היום ה-15 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

להקים בית חולים בקריית שמונה

בשקט בשקט מתחת לרדאר, קידם ראש העיר הרב ניסים מלכה יוזמה להקמת בית חולים בקריית שמונה.

הצורך בבית חולים בעיר אינו מוטל בספק, במיוחד בעיני התושבים שחלקם עברו טראומות אישיות עם בני משפחה שכתוצאה מאי טיפול מידי וזמין ביקיריהם, הם נפטרו. אסור לעשות הכללה, אולם עולה יותר מחשד שמשרד הבריאות, ובעיקר השר יעקב ליצמן מגלים גישה הגובלת בהתעלמות עד עוינות לשירותים הרפואיים לתושבי קריית שמונה והאזור.

שנים של התעללות בתושבי העיר עקב סגירה שרירותית של חדר המיון הקדמי, ולאחר מכן של המוקד הרפואי, ועכשיו גישה שלילית ליוזמה להקים כאן בית חולים שישרת את התושבים.

ראש העיר קידם את הרעיון בעוד שאחרי אישור הקמת המוקד הרפואי 'ביקורופא' הנושא ירד מסדר היום הציבורי והדיונים ברשתות החברתיות דעכו כמעט לגמרי.

במה מדובר?

בעקבות הפניה של ראש העיר לקדם התכנות של בית חולים בעיר, הוא פנה אל אחד המומחים בנושא, ובעל ניסיון מעשי ד"ר שמעון שרף. ד"ר שרף קיבץ אנשי עסקים יזמים ומשקעים, והחל לבנות את המודל, הצרכים העלויות ואפילו מצא מבנה מתאים (אחרי שיעבור שיפוץ והתאמה) מפעל חולה טקסטיל ז"ל.

את ההמלצות המפורטות, כולל העלות המשוערת בסך 400 מיליון שקלים, הגישו שרף וחבריו לוועדה מיוחדת במשרד הבריאות שתפקידה לדון ולהחליט בנושא.

 

הבקשה הוגשה לוועדת הפרויקטים של משרד הבריאות בראשות עוזי קורן לאחרונה, ואחרי שדנו בה והתייעצו עם מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר-סימן טוב, היא נדחתה.

במשרד הבריאות אמרו: "הוועדה אכן המליצה למנכ"ל משרד הבריאות לא לאשר את הבקשה להקמת ביה"ח, והמנכ"ל לא קיבל את ההמלצה, בגלל שאינה עולה בקנה אחד עם הקריטריונים הקבועים בתקנות בריאות העם ביחס לאישורי הקמה ואין מיטות אשפוז שניתן להקצות לעניין זה. אם יוחלט על הקצאת 100 מיטות אשפוז להקמת בית חולים כללי (פרטי או ציבורי) חדש על ידי גורם שאינו ממשלתי, יהיה הכרח לפרסם מכרז בנושא מכיוון שמדובר במשאב מוגבל", יתרה מזאת במשרד הבריאות הדגישו ש-"בשלב זה לא מתוכננת בניית בית חולים כללי באזור שצוין, ולכן בקשה זו לא אושרה".

כדי לצאת טוב מהתשובה השלילית לבניית בית חולים בקריית שמונה, הציעו לד"ר שרף וחבריו כי המשרד לא יתנגד להקמת מוסד סיעודי, מכון דיאליזה או הוספיס באזור, "וגם זאת בכפוף להגשת תוכנית שתעמוד בדרישות של המשרד וככל שהמיקום של המוסד מבחינת התב"ע יאפשר זאת". היזמים דחו את ההצעה ועומדים על כך שמה שנחוץ לאזור זה בית חולים.

במקביל פנה ראש העיר הרב ניסים מלכה לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה שיתמוך בפרויקט. "אחרי מאמצים רבים שנמשכו תקופה ארוכה מצאנו משקיע רציני שמוכן להקים בקריית שמונה בית חולים עבור העיר והאזור. כדי לצמצם את הפער בתחום הבריאות בין הצפון למרכז הארץ, יש צורך דחוף בהקמת בית החולים כזה ויש מי שמוכן להרים את הכפפה", אמר לראש הממשלה.

נכון לעכשיו, אחרי קבלת התשובה השלילית ממשרד הבריאות, מאיימים היזמים בראשותו של ד"ר שרף לפנות לבג"ץ ולעמוד על נחיצות הקמת בית החולים ועל זכותם להתמודד מול האתגר, יחד ובתמיכת מדינת ישראל.

ראש העיר הרב ניסים מלכה הודיע שאינו מרמים ידיים "יחד עם החבורה הנפלאה אנחנו נלחם בכל הכלים החוקים כדי לקבל את מה שנחוץ לנו, בית חולים. אני בטוח שראש הממשלה שרק לאחרונה מימש את הבטחותיו לקריית שמונה בסך כולל של 221 מיליון שקלים יעמוד לצידה של העיר ותושביה ויוביל לתשובה חיובית", אמר ראש העיר.

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad