היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

לא תקום אנטנה. נקודה

בעקבות הידיעה מהשבוע שעבר על כוונת חברה סלולארית להציב אנטנה על גגו של קניון ניסימיאן, חלו השבוע מספר התפתחויות. תושבי הרחובות הסמוכים לקניון ובעלי עסקים במקום התכנסו והקימו ועד פעולה. בראש וועד הפעולה עומד דורון אפרים. התושבים קיבלו שורה של החלטות ואף שכרו את שרותיו של עורך דין כדי שיטפל בפן המשפטי.

אפרים דורון שיגר אתמול מכתב לראש העיר שהוא גם יו"ר ועדת תכנון ובניה ובו נכתב: "התכנסנו עשרות תושבים זועמים הגרים ואו עובדים במשך רוב שעות היום בשכנות למבנה הנ"ל על מנת לגייס ולרכז כוחות לקראת מאבק ציבורי במפגע הבריאותי הנ"ל. למרות הזמן הדחוק שעמד לרשותנו בשל גילוי הידיעה בדקה ה-90,  נבחר וועד פעולה שייצג את התושבים לקראת מאבק ציבורי. כולנו תקווה כי לא ניגרר להוצאות מיותרות אך אם יהיה צורך התקבלה החלטה ואף פניה למשרד עו"ד לניהול מאבק משפטי.

למיטב ידיעתי נשלחו אליך מספר רב של התנגדויות בעניין זה הן מתושבים מודאגים והן מבעלי עסקים אשר שטחו בפניך את טענותיהם. כיו"ר וועד הפעולה של השכונות, אני פונה אליך הן כיו"ר הוועדה והן כראש עיר מכהן לפעול בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותך על מנת לדאוג לתושביך ולבטל לאלתר את ההיתר להקמת 6 אנטנות סלולאריות במרכז העיר בלב אזור מגורים בפתח בייתנו. על מנת לבנות סככה בשכונה בעיר העירייה צריכה את הסכמת התושבים, אך בהקמתה  של תחנת ממסר סלולארית (6 אנטנות) הרשות הופכת לחותמת גומי ולא זקוקה להסכמת תושביה. כיוון שהחלטות בעניין זה יוצרות קשר ישיר לגורלנו וגורל ילדינו  אנו מבקשים מהוועדה לא לקבל שום החלטה בעניין זה ללא ידיעתנו, ואו זימונינו לישיבת הוועדה על מנת שנוכל לספק כלים מתאימים לסיכול היתר הצבת המפגע הציבורי הנ"ל", חותם דורון את על מכתבם של התושבים לראש העיר הרב ניסים מלכה.

פנינו אל משה ניסימיאן מבעלי הקניון ומי שמנהל אותו בפועל לקבל תגובה. משה נשמע חד וברור ואמר: "לא תקום אנטנה על הקניון נקודה. אני מבין את התושבים ואיני מוכן לעשות דבר שעלול לפגוע בבריאותם של תושבי המקום, גם אם הסיכון הוא קטן. זה לא עניין של כסף, בריאותם של התושבים שאנחנו חיים יחד בעיר הזאת חשוב לי כמו בריאותי ובריאות משפחתי".

מה תעשה אם החברה הסלולארית תממש בכל זאת את האישור להציב אנטנות?

ניסימיאן: "הודעתי כבר לחברה שאיני מוכן שהאנטנה תוצב. ומבחינתי זה סופי".

כך נשמע משה ניסימיאן בדבריו אתמול, והוסיף שהוא רואה עצמו חלק מהמאבק של התושבים.

בעקבות עמדתו החד-משמעית והבלתי מתפשרת של משה ניסימיאן, נראה שנסתם הגולל על הכוונה להציב אנטנות במקום.

נוסיף כאן את הערכתנו לעמדה האמיצה אותה מציג ניסימיאן כאשר הוא מעדיף את תושבי העיר ובריאותם, גם אם הדבר כרוך בשינוי עמדה קודמת.

אולי יעניין אותך

Bottom ad