היום ה-11 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

לראשונה בגליל – התו החברתי

רוצה לשבת במסעדה בלב שקט ולהיות בטוח שהעובדים לא מנוצלים ושבעלי מוגבלות לא נשארים בחוץ? חפש את התו החברתי

השבוע הוענק התו החברתי לשלושה עסקים באזור. הפרויקט שהתחיל בארץ לפני מספר שנים, הגיע לראשונה לגליל. התו מעיד כי העסק שומר על זכויות העובדים ונגיש לאנשים עם מוגבלויות.

 

דיאנה קרימוב ורחל הקשר, סטודנטיות במסלול לשינוי מדיניות בחוג לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית תל חי, בדקו בתחילת השנה את מצב זכויות העובדים באזור. הן זיהו פגיעה בזכויות עובדים בעיקר בתחום המלצרות. על מנת לשנות את המצב בחרו השתיים להביא לראשונה לגליל, את התו החברתי, פרויקט ארצי של עמותת במעגלי צדק. שנועד לעודד מקומות אשר מתייחסים בכבוד לעובדיהם ולאנשים עם מוגבלויות.
התו מוענק רק לעסקים אשר מעניקים את כל הזכויות לעובדיהם ומקפדים להיות נגישים לבעלי מוגבלויות. שלושה מקומות בילוי מקומיים נמצאו זכאים לתו נכון להיום: המיוז (בנופית חרמון) הקולמופוס, והפוקצ'ה (מתחם גן הצפון).

למימוש הפרויקט חברו אגודת הסטודנטים במכללה, תא סל"ע סטודנטים למען העובדים, תא סמ"ן סטודנטים מקדמים נגישות ומתנדבים עצמאיים.
על מנת לקבל מידע נוסף על התו והמסעדות המחזיקות בו באזור ניתן לעקוב אחר עמוד הפייסבוק "התו החברתי- גליל עליון".

במעמד הענקת הפרס נכח יונה פרטוק יושב ראש ההסתדרות במרחב גליל עליון אשר  ברך על היוזמה אבל הביע רגשות מעורבים "אנחנו מגיעים למצב אבסורדי בו  נותנים פרס למי שעובר באור ירוק. מצד שני יש התחייבות של בעל העסק למשהו לא פרומאלי שמאוד קשה להתכחש אליו. אני מקווה שהמינוף הקטן הזה ינוצל לטובת העובדים. הפתרון האמיתי צריך להיות בחינוך".

 

 

ומה אומרים המעורבים?

דיאנה קרימוב הסטודנטית שעומדת מאחוריי הפרויקט "הדרך שלנו היא לתת ללקוחות את החופש לבחור האם הם רוצים לשבת במקום שמכבד זכויות עובדים ואנשים עם מוגבלויות. השאיפה שלנו היא שכמו שאנשים שחשובה להם הכשרות מחפשים תעודת כשרות. כך אנשים שאכפת להם מזכויות אדם יחפשו את התו החברתי".

 

נרי גושן מנהלת הפוקצ'ה "אנחנו שמחים שנושא זכויות עובדים ונגישות עולה למודעות ומקבל התייחסות ומקווים שיותר ויותר עסקים יקפידו על שמירת הזכיות הבסיסיות של העובדים והלקוחות".

 

דניאל נגר רכזת תא סמ"ן (סטודנטים מקדמים נגישות) "נגישות היא לא רק רמפה בכניסה, יש המון דברים נוספים שחשוב להציע, למשל מרווחים בין שולחנות שמאפשרים תנועה בכיסא גלגלים, או תפריטים בכתב ברייל. בנוסף, הרבה פעמים אנשים אינם יודעים כיצד לנהוג בנוכחות אנשים עם מוגבלויות. לכן ניסחנו, יחד עם פעילים של התא מסמך אשר מיועד לנותני השירות ומסביר כיצד עליהם לנהוג כלפי אנשים עם מוגבלות".
רונן וולדמן, בעלים של המיוז "תמיד דאגנו לשמור על הזכויות כחוק לכן היה לנו קל מאוד לקבל את התו. אבל בזכות התו נחשפתי לעניין התפריטים לעיוורים. זה היה עניין שקל להכניס והיה מרגש לראות כיצד לקוח לקוי ראיה שלנו שמח מההכנסה שלהם".

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad