היום ה-14 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

לפני חצי שנה החליטו ב"התנור" להוזיל את תעריפי אגרות המים והביוב ב-60% ועדיין ההוזלה לא מיושמת

סאגת השוואת תעריפי אגרות המים והביוב לתושבי קריית שמונה בתאגיד המים "התנור", מסרבת להגיע לסיומה הצודק. רשות המים לא אשררה את החלטת מועצת המנהלים של "התנור" מסוף חודש פברואר להוזיל את האגרות שמשלמים תושבי קריית שמונה ב-60%. אישור החלטת "התנור" אמורה לתקן עוול של שנים כלפי תושבי קריית שמונה בתעריפי האגרות ביחס לתושבי קצרין ומטולה שגם הם מאוגדות ב"התנור" יחד עם קריית שמונה.

באוצר המילים הפרטי שלי לא מצאתי מילה הולמת למה שקורה בין תאגיד המים "התנור" לבין רשות המים הארצית אלא את המילה שערורייה.

אחרי עוול הנמשך יותר מעשר שנים בהן שילמו תושבי קריית שמונה תעריפים הגבוהים בעשרות אחוזים יותר מששלמו תושבי קצרין ומטולה עבור אותן אגרות, ולאחר סדרת כתבות כאן ב"חדשות הגליל" בהן חשפנו את התעריפים האסטרונומים שנדרשים לשלם יזמים בתעשייה, הוחלט על השוואת תעריפי האגרות לתעשייה, החלטה שהוזילה את התעריפים לאגרות מים וביוב ליזמים בעשרות ומאות אחוזים.

בחודש פברואר השנה התכנסה מועצת המנהלים של תאגיד "התנור" ואישרה לשוות את תעריפי אגרות המים והביוב שמשלמים תושבי קריית שמונה לבניה (פרטי) לאלו המשלמים תושבי קצרין ומטולה. משמעות ההחלטה הייתה הוזלה של 60% בתעריפי האגרות הללו.

אלא מה?! לאחר שפנינו לפני מספר חודשים להנהלת "התנור" בשאלה מדוע הם אינם מיישמים את החלטתם-שלהם, הופתענו לקבל את התשובה הבאה "אין תוקף להחלטת מועצת המנהלים של "התנור" אם רשות המים אינה מאשרת אותה, או במילים אחרות, תושבי קריית שמונה ממשיכים לשלם תעריפים גבוהים ולא מוצדקים עבור האגרות.

לאחר שקיבלנו תושבות שונות ומשונות על כך שעדיין החלטת התנור לא מיושמת (זה נושא רציני חייבים להיפגש עם הנהלת רשות המים פנים אל פנים או קבענו ישיבה בקריית שמונה והיא בוטלה ברגע האחרון ועוד כהנה וכהנה תירוצים, והעיקר שאזרח קריית שמונה ימשיכו לשלם תעריפים הגבוהים ב-60% מאלה המשלמים תושבי קצרין ומטולה).

בשבוע שעבר פנינו שוב אל התנור ואל רשות המים כדי לשאול מדוע תעריפי האגרות שאושרו על ידי הנהלת התאגיד אינן מיושמות?

הנה התגובות שקיבלנו:   

תגובת רשות המים: "בישיבה ברשות המים ביום 31.7.2012, הוצגה על ידי מנכ"ל התאגיד, בין היתר, בקשת תאגיד התנור להשוואת היטלי פיתוח בעיר.

לאחר בחינת הנתונים העומדים בבסיס בקשת התאגיד על ידי הצוות המקצועי ברשות המים, יעודכן התאגיד בתוצאות הבחינה ובמשמעותן".

והנה תגובת תאגיד המים "התנור": בתחילת אוגוסט אכן, התקיימה  פגישה ברשות המים הארצית בין מנכ"ל תאגיד התנור, רו"ח אברהם בראל לסמנכ"ל רשות המים. הפגישה התקיימה בתל אביב, וזאת עקב ביטול הסיור שתוכנן ע"י רשות המים לקריית שמונה בהתרעה קצרה, יום לפני הסיור.

בפגישה הציג מנכ"ל תאגיד התנור את סוגיית השוואת תעריפי הביוב לבניה חדשה בין קריית שמונה לשאר יישובי התאגיד מטולה וקצרין. וזאת בניסיון לתקן עיוות היסטורי אותו ביקשה הנהלת הדירקטוריון הנוכחית לשנות בהחלטתה. גישת רשות המים לאישור ההחלטה, הייתה חיובית. המסמכים והניירת הנדרשת הוגשו ע"י התאגיד לרשות המים לטובת העניין.

רשות המים מסרה כי תעדכן על החלטתה בעניין השוואת תעריפי המים ברגע שזו תתקבל".

על אף שאיננו נוהגים לתת עצות לקוראנו, נראה שבעניין זה אין מנוס אלא לכפות את החלטת מועצת המנהלים של תאגיד המים והביוב "התנור" בהקדם ברוח הצדק הטבעי והצדק החברתי הנושב בימים אלה בכל ישוב.

אנו ממליצים לתבוע יישום תעריפי האגרות המים והביוב לתושבי בקריית שמונה, המתבטא בירידה של 60% באמצעות פניה לבית המשפט, החל מחודש פברואר 2012, יום קבלת ההחלטה במועצת המנהלים של "התנור".

עצוב לראות כיצד רשויות המדינה מנצלות את כוחן נגד התושבים.

מעניין היה לשאול את תאגיד "התנור" ואת רשות המים אם גם העלה של האגרות הייתה נדחית כל כך הרבה חודשים מהרגע שהייתה מתקבלת החלטה אצלן, באמת מעניין.

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad