היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

"ליל המדענים" רוצים לגלות כוכב?

במהלך סוף השבוע שעבר נודע על מחקר חדש בו מדענים הצליחו לגלות ולתעד את היווצרותו של כוכב חדש. נכון, עד כה זוהו כ- 2,000 כוכבים, אך הגילוי הנוכחי פורץ דרך בשל העובדה, כי לראשונה מדובר בגילוי במהלך תהליך היוצרות של הכוכב, כשסביבו "דיסק" המורכב מגזים ואבק המערפלים את היכולת לחזות בתהליך וייתכן, כי קיימים בו התנאים לקיום חיים. התופעה התרחשה במערכת השמש הרחוקה, בסמוך לכוכב הנקרא LkCa 15 במרחק של 450 שנות אור מאתנו.

 

במקביל להתפתחויות מרעישות אלו בעולם המדע, מכון המחקר מיגל של החברה לפיתוח הגליל, מקיים כבכל שנה את פרויקט ליל המדענים והשנה בנושא משחקי מדע והמדע שמאחורי המשחק, בחסות האיחוד האירופי כחלק מתוכנית Horizon2020, ומשרד המדע.

ליל המדענים במיגל הפך למסורת באחת עשרה השנים האחרונות עם היענות מרשימה של כ- 2500 משתתפים מרחבי הגליל, המגיעים לחוות ולהתנסות בפעילויות מעשירות ומגוונות בתחומים המדעיים בצורה חווייתית ומרתקת. השנה האירוע הינו בשיתוף פעולה עם: גליליום, המרכז האקדמי לנוער במכללה האקדמית  תל-חי, עיריית קרית שמונה, המועצה האזורית גליל עליון, מוזיאונים אזוריים ומתנדבים מהתעשייה האזורית, המשלבים ידיים עם מכון המחקר מיגל.

ב'ליל המדענים' המתקיים בישראל ובאירופה במקביל, פותח מכון המחקר מיגל את שעריו לקהל הרחב ומציע מפגשים בגובה העיניים עם מדענים ומומחים ופעילות מגוונת בתחום המדע, המותאמים לכל הגילאים. הפעילות תתקיים בין השעות 17:30-22:00 בבית הספר ברנקו וייס, רחוב הנשיא 25 קריית שמונה.

 

במהלך ליל המדענים יתקיימו הרצאות בסגנון 'TED' בתחומי משחקי מדע ועולם המדע. כמו כן, המבקרים באירוע יוכלו ליהנות ממגוון רחב של דוכני הפעלה, סדנאות מדע מיוחדות המתאימות לילדים ומבוגרים, משחקי מדע, משחקי מחשב, משחקי רחוב מהעבר, הכנת טילים, משחקי כימיה במזון, מגוון מופעי מדע.

ההשתתפות ללא תשלום

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad