היום ה-14 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

כל תושב מייצר 2.5 ק"ג זבל ביום

הקידמה מביאה איתה נוחות ואחד מהתוצרים הנלווים של הנוחות, היא הפסולת. פעם היו סלי קניה רב-פעמיים בהם אפשר לקנות מצרכים פעם אחר פעם. היום יש שקיות ניילון, לא מתכלות המזהמות את כדור הארץ בממדים הקרובים לאסון טבע. מסתבר, שגם בקריית שמונה החלו לאחרונה לראות בפסולת איום ממשי על איכות החיים ועל מטרד הביא נזקים ממשים לסביבה, לאדם ולבעלי החיים.

השיטה הנפוצה ביותר בישראל לטיפול בפסולת היא הטמנה. כ-80% מתוך כלל הפסולת מועברים להטמנה ורק כ-20% עוברים תהליכי מיחזור שונים.
על רקע זה, בעיית הפסולת בישראל חמורה ומחמירה מידי שנה לאור העלייה במספר התושבים וברמת החיים מול המחסור ההולך ומחריף במשאב הקרקע ומחסור במקום להטמנת פסולת.

במסגרת הפרויקט להטמעת צמצום והפרדת פסולת בקריית שמונה המתבצע בשיתוף המשרד לאיכות הסביבה, עיריית קריית שמונה והחברה להגנת הטבע (מל"ש), יצאו כל עובדי אגף שפ"ע של עיריית קריית שמונה ליום עיון בעמק החולה.

העובדים בראשותו של מנהל האגף משה פרץ ביקרו באגמון החולה, קיבלו הרצאה בנושא המשבר הסביבתי ובעיית הפסולת, סיירו סביב האגמון וקינחו בארוחת צהריים בחיק הטבע.

ראש העיר הרב ניסים מלכה והמנכ"ל אליהו כהן הצטרפו לסיור באגמון. ראש העיר הודה לעובדים על עבודתם המסורה וציין כי העיר החלה בהפרדת פסולת במקור, וכי ניתן לראות כבר ברחובות העיר את פחי המיחזור לבקבוקי פלסטיק, ניירות וקרטונים.

אחד האתגרים הסביבתיים הגדולים איתו מתמודדות ממשלות ורשויות מקומיות בכל העולם, כמו גם בישראל, הוא הטיפול בפסולת.

הפחתה במקור בפסולת, שימוש חוזר ומיחזור חשובים מנקודת מבט לאומית, משום שהם מונעים את נזקי ההטמנה ומאפשרים חיסכון ניכר במשאבים.

בקריית שמונה, כל תושב מייצר בממוצע כ- 2.25 ק"ג אשפה ביום. עיריית קריית שמונה שמה למטרה להפחית את כמות הפסולת המועברת להטמנה וזאת ע"י הפרדת פסולת (נייר, בקבוקים, קרטון).

עובדי אגף שפ"ע סיירו גם באתר ההטמנה האזורי "תאנים" שם קיבלו שמעו על תהליך ההטמנה והבעיות שבשיטת הטיפול הזו.

העובדים התעקשו לסיים סיור מסוג זה במשהו טוב, והגיעו לקברו של יהונתן בן עוזיאל.

ליאת לנגלבן, מנהלת המל"ש של החברה להגנת הטבע, שארגנה וליוותה את העובדים בסיור: "העובדים נהנו ולמדו על הבעיות והאתגרים הסביבתיים של העיר והאזור. אני מקווה שהיום המיוחד הזה יסייע לעובדים להוביל את קריית שמונה להיות עיר ירוקה ונקייה יותר", אמרה לנגלבן.

אולי יעניין אותך

Bottom ad