היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

להציל את העיר

התוודעתי אל שרצקי לראשונה בשלהי כהונתי במועצת העיר כאשר הוא 'קנה' את השליטה בקבוצת הכדורגל העירונית, הפועל. כבוגר אכזבות סדרתי מהיחס של ממשלות ישראל לעניינה של העיר, וכעד ליזמים ובעלי מפעלים שהצהירו בבואם לעיר שהם 'באים להציל את העיר', ולאחר זמן קצר נעלמו תוך שהם מותירים עובדים שבורי לב ושובל של חובות לספקים ולעובדים שלהם. אז, התייחסתי בספקנות, שלא לומר בחשדנות לאיש שהצהיר בישיבה חגיגית ש"באתי לתרום לעיר. אני רוצה להיות כאן עוד הרבה שנים. אני מבקש שתאשרו את העברת הבעלות אליי", כך, פחות או יותר הוא אמר לנו בישיבה.  

…היום, שנים אחרי, אפשר לומר מה שרוצים על איזי אולם דבר אחד אי אפשר לומר עליו. איזי לא בא לקריית שמונה רק ממניעים כלכליים. העיר ותושביה הפכו לאהוביו והוא מחזיר להם שבעתיים.

לאחרונה החליט איזי שרצקי להעמיק את קשריו עם העיר ולהעביר לכאן את מפעל איתוראן שבבעלותו. כן, אתם קוראים נכון. להעביר את המפעל מאזור לקריית שמונה. כאדם מעשי הוא נקט בפעולות המתבקשות שוחח עם העובדים והותיר בפניהם ברירה. תבואו עם המפעל לקריית שמונה או שתתפטרו ותקבלו את המגיע לכם, עדיין אתם קוראים נכון, אין כאן טעות. חלק מהעובדים אמר לו "תודה איזי. היה לנו נעים. תן את מה שמגיע לנו ונלך הביתה". אחרים שאלו אותו "אתה רציני?" ואחרי שהתשובה הייתה חיובית הם ישבו למשא ומתן כדי לממש את האופציה. איזי החליט שאחרי שעבר את המשוכה של העובדים, היתר ירוץ. הוא החל לעשות פעולות לרכישת שטח מתאים סמוך לשדה התעופה הישן את שנת החורף שלו, ואץ רץ למשרד התמ"ת כדי 'לעשות עסקים' עם הפקידים הרלבנטיים. הפקידים התאמצו באופן מיוחד כדי לתת לאיזי להבין …שזה שהוא משוגע, זה בסדר אבל, זה שהוא רוצה שגם הם יהיו משוגעים וימלאו את תפקידים, זה מוגזם. 'בעצם', אמרו לו הפקידים 'מה שהמדינה מוכנה לתת, לא מיועד למקרה שלך. נשתתף במענק בגובה שהוא עשרים אחוז מהסכום שהבטחנו לתת למפעלים העוברים לקריית שמונה, ועשרים אחוז, זה במקרה הטוב'. כדי לא להלאות אתכם במעלליה של המדינה ובתילי התירוצים שנציגה מערימים בפני כל מי שרוצה לעשות משהו, נאמר שהפקידים עלולים להכריע את איזי הרוצה לחזק את קריית שמונה בדיוק במקום שהיא חלשה בו, חוסר תעסוקה.

בשיחה שקיימתי עם איזי השבוע התעודדתי בגלל רוח הקרב שהוא הפגין, הנחישות והאמונה בצדקת הדרך.

מה שנותר הוא לפנות אל שניים – ראש הממשלה בנימין נתניהו ואל שר התמ"ת החדש שלום שמחון כדי שיכנסו לעובי הקורה ויחליטו החלטה שהיא לטובת קריית שמונה ולא לטובת פקידיה. הפקידים כבר עובדים וימשיכו לעבוד לנצח אם התשובות שלהם לאנשים כמו איזי שרצקי ימשיכו להיות  שליליות.     

אולי יעניין אותך

Bottom ad