היום ה-15 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

כי תצא למלחמה (ביצר הרע)

עכשיו, אחרי שוועדות החקירה הפנימיות והבינלאומיות מתחילות לצוץ כפטריות אחרי המלחמה, צריך לעצור לרגע ולשאול את עצמנו, איך הצלחנו בלי שום אסטרטגיה והכנה מראש להתאחד בצורה מעוררת השתהות, לאהוב ולדאוג אחד לשני וסוף כל סוף להיות ביחד, בטוב וברע.

הסלוגן "לפנק לפנק" יצא מהפרסומות הבנק והפך לעובדה לאומית. כל עם ישראל התגלה ביופיו הפנימי והראה כיצד הוא דואג, מחבק, מסחבק ואוהב אחד את השני. כמה טילים, אזעקות וצווי 8 עשו יישור קו מדהים בעם וסחף אפילו את המדיה הקיצונית ברובה ואת שלל חברי הכנסת היהודים להיות לטובת עצמם. כולם זוכרים את המנות המושקעות, את כמויות הבגדים ואת החמלה הרוחנית והגשמית שהרעפנו כאן אחד על השני. צה"ל, תושבי עוטף עזה, תושבי המרכז ואפילו אנחנו מהגזרה השקטה מצאנו את עצמנו באותה קלחת איומה של המלחמה. פתאום, הכל נשכח, ימין ושמאל, דרום וצפון, בית"ר והפועל, ש"ס ומר"צ כולנו עמדנו איתנים, איש אחד בלב אחד ודאגנו אחד לשני כמו שעם ישראל לא נראה כבר הרבה זמן. ושאלת המפתח, איך ולמה זה קורה?

התשובה הפשוטה והלא מתחכמת היא הכל בתוכנו. עם ישראל הוא עם קדוש, נפלא, טוב ורחמן. אור לגויים ואור לעצמו. בכל אחד יש את האהבה והמסירות אחד כלפי השני, אך לצערנו אנו רואים את זה מתפרץ בעיקר בשעות הדחק, בזמנים קשים. ולמה? כי יש בינינו כל כך הרבה גדרות הפרדה שאנו בונים בעצמנו רק כי חשבנו שככה יהיה לנו טוב. אותן חומות הפכו לאבק דק ופתאום היה ניתן לראות גם את הבית של השכנים. צה"ל, שנבנה עוד מתקופתו של יהושע בן נון שוב הוכיח כי כשכולם לובשים את אותם מדים השוני מטשטש, גם אם לכל אחד יש כומתה שונה.
אז זהו, חזרנו לשגרה, למציאות המעמדות והדעות השונות, אך זה בדיוק הניסיון שלנו כעם להתאחד ולראות שוב, גם עכשיו (לפחות עד הסבב הבא עם החמאסדעא"שחיזבאללה – ימ"ש) את עם ישראל כישות אחת, מאוחדת, ולדאוג אחד לשני באהבה ובאחדות.

זה מתחיל בפקק שבכביש, בעמוד הפייסבוק האישי ובעיקר בלב, אנו צריכים להבין שכולנו עלים שונים שיושבים על ענפים שונים אך מאותו שורש של העץ. חודש אלול זה הזמן הטוב ביותר לנסות ולעבוד על עצמנו, להימנע מרכילות, לשון הרע, צרות עין וגאווה. ואם נעמוד בזה, המלחמה הבאה בכלל לא תפרוץ.

 

 

שאל את הרב

 

אני עובד בשעות הלילה, ולא מספיק להגיע לסליחות, האם אני יכול לעשות את התפילות לבד?

מעיקר הדין אפשר לומר את כל הפיוטים של הסליחות אפילו ביחיד בתנאי שמדלגים על הקטעים בלשון ארמית. יתרה מזאת, י"ג מידות של רחמים, לא אומרים אלא, אך ורק בציבור.

 

הייתי השבוע באחד הצימרים בגליל ולא הייתה מזוזה בכניסה, מה היה עליי לעשות בדיעבד?

אסור לדור בבית שאין בו מזוזה, וזה לא דומה לאחד שהסיר מזוזותיו לבדיקה, שיכול לישון אותו הלילה בלא מזוזות, לעומת מקום שאין בו בכלל מזוזות.

 

שמע ישראל

חשיבות הטבילה לגברים

בזמן שבית המקדש היה קיים היו נוהגים דיני טומאה וטהרה לגמרי (ולא כך לגבי טבילת נשים כמו בזמן הזה), בשל העובדה שלא ניתן לאכול בשר קורבן אולץ להיכנס למקדש בלא טהרה, לכן הייתה חובת הטבילה במקווה של מי גשמים או נהר, גם אצל הגברים. היום, זה יותר חסידות והנהגה של היטהרות, כמו טבילה לכבוד שבת או יום טוב שעליו אמרו חכמים "חייב אדם להיטהר ברגלים" (בחגים), וישנם הנוהגים לטבול כל יום לפני התפילה, אולם צריך להדגיש ולהעיר בתנאי שזה לא על חשבון הלכות תפילה כגון אדם שמקפיד על טבילה שהיא חסידות יתרה, אבל מגיע לבית הכנסת באמצע תפילה שהיא חובה מן התורה. אשר על כן, אדם שסיגל לעצמו הנהגה זו של טבילה לפני תפילה או שבת ויום טוב, וחש בזה תוספת קדושה וכוח לקיום תורה ומצוות תבוא עליו ברכה, ואין זה ממעיט כי הוא זה, מהעוסקים בתורה ומדקדקים במצוות, אבל אינם רגילים בטבילה, כי אין דבר המטהר ומזכך את האדם כמו עסק התורה והמצוות כי התורה נמשלה ל"אש" והיא מכלה כל זוהמה, ובקיום המצוות אנו מברכים "אשר קידשנו במצוותיו", בעצם קיום מצוות ה' האדם מיטהר ומתקדש.

הרב רפאל סבתי

 

 

פהשקווילים

זמני תפילת סליחות ברחבי העיר:
00:20 (לילה) – בית הכנסת "אחוות לוחמים", מלון הצפון (הרב רפאל סבתי)

00:30 (לילה) – כולל "בית יהודה" (הרב איתמר לוי)

00:30 (לילה) – בית "חזון עובדיה" (כה לחי לשעבר)

00:30 (לילה) – ישיבת ההסדר

03:40- בית כנסת "חלקת יואב"

04:10- בית כנסת "שער שמיים"

04:15- בית כנסת "מגן אברהם"

04:15 – כולל "ברסלב"

04:30– בית הכנסת "מגן דוד"

04:45 – בית הכנסת "אהבת ישראל"

04:45-בית כנסת "מערת עדולם"

04:45- בית כנסת "בימת תל חי"

04:55 – בית כנסת "אור תורה"

05:00 – בית כנסת "תקוותנו"

05:00- בית כנסת "יהודה הלוי"

05:00 – בית כנסת "אלי כהן"

05:40 – יד לבנים

05:10 – יוסף הצדיק

06:45 – יד לאחים

07:15  – המתמיד

לעדכונים ב-SMS:  054-3207251

 

– הרצאות מרתקות במיוחד לנשים בסגנון דיון פתוח מתקיימות מידי שבוע בכולל "חזון עובדיה" (כה לחי לשעבר). בכל שבוע מתייחסים לנושא אחר כמו מעגל השנה, כלים רוחניים, אמונה וכו'. את ההרצאות מעביר הרב עופר כהן שליט"א והן מתקיימות בימי רביעי בין השעות 21:00 ל-22:00. הכניסה חופשית, לנשים בלבד.

– ביום שני בשעות הבוקר יתקיימו שני מפגשים מרתקים לנשים לכבוד חודש אלול בבית הכנסת "יוסף הצדיק" (רח' ביאליק 33). בשעה 09:00 הרב עמיר כץ ובשעה 10:30 הרב מנחם סוכות מחצור הגלילית. מחיר כניסה: 25 ש"ח. לפרטים: 054-5956657

 

– כולל שישי בית "חזון עובדיה", מידי יום שישי מתקיים כולל יום השישי בין השעות 09:15-12:00 . הלו"ז: 09:15-10:45  הלכות שבת עם האברך שחר אבוטבול, 10:45-12:00 "הכוזרי" עם הרב יעיש חנונה ראש בית "חזון עובדיה" 
הכניסה חופשית, כיבוד קל במקום
.

אולי יעניין אותך

Bottom ad