ע"י חכ"ל והעירייה תהיה הערבה.

 

 

בוזגלו: לא להעביר באופן אוטומטי עבודות לחכ"ל

דיון ער התפתח סביב הסעיף שביקש חבר המועצה יגאל בוזגלו להעלות לדיון בעניין העברת פרויקטים כלכליים מהעירייה לביצוע ע"י החברה הכלכלית.

בוזגלו טען שהעירייה מעבירה פרויקטים ושירותים שונים מהעירייה לחברה הכלכלית לביצוע. 'אתם מעבירים את פינוי האשפה ואת מחלקת הגבייה, כך מתפרסם בתקשורת.

אני מציע שמועצת העיר מחליטה שכל נושא או תחום באחריות העירייה יועב רק אחרי שיתקיים דיון מקצועי בוועדת הכספים ובהנהלת העיר ויאושר במועצת העיר, הכל כדי למנוע זילות שפתיים, אמר בוזגלו בהצעתו.

כאן התפרץ לעברו יו"ר האופוזיציה בנצי יעקב וטען שבוזגלו חוזר על מה שהוא התריע והביא לדיון במועצת המנהלים של חכ"ל ובעיתונות (ידיעה בהמשך). בוזגלו בתגובה ענה לו "עיתונות לא נחשבת. תביא למועצה".

חילופי הדברים בין השנים רק הבליטו את חוסר שיתוף הפעולה בין מעט החברים היושבים היום בספסלי האופוזיציה בעבודתם החשובה להעלות לדיון נושאים חשובים. רק לחשוב שהשניים הובילו בתחילת הקדנציה לפיטוריה של ד"ר יפעת שאשא-ביטון מתפקיד הסגנות ובהמשך לבחירתו של יגאל בוזגלו לסגנות…

בוזגלו עמד על כך שהצעתו תובא להצבעה כפי שהיא, בקשה שאיתה לא יכול היה ראש העיר הרב מלכה להסכים, ומכאן ואילך במשך דקות מספר התפתח ויכוח על ניסוח ההחלטה.

בוזגלו התמקד בעיקר בנושא פינוי האשפה, אולם הוא התכוון להעברת העבודות והפרויקטים לחכ"ל שיש בהן תשואות כספיות חיוביות.

כאן נדרש ראש העיר לתת למנכ"ל החברה הכלכלית, דני קדוש את רשות הדיבור. "אנחנו נבצע כל עבודה או פרויקט שהעירייה תטיל עלינו, זה תפקידנו. אני 'גוזר קופון' מכל עבודה, ולא ע"ח העירייה, אלא מהקבלן. איני קובע מדיניות, אני מבצע וזה שהחברה פטורה מחובת מכרז היא יתרון כי העירייה היא בעלת המניות שלנו".

הדברים הללו לא סיפקו את יגאל בוזגלו והוא המשיך בדרישתו המקורית לדון ולהחליט בהעברת פרויקטים 'משמעותיים' כהגדרתו לחכ"ל. ד"ר יפעת שאשא-ביטון "אני לא מבינה מה זה 'משמעותי'? מה שאצלך משמעותי, אצלי או אצל מישהו אחר הוא לא משמעותי. תציע הצעה שאפשר להתייחס אליה לא בצורה סובייקטיבית".

שום דבר לא עזר, גם לו התערבותו של חברו לאופוזיציה בנצי יעקב שניסה להמשיך את המהלך שהעביר במועצת המנהלים באשר להתנהלותה של החכ"ל בכלל, ובביצוע עבודות בפרט.

הצעתו של יגאל עלתה להצבעה, ונדחתה ברוב של ארבע מול שלושה שתמכו בה.

  

שוב טענות נגד מחלקת הגביה

שוב תלונות וביקורת על התנהלותה של מחלקת הגביה. הפעם, הביקורת באה מלא אחר מאשר יו"ר ועדת הכספים אשר פיניאן. "מחלקת הגביה חייבת לשנות את התנהגותה מהקצה אל הקצה. אנשים באים ובוכים ם שצועקים עליהם. יש ביקורת על השירות שהם מקבלים וזה חוזר על עצמו. אני לא מוכן לסבול את ההתנהגות הזאת, נמאס".

ראש העיר הרב מלכה והגזבר קונפורטי הודיעו שנושא הגביה יצא למכרז ובכל מקרה יצא גם מכרז להקצאת מקום נאות ומרווח למחלקת הגביה, "אנחנו רוצים לשפר את השירות לטוב ביותר ולא נתפשר על כך", אמר הגזבר.

 

עוד החליטה המועצה להעביר את ישיבותיה לימי א' בשבוע.

סעיף 'ענייני עובדים' אילץ אותנו לנטוש את חדר הישיבות ולרוץ ולדווח לכם על מה שקורה סביב שולחנה של מועצת העיר.

אולי יעניין אותך

Bottom ad