היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

"יש עתיד" לשמעון קמרי

שמעון קמרי, יו"ר מפלגת העבודה בקריית שמונה, הפתיע רבים כאשר פרש ממפלגת העבודה לפני מספר שבועות.

ההפתעה הייתה גדולה יותר כאשר הוא נימק את פרישתו בכישלונה של המפלגה להביא לידי ביטוי ערכים בסיסיים כמו שוויון ויחס שווה לפעילי המפלגה המשתייכים ליוצאי עדות המזרח "ריח של גזענות עולה מדרך התנהלותה של שלי יחימוביץ'", כתב קמרי למנכ"ל המפלגה במכתב הפרישה.

השבוע נצפה שמעון קמרי בהופעתו הראשונה של יאיר לפיד מ"יש עתיד" בפני התקשורת ונראה היה לצופה שהשניים מכירים מימים ימימה והקרבה ביניהם אינה רק לצורכי צילום.

 

– שמעון, יאיר לפיד? "יש עתיד?"

שמעון: "כן. השקעתי המון מחשבה והתלבטתי לא פחות, אחרי שפרשתי ממפלגת העבודה. ידעתי שאני רוצה להמשיך ולתת לציבור, אבל לא במפלגה שנוכחתי לדעת שפיה וליבה אינם שווים, בעיקר אחרי ההתמודדות של שלי יחימוביץ' מול עמיר פרץ, שבו תמכתי. הריחות לא היו נעימים, בלשון המעטה ולכן החלטתי מה שהחלטתי, ותרשה לי לא לפרט מעבר לכך.

לגבי יאיר לפיד. אני עוקב אחרי האיש המון זמן. קודם כל בעיתונות ובתקשורת משם הוא מגיע. האיש אומר ומאמין בדיוק בדברים שאני מאמין וחולם עליהם. המישנה הכלכלית-חברתית שלו מאוד מדברת אל אנשים כמוני. אנשי משק וכלכלה שמבינים עניין יודעים שהאיש מדבר לעניין. לא הסתפקתי רק מהיכרות מהתקשורת ונפגשתי איתו לשיחות יותר מעמיקות. יאיר לפיד מבחינתי, מנהיג ומוביל דרך".

 

– אתה יודע, הוא מזכיר מאוד את מפלגת 'שינוי' של אביו טומי ז"ל. מפלגה שלא בדיוק התחברה לאנשים כמוך.

קמרי: "נכון. הוא מזכיר אבל, זה לא דומה. הדברים שמציג לפיד הבן רכים יותר ומתונים יותר. הנה תראה לדוגמא. בעניין החרדים, הוא הציג תוכנית נועזת עם מעוף וחדשנות ובין היתר טרף לכולם את הקלפים. זאת דוגמא טובה על השוני בין האבא לפיד ז"ל לבנו, וזה נראה לי".

 

– מי ומי ההולכים, כמו שנהוג לשאול במקרים כאלה?

קמרי: "נכון לעכשיו, אני לא יודע וגם אם הייתי יודע, לא בטוח שהייתי אומר, וזה לא חשוב כרגע. מה שחשוב זו הדרך ומי מוביל אותה, ולשתי השאלות יש תשובה ברורה".

 

– מהצפייה בטלוויזיה, נראה שהיו בעיקר אנשים שלא בדיוק מייצגים את עיירות הפיתוח, דתיים, לא דתיים ועולים חדשים.

שמעון: "אתה טועה. ראיתי את כל מי שאתה אומר שכאילו לא היו בפגישה. היו מזרחיים, צעירים, לא יהודים וכל מי שנקרא "ישראלי". אולי המצלמות לא הראו אותם, אבל הם היו".

 

– אתה יודע, המפלגות האלה באות, ונעלמות כמו שהן באו.

קמרי: "יכול להיות. בינתיים מדובר במשהו חדש ומרענן. אדם שיש לו מה להציע להמון אנשים שהתאכזבו מהמפלגות הקיימות. השילוב של נושאי כלכלה, חברה, דת ומדינה וביטחון, בנוסף למנהיגות שהוא מביא איתו, הם הנוסחא המנצחת".

שמעון קמרי, אקס יו"ר מפלגת העבודה בעיר, החליט על מהלך מאוד מפתיע, כאמור. יהיו מי שירימו גבה ויהיו אחרים שהמכירים אותו שימחאו לו כף.

החבירה של קמרי ליאיר לפיד מביאה איתה הזדמנויות חדשות ומרעננות, לא רק לשניים, אלא גם לאותו ציבור שאינו חש בנוח עם מחויבות ארוכת שנים למפלגה וותיקה, כזו או אחרת. קם דור, והוא לא קטן, המחליט מבחירות לבחירות, על בסיס האיש והמסר, עבור מי הוא מצביע.

שמעון קמרי אומר שהוא סומך על הציבור שלמד להכיר אותו מעבודתו רבת השנים בתפקידיו הציבוריים השונים. "תמיד נתתי מעצמי וכיסי, ולכן, אני מאמין שאותו ציבור ימשיך ויתמוך בי כדי שהפעם אוכל להביא הזדמנויות חדשות לטובת כלל התושבים", אומר שמעון קמרי באופטימיות.

אולי יעניין אותך

Bottom ad