היום ה-16 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

לעצור את המסתננים


משך שלושים שתיים שנים קריית שמונה הייתה 'מבוטחת' מפני הגירה של אוכלוסיות חלשות. הסיבה, המצב הביטחוני הקשה ששרר בעיר.

הימים הללו חלפו וקריית שמונה נמצאת בעידן של שקט ושלווה ה'מזמינים' לכאן תושבים, אזרחים ולאחרונה גם מסתננים.

הדילמה בין מה שרואות העיניים ובין מה שחש הלב, היא דילמה קשה וקורעת, במיוחד לאנשים החיים על פי ציוויי תורת ישראל ואינם 'ממציאים' 'הלכות' וקודי התנהגות מתרבויות ועמים אחרים. המושג 'רחמים' ו'חמלה' הם מושגים שצריך להשתמש ,בהם בתבונה ובשכל ישר. הצער והכאב בעולמנו רב, רב מידי ומי שמחפש תירוץ שיביא לקטסטרופה בנושא 'אירוח' המסתננים במדינת ישראל, יוכל למצוא אותו בהודו, בבנגלה-דש וכמעט בכל מדינה ביבשת אפריקה.

כאן לא מדובר בחמלה, אלא בתעשייה צינית של הברחות מחפשי עבודה למדינת ישראל, ואם על הדרך אפשר לשדרג את הפצצה המתקתקת לעתיד, אז למה לא?

לראות אדם סובל היא חוויה קשה ואינה תלויה בדת, מין או מוצא.

פעם, לפני אלפי שנים עמים שלמים נדדו ממקום למקום בחיפוש אחרי מקורות מחיה, ואגב כך כבשו את המקומות אליהם הגיעו לא בנשק ולא בקשת, ברגליהם ובגופם. צריך לקרוא מעט היסטוריה כדי לאזן את הלב והמצפון, לפני שיוצאים כמו רובוטים להגן על המסתננים ולעודד את התופעה.

מי שאמור היה לטפל בתופעה הזאת הן ממשלות ישראל בעשר השנים האחרונות. חוסר המדיניות, שעל פיה אמורים רשויות החוק לפעול בשם החוק, היא הבעיה המרכזית. כך יוצא שמי שמשמיע את קולו הם שר הפנים ה'חשוך' וחברי כנסת מהשוליים הפוליטיים בימין. זה מה שקורה כאשר שרי ממשלה בכירים וחברי כנסת מהשורות הראשונות הנתמכים באנשי רוח היו צריכים לעמוד בראש המתנגדים לתופעה הזאת, אבל אלה כמעט כמו תמיד, ממלאים את פיהם מים, מגלגלים עיניים לשמיים ומפקירים את גורל ילדינו ונכדינו לנפשם.

מי חושב על המחר? למי איכפת שהדורות הבאים יתבוססו במלחמות זהות וקיום מול מיליוני לא יהודים? העיקר, תן להם כבוד ושכר שמן, ובזה הם יבואו על סיפוקם.

התופעה הזאת הגיעה בימים האחרונים גם לקריית שמונה. השבוע אמרה לי אחת 'תראה, הגיעו אתיופים אחרים, איזה יופי'. כאשר אמרתי לה שלא מדובר ביהודים מאתיופיה אלא, במסתננים מאפריקה, היא נבעתה ואמרה 'כמו בשכונת התקווה?'. 'כן', עניתי, והשיחה הסתיימה ב'וואי עלינה!'.

כחסיד גדול של מניעה בעיות, יש לעשות הכל ועכשיו כדי למנוע אחיזה של המסתננים בעיר. נקודת התורפה הם בעלי העסקים ותושבים מפונקים שיחפשו עבדים לעבודות הבית והמשק תמורת פרוטות תוך ניצול המסכנים. לאלה וגם לאלה יש לומר, 'הפעם לא נסלח למי שישתף פעולה תמורת בצע כסף וינביט את זרעי הפורענות בקריית שמונה'.

אתם הרי לא תפעלו ממניעים הומניטאריים, אלא ממניעים של חסכון בכסף, ואת זה אסור להרשות.

ולמי שצקצק בלשונו עד כאן אומר, הרחמים שלכם על מי שלא צריכים להיות כאן, הוא הדלק המניע את אחת מן התופעות המסוכנות שידעה מדינת ישראל מאז הקמתה. ותעשו טובה לעצמכם, אל תכניסו את השואה, כי זה לא דומה ולא מזכיר, רק מבזה את זיכרם של ששת מיליוני היהודים שנטבחו ונרצחו באירופה משום היותם יהודים, ולא משום שחיפשו עבודה…

 

 

החלטה הזויה של הממשלה

לממשלת ישראל יש כוחות אלוקיים, אחרת איך אפשר להסביר את ההחלטה ש-ה' באייר יהיה

תמיד ביום חמישי, גם אם הוא ביום שני? 

אחד הדברים המוזרים שהתרחשו השבוע היא ההחלטה של ממשלת ישראל לקבוע את ימי העצמאות לימי חמישי בשבוע, ולא משנה אם יום העצמאות נופל ביום אחר.

היות ומדובר בנבחרי ציבור המנהלים את חיינו, אשתדל לא לנקוט בשפה קשה, על אף שהיא מתבקשת.

ניסיתי לחשוב 'מה מביא אנשים רציניים להצטייר בעוד כמה עשרות שנים לאנשים לא רציניים, במקרה הטוב, ולליצנים, במקרה הקשה יותר?'. תשובה אחת ומנומקת עד הסוף, לא מצאתי.

לכן, אנסה במגבלות השכל האנושי לנחש.

אולי הרצון של מי מחברי הכנסת והשרים לשחק אותה 'אלוקים' ולשנות זמנים ומועדים? ממתי אדם יכול או מסוגל לשנות בהבל פה או בהצבעה תאריך? מדינת ישראל 'נולדה' בתאריך העברי ה' בחודש אייר תש"ח, ארבעה עשר במאי אלף תשע מאות ארבעים ושמונה, יום שישי בשבוע. זה קרה לפני שישים וארבע שנים בדיוק.

אולי, השעון הביולוגי של מי משרי הממשלה השתבש? אולי מישהו איבד את לוח השנה העברי? ואולי…

ועכשיו ברצינות. עמדו בפני המציעים, וברגע שהממשלה כולה תמכה בהצעה, הממשלה כולה, הזדמנות פופוליסטית, הנאה של רגע, לספק צורך מידי של מי שרואים ביום העצמאות עוד תאריך ל'סיבה למסיבה'. מה טוב יותר לאלה הרואים את יום העצמאות כעוד יום של כיף, לקבל מתנה שהיום הזה 'יפול' באופן קבוע על יום חמישי בשבוע, כך שיהיו שלושה ימים של חגיגות (מכל הסוגים), בלי לעשות חשבון למחר.

השאלה המטרידה באמת היא זו המתייחסת לחינוך דור העתיד. כיצד יילמדו את ילדנו על הקמת המדינה? מה תאמר המחנכת לתלמידים בכיתה, 'ילדים חביבים. מדינת ישראל נולדה בה' באייר תש"ח, אבל, ילדים יקרים, זה ממש לא חשוב, כי אנחנו נחגוג את יום ההולדת של מדינתנו ב…יום חמישי בשבוע, אפילו אם ה' באייר יצא ביום ראשון, שני שלישי, רביעי, שישי או שבת. הבנתם? הפנתם?'. זה כל-כך מגוחך, זה כל-כך מרגיז ואנטי יהודי וציוני, ההחלטה הזאת עד שבא לך לצעוק 'הרפו ידכם מהעניין'.

קרה גם דבר טוב עם ההצעה המטופשת הזאת. עכשיו אני מבין באמת מדוע לפי התורה, מאז שהעולם נוצר, יום שבת נופל תמיד ביום שבת. תארו לכם שהחבורה הזאת הייתה צריכה לקבוע מתי יום שבת? בטח היו קובעים אותו ליום שני לפני הצהרים. למה לא?

ועוד דבר. אשמח מאוד אם יקום האדם שילך עם העניין הזה לבג"צ ויתבע ששרי הממשלה יסירו את ידם ממה שבאמת, הם אינם אמורים לגעת בו ובאמת אינם מבינים בו.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad