היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

ליצמן VS מלכה – מלחמה לא בריאה

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן נועד ביום שני עם ראשי רשויות מהגליל ועם אנשי הפורום האזרחי לקידום הבריאות בגליל. ליצמן תקף במפגש את ראש העיר ניסים מלכה שלא נכח במקום ואף כינה אותו "חוצפן". כיו"ר המועצה גליל עליון, גיורא זלץ ניסה לעזור ולהציע סיוע בטענה שקרית שמונה הינה עיר מחוז, הוא קיבל תשובה שלילית נחרצת מצד סגן השר שאפילו לא נתן לו לסיים את השאלה. "קריית שמונה לא תקבל חדר מיון קדמי בלי לשלם את חלקה כמו רשות אחרת",  אמר וטען כי לרשויות רבות יש בעיות תקציב והוא לא מתכוון לוותר לאף אחת.

אין דבר כזה שראש עיר יבוא וידרוש מיון קדמי שעובד כל היום, אני לא אתן יד לסחיטה של הממשלה", אמר ליצמן והוסיף: "הקמתי כבר 12 מיונים כאלה בארץ, הבוקר חנכתי אחד חדש בסכנין. בכל הרשויות החלוקה היתה ברורה והיא תמשיך גם כאן", והוסיף "יש לי רק דבר אחד, חוץ מדירה קטנה – המילה שלי. אני משתדל ונלחם לקיים את כל מה שהבטחתי. כשנכנסתי לתפקידי לראשונה היתה על שולחני ההצעה לסגור את פרויקט המיון הקדמי בעיר, לא נתתי לכך יד ולמדתי את הנושא".

חדר המיון הקדמי שיוקם בעיר, הסביר סגן השר, יפעל במתכונת לילה ובין השעות שבע בבוקר לשבע בערב. "אין כל סיבה להפעיל את המרכז כשקופות החולים עובדות. מי שזקוק לטיפול יגש לשם ובמקרה הצורך יפונה לבית החולים – כך זה נהוג בכל הארץ".

סגן השר פנה אל ראשי הרשויות ואמר להם: "לא יבוא ראש עיר ויגיד שהוא רוצה מיון כל היום, לא יהיה כזה דבר. אם אתם תתנו לי גיבוי, תודה רבה, אני אמשיך ואפעל למענכם ולמען המרכז. אם לא, אז גם תודה רבה ואני אמשיך לדרכי".

ליצמן טען כי ראש העירייה רוצה לקבל בחינם למרות שאינו מתכוון לשלם את חלקו – חצי מיליון שקל בשנה.

המשנה לראש העיר, אלי זעפרני, האשים את סגן השר כי הוא "עושה פוליטיקה במקום להציל חיים". בתגובה שפרסם לאחר מכן ראש העירייה נמסר כי "אם לדאוג לאינטרסים של תושבי קריית שמונה והגליל זו חוצפה, אז אני גאה להיות חוצפן. ליצמן לא יצליח להשתיק את זעקתנו. הוא אולי הצליח באופן זמני לסגור את חדר המיון, אך לעולם לא יצליח לסתום לנו את הפה ולהשתיק את קול האמת והצדק.

 

"אני אמשיך להיאבק לפתיחת חדר המיון הקידמי בקריית שמונה ולא אתן יד להפקרת 50 אלף תושבים ומאות אלפי מטיילים ונופשים וחיילי צה"ל המשרתים באזור. ליצמן שכח שתפקידו לדאוג לרפואה בגליל, ובמקום זאת הוא לא מפסיק לחשוב איך פוגעים בתושבי הגליל והגולן, ומנצל עד תום את המצב הפוליטי העדין של ממשלת ישראל שתלויה בכל קול כדי לרמוס ולפגוע בעיר קריית שמונה וביישובי הגליל".

אולי יעניין אותך

Bottom ad