היום ה-12 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

לראשונה בצה"ל התקיים תרגיל ייחודי של הקמת בית חולים שדה במתאר בית חולים אזרחי

חיל הרפואה קיים היום תרגיל ייחודי בו הוקם בית חולים שדה בחצר המרכז הרפואי זיו בצפת, ושילב צוותים רפואיים צבאיים ורופאים, ביניהם הצוותים אשר היוו חלק מהמשלחת הצבאית להאיטי ורופאים ואחיות מהמרכז הרפואי זיו.

בית החולים שדה נפרס על פי  מתאר ההפעלה שלו, כפי שפרס גם בהאיטי לאחר הרעש, שאף זכה לשבחים בינלאומיים על רמתו המקצועית היעילה וכן התנסות באופן הטיפול בפצועים וסוגי הפציעה, על פי ניסיונם של הצוותים שחזרו מהאיטי.

בית החולים הנייח הכיל אוהלים לקליטת נפגעים, חדר ניתוח, טיפול נמרץ ,חדר מיון ועוד, שתפקדו עצמאית והכילו את מכלול הציוד הדרוש וכן מערכות להפקת מים וחשמל.

במהלך היום שהוכתר בהצלחה, תורגלו שני תרחישים שונים : מצב בו התרחשה רעידת אדמה בעוצמה חזקה, והשני דימה נפילת פגז על מבנה המרכז הרפואי זיו.

סגן אלוף (במיל')  ד"ר עופר מרין, שפיקד בתרגיל על בית חולים שדה ואף היה חלק מהמשלחת הצה"לית להאיטי, אמר כי תרחיש רעידת האדמה בתרגיל, דימה אירוע רב נפגעים, לאחר רעידת אדמה באזור צפת, בעקבותיה נפרס בית החולים הנייד בשטח המרכז הרפואי זיו, על מנת לסייע ולתגבר את המרכז הרפואי.

מפקד יחידת יקר (יחידת קישור רפואית), סגן אלוף (במיל') גיא אורמן אמר :"בית חולים שדה מורכב מכוחות רפואיים משמעותיים. בנוסף, גם כאשר קורסות כל המערכות, כפי שעשוי לקרות ברעידת אדמה, ממשיך בית חולים שדה לעבוד ללא נזק כיחידה עצמאית".

בשני התרחישים נבדק אופן קליטת פצועים בחדר מיון נייח, אופן הבדיקות על ידי צוותי הרפואה המקצועיים והאחיות, אשר תפקידן היה העברת הבדיקות השונות למעבדות המרכז הרפואי וכן פיקוח על רישום ציוד והעברתו על פי צרכי הפגיעות.

במהלך התרגול טיפל בית חולים שדה במעל שמונים פצועים בדרגות פגיעה שונות כאשר צורת העבודה ומבנה בית החולים תואמים, כאמור, את  פעילות בית חולים השדה  שהוקם לאחר רעידת האדמה הקשה שפקדה השנה את האיטי והוקם מספר ימים לאחר האסון והיה למתקן היחיד שסיפק שירותים רפואיים

סרן ד"ר עמית גיל מפקד פרמ"מ (פלוגה רפואית מטכלית מוטסת) שהיה חלק מהמשלחת הצבאית להאיטי התייחס לתרחיש פגיעת פגז במבנה המרכז הרפואי זיו, ואמר כי בית חולים שדה מוקם בכדי לגבות את המרכז הרפואי זיו במקרה של הרס חלק מהמבנה, והעברת חלק מהפעילות כמו ניתוחים וכד' לבית חולים שדה בשיתוף עם רופאי המרכז הרפואי זיו .

ד"ר קלין שפירא סגן מנהל המרכז הרפואי זיו אמר :"החשיבות של האירוע הינו בשיתוף פעולה בין שני גופים שחשוב שיתפקדו כהלכה בשעת חירום. רק פעילות של תרגולת הדדית מציפה בעיות בטרם  תתרחשנה בזמן אמת. אנו ממתינים לסיכומים מקצועיים של התרגול הייחודי על מנת לצמצם פערים ולבנות נהלים שיאפשרו כניסה לפעילות ביעילות מירבית. התרגיל היה מוצלח ומהווה תשתית טובה להמשך פעילות ונקווה שתישאר בגדר תרגיל בלבד" אמר ד"ר שפירא בסיום התרגיל שהוכתר בהצלחה וישמש מודל לאזורים אחרים בארץ.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad