היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

"לא ייסגר מפעל בקריית שמונה בגלל חוסר בהזמנות עבודה"

מצוקתם של מפעלי תעשיה ומתכת הסמוכים על שולחן הזמנות העבודה ממשרד הביטחון, ידע עליות ומורדות. כל 'אפצ'י' של פקידי האוצר על קיצוץ בתקציב הביטחון, מתגלגל את ישובים כמו קריית שמונה ומפעלי תעשיה המבצעים את העבודות עבור משרד הביטחון, לפעמים כאמצעי להפעלת לחץ על הנימים הרגישים של מקבלי ההחלטות.

בסוף השנה החולפת ובתחילת 2013 היו כבר רמזים ואיומים מוסווים על כך שהיקף העבודות יצומצם, ובמפעלים אחדים אף צומצמו בפועל השעות הנוספות וצומצמו משמרות העבודה.

השבוע הגיעו מנכ"ל משרד הביטחון וכל צמרת משרדו לקריית שמונה ולמפעל תע"ש (קש"ת), קיימו ישיבות עבודה וסיירו בעיר ובמפעל.

ראש העיר ניסים מלכה דרש שני דברים מרכזיים: לקבל עבור המפעלים בקריית שמונה הזמנות עבודה ולתת עדיפות למפעלים בעיר במכרזים של משרד הביטחון כפי שהיה בעבר.

ראש העיר ניסים מלכה דרש כי משרד הביטחון יעביר לאלתר הזמנות עבודה למפעלים בעיר. "אני בטוח שהמנכ"ל יסייע לנו לשמור על התעשייה הביטחונית בקריית שמונה. במידה והמפעלים ייפגעו, לא נשב בחיבוק ידיים. מדובר במאות משפחות שמתפרנסות במפעלים האלה ופגיעה בהם היא למעשה פגיעה בקריית שמונה", אמר ראש העיר מלכה.

 

 

 

סגן ומ"מ ראש העיר עמרם שחר: "אם משרד הביטחון רוצה הוא יכול בהחלטה אחת פשוטה לפתור את המצוקות של המפעלים. אני שמח שמשרד הביטחון הביע נכונות לעזור לקריית שמונה ואני משוכנע שכך יהיה. יש לנו שגרירים טובים במשרד הביטחון שיודעים בדיוק מה צריך לעשות והם גם יעשו כדי לסייע למפעלים בקריית שמונה", אמר שחר.

מנכ"ל משרד הביטחון אודי שני: "ביטחון לאומי זה לא רק צבא, אלא בעיקר חברה חזקה. גם בקיצוצי תקציב העדיפות המוחלטת היא לפריפריה. לא ניתן למפעלים בקריית שמונה להיסגר. המפעלים בקריית שמונה קיבלו בשלוש השנים האחרונות הזמנות עבודה בשווי עשרות מיליוני שקלים ממשרד הביטחון. השליחות שלנו היא לסייע. יש לתעשיות בקריית שמונה דלת פתוחה במשרד הביטחון. המשרד שלי הוא היחיד מבין כלל משרדי הממשלה שמעניק 15% הנחה למפעלים בפריפריה. צריך להבין שהקיצוץ בתקציב יהיה הרבה יותר משלושה מיליארד שקלים וגם אנחנו נצטרך לעשות את ההתאמות הדרושות ואין ספק שיהיה מי שייפגע מכך".

בנוסף לסיוע למפעלים ביקש ראש העיר את סיוע המשרד בשיקום מקלטים ציבוריים בקריית שמונה, הקמת מרכז חוסן ואישור תקציב לבניית אולפן שידור שיופעל בשעת חירום.

יצוין כי ראש העיר מלכה וממלא מקומו שחר מטפלים בנושא התעשייה הביטחונית בקריית שמונה מזה כשנתיים בכדי למנוע מצב של סגירת מפעלים וקיפאון בעבודה.

 

ראש העיר ניסים מלכה היה אופטימי מאוד בתום המפגש והודה למנכ"ל משרד הביטחון על ישיבה פורייה ועל ההחלטות שהתקבלו בה.

אולי יעניין אותך

Bottom ad