היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

לא מחכים – מפקיעים חד צדדית

לפני כחודשים יצא ראש עיריית קריית שמונה במתקפה נגד ראש המועצה האזורית הגליל העליון אהרון ולנסי. השבוע יצאה הודעה לוחמנית נוספת ובה מודיע ראש העיר על נקיטת צעדים חד-צדדיים בשטח המריבה עם קיבוץ כפר-גלעדי. היות והמחלוקת בין קיבוץ כפר גלעדי למינהל מקרקעי ישראל בעניין שטח המחלוקת בשכונת "בימת תל חי" טרם נפתרה, החליטה עיריית קריית שמונה לבצע צעדים חד צדדיים ולקבוע עובדות בשטח, אומר ראש העיר.

לאחר שהוועדה המקומית פרסמה כדין את כוונתה לתפוס חזקה בשטחים האמורים לשמש דרכים ציבוריות במתחם שכונת "בימת תל חי" (בשטח שבבעלות קיבוץ כפר גלעדי) ולאחר שהרשות המקומית והעומדים בראשה המתינו זמן רב כדי שתיפתר המחלוקת בין הקיבוץ למינהל, החליטו השבוע בעירייה שאי אפשר לעכב עוד את פיתוח השכונה והודיעו למינהל מקרקעי ישראל על החלטת הוועדה להיכנס ולתפוס חזקה בקרקע.

משמעות ההחלטה היא שהרשות המקומית יכולה להתחיל ולפתח את "שטח המריבה" בשכונה לסלול כבישים, לבנות מדרכות ולהפוך את הדרכים ב"שטח המריבה" לכבישים עירוניים.

בכוונת העירייה לבצע את העבודות יחד עם החברה המפתחת חברת מקיף.

ראש מועצת הגליל העליון אהרון ולנסי הגיב בהפתעה מוחלטת על הצעד החד-צדדי של ראש העיר. "איני מבין מה קורה פה? אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא, יד ביד. לא עיכבנו שום תוכניות פיתוח של העירייה. כל דרישה מטעם העירייה לעבודות בשטח נענתה בחיוב. מרכז הגיל הרך והמעונות הם הראיה לדרך בה אנחנו פועלים. יתרה מזאת, ב-30 בחודש (יום רביעי) נקבעה ישיבה שלפי כל הסימנים תהיה סופית ובה העניין יוסדר עם כפר גלעדי. את זה יודע הרב מלכה. אז בשביל מה כל הדבר הזה? אני לא מבין מה זה אמור להשיג. אני לא מבין מה הצעד הזה אמור להביע", אומר ולנסי ל"חדשות הגליל".

   

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad