היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

כנס גליל בביו-רפואה ראשון במכללה האקדמית תל-חי

ביוזמת מיג"ל וארבעת בתי החולים הגליליים: צפת, נהריה, פוריה ועפולה וכן ארבע המכללות האקדמיות באזור: תל-חי, צפת, כנרת ובראודה, יתקיים במכללה האקדמית כנס בנושא ביו רפואה ראשון. בכנס יוצגו מחקרים חדשים בתחום הרפואה וייקחו בו חלק רופאים בכירים, חוקרים מובילים ואנשי אקדמיה מכל הארץ.

אורח הכבוד בכנס הוא פרופסור אהרון צ'חנובר מהטכניון, חתן פרס נובל בכימיה לשנת 2004, אשר יקבל במהלך הכנס את אות יקיר המכללה האקדמית תל-חי מידי נשיא המכללה, פרופ' יונה חן. כמו כן ישתתף בכנס פרופ' רן טור-כספא, דיקן הפקולטה לרפואה בגליל, אונ' בר-אילן.

צביקה רובנשטיין מנכ"ל מיג"ל: "מטרתו של הכנס היא יצירת שיתופי פעולה מחקריים בגליל בין חוקרים ובין רופאים בעלי עניין במחקר. שני הצדדים יצאו נשכרים: החוקרים ימצאו דרך ליישם את מחקריהם ברפואה ואילו הרופאים יקבלו כלים מחקריים נוספים. ענף הביו רפואה מאופיין בשתי דרישות: הוא עתיר מאוד בציוד והוא מחייב שיתופי פעולה בין מספר חוקרים, משום הקושי של חוקר בודד להגיע להישגים משמעותיים בכוחות עצמו. אנו מאמינים שהכנס הראשון בביו רפואה בגליל יוליד שיתופי פעולה פוריים ומוצלחים בין הגורמים השונים, אשר יקדמו באופן משמעותי את כל תחום המחקר הרפואי באזור. רמת הרפואה בפריפריה הצפונית נמוכה ביחס לרמתה במרכז הארץ. לכן החליטה הממשלה על הקמת בית ספר לרפואה בגליל, לצד החלטה זו אנו ממתינים להחלטת הממשלה על קידום מיג"ל למכון מחקר מרכזי בגליל. שני צעדים אלה יקדמו באופן משמעותי את כל תחום הרפואה והמחקר הרפואי באזור. הכנס מתקיים במטרה להראות לעצמנו ולממשלה שקיימת כאן תשתית מחקרית טובה ואיתנה הכוללת  את מכון המחקר, את בתי החולים, המכללות והחממות הטכנולוגיות ובעתיד גם בית הספר לרפואה. איחוד הכוחות כפי שיבוא בכנס מדגים לכולנו את הפוטנציאל של המחקר הרפואי בגליל שיתממש בכוחנו אנו ובתמיכת הממשלה".

ד"ר אוסקר אמבון, מנהל המרכז הרפואי זיו בצפת, בירך על קיומו של הכנס ואמר כי הוא מקווה שיהפוך למסורת. "אני מקווה שהמפגש בין חוקרים בתחומים שונים יוביל לשיתופי פעולה ולקידום מחקרים קיימים. הכנס המקצועי מלמד על כך שקיימת תשתית מחקרית ענפה באזור הצפון, וכי הבחירה להקים את הפקולטה לרפואה בצפון היא נכונה ומוצדקת".

הכנס יתקיים ב-10 באוקטובר 2010 במכללה האקדמית תל-חי, כאמור.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad