היום ה-13 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

מבואות החרמון והגליל העליון – ראשים נבחרים

 

השבוע נערכו בחירות במועצות המקומיות הגליל העליון ומבואות החרמון.

במבואות ימשיך לכהן ראש המועצה בני בן מובחר זו הקדנציה השלישית, והמועמד שהתמודד מולו יוסי סטמס יצטרך לחכות להזדמנות נוספת בעוד חמש שנים לאחר שלא ניצל את התנאים האופטימאליים שקיבל, מתמודד יחיד מול ראש מועצה מכהן שתי קדנציות ברציפות. סטמס, וזו לא ביקורת על האיש, אמור היה לקלוט אליו את כל מי שבן מובחר לא אמר לו בוקר טוב בעשר השנים האחרונות, שלא לומר אלה שראו עצמם נפגעים ממנו, בצדק או שלא בצדק.

כאמור, הזדמנות פז למתמודד יחיד שלא הספיקה לו לנצח.

ואילו במועצה האזורית הגליל העליון נערכו בחירות 'על אמת' זה שנות דורות. הימים שפטרוני הקיבוצים סגרו על מועמד מוסכם ושלחו לקלפיות את התושבים רק בגלל שהחוק מחייב, חלפו עברו.

הפעם, התייצבו חמישה מועמדים על קו הזינוק: המועמד הפייבוריטי אביהו ביאלי, דורית אלמליח, נחום דוד, אורית דינסמן וגיורא זלץ.

המערכה הראשונה נוצלה ללימוד ולגישוש השטח והמועמדים המתחרים על ידי חבריהם.

בתום המערכה, הוסקו מסקנות רק על ידי אישה אחת אורית דינסמן. קריאת המפה שלה הביאה אותה להחלטה לאפסן את ה'אגו' שלה ולשלב ידיים אמיצות עם גיורא זלץ שהלך וצבר תאוצה גם על ידי רוח גבית חמה של ממליצים דוגמת אלוף במיל' עמירם לוין הנתפס כאדם בעל רקורד עשיר ואדם ערכי.

אורית, בהבנתה את המפה ובשילוב ה'ריאל פוליטיק' שלה, שברה שוויון והעניקה יתרון משמעותי לגיורא זלץ.

מנגד, ביאלי ואלמליח המשיכו במרוץ כאילו שהנתונים  בשטח לא השתנו.

איני מכיר את זלץ ואורית באופן אישי, ואולי זה היתרון היחסי בלראות את התמונה כפי שהיא וללא נגיעות אישיות.

ההתרשמות שגיורא הולך לנצח התחזקה גם אחרי שדוד נחום צירף את תמיכתו בגיורא.

אחד הביטויים החזקים והאמיתיים למנהיגות זה האמון שאתה זוכה לו בהסרת מועמדות של יריבים ובהצטרפותם אליך.

 

נ.ב

ב"חדשות הגליל" לא נקטנו עמדה כלשהי מתוך אמונה שהבחירות במועצות האזוריות הן עניינן הפנימי של הקיבוצים והמושבים, וכמו שכתושב קריית שמונה בזמנו לא אהבתי את מעורבותם של גורמים מחוץ לישוב בבחירות לראשות העיר, כך פעלתי הפעם, כאשר הייתי ב'צד השני'.

בכל מקרה, כביטוי לשכנות הטובה שצריכה להיות בין קריית שמונה והמועצות האזוריות, נאחל הצלחה רבה לראש המועצה הממשיך של מבואות החרמון בני בן מובחר ולראש המועצה הנבחר של הגליל העליון גיורא זלץ. עלו והצליחו למען תושביכם ולמען האזור כולו.

הרצל בן אשר

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad